stroopwaffel schreef:Ik vind vloeken nergens over gaan, hoezo stoom afblazen door middel van een God, waar je niet eens ingeloofd? Dat is toch gek? Om even het suffe spaghettimonster er bij te halen, ik roep toch ook niet spaghettimonsterverdomme? Of hoe vaak hoor je op een dat niet "Jezus!" voor bijkomen? Je hoort dat er ingebroken is bij de buren en je zegt:"Jezus, wat erg!", wat heeft Jezus er mee te maken? :S
Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben tegen iedere vorm van vloeken.
suffe spagettimonster ? Blasfemie En als je buurman jezus heet wat best kan als ie een mexicaan is dan mag je toch wel zeggen jezus wat erg? Vermeende zoon van een niet waarneembare of zich kenbaarmakende entiteit nog eens aan toe
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
stroopwaffel schreef:Ik vind vloeken nergens over gaan, hoezo stoom afblazen door middel van een God, waar je niet eens ingeloofd? Dat is toch gek? Om even het suffe spaghettimonster er bij te halen, ik roep toch ook niet spaghettimonsterverdomme? Of hoe vaak hoor je op een dat niet "Jezus!" voor bijkomen? Je hoort dat er ingebroken is bij de buren en je zegt:"Jezus, wat erg!", wat heeft Jezus er mee te maken? :S
Ik zuid-Europa hoor je het ook heel vaak "Jeeeeeeeeeeeeezus kom je eeeeeeten". Vind je dat ook blasfemie?
Nee dat vind ik geen blasfemie, maar nu wordt er een beetje met een gebbetje om heen gedraaid, weten jullie een verklaring voor het feit dat de naam Jezus, met name door niet gelovigen te pas en voornamelijk te onpas wordt gebruikt?
Ik zie even niet in waarom ik niet mijn emoties krachtig mag uiten, zonder dat ik daarmee God laster of een medemens beledig, kan je dat misschien iets helderder uitleggen?
Nee dat vind ik geen blasfemie, maar nu wordt er een beetje met een gebbetje om heen gedraaid, weten jullie een verklaring voor het feit dat de naam Jezus, met name door niet gelovigen te pas en voornamelijk te onpas wordt gebruikt?
Door niet gelovigen omdat die geen vrees hebben voor de wrake gods bij het ijdel gebruiken van diens naam. Ook vanwege de klank in jezus nog 's an toe kan je lekker uithalen.
Bij Belenos en bij Toutatis roepen is ook een alternatief maar die zijn zoals vele andere alternatieven in het verleden door de kerk verboden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, om juischt de naam van de Persoon die voor vele menschen (en ja dat is Hij nog steeds) de Messias is, en het zo lekker bekt, juischt die naam te gebruiken. Wees eens origineel en verzin je eigen krachtterm! :P
stroopwaffel schreef:ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, om juischt de naam van de Persoon die voor vele menschen (en ja dat is Hij nog steeds) de Messias is, en het zo lekker bekt, juischt die naam te gebruiken. Wees eens origineel en verzin je eigen krachtterm! :P
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
ik blijf het eenen vreemd feenoomeen vinden, om juischt den naam van den Perschoon die voor veele menschen (en jaa dat isch Hij nog schteedsch) den Meschschiasch isch, en het zoo lekker bekt, juischt die naam te gebruiken. Weesch eensch ooriigiineel en verzin je eigen krachtterm, zou ik zoo zeggen!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ik zuid-Europa hoor je het ook heel vaak "Jeeeeeeeeeeeeezus kom je eeeeeeten". Vind je dat ook blasfemie?
Oh, ik ken ook gelovigen die Jezus te pas en te onpas gebruiken en zelfs misbruiken ter goedkeuring van hun daden. Waarom hebben gelovigen het alleenrecht om te bepalen wat er met die naam Jezus/Mohammed mag gedaan worden? Om het meteen maar concreet te maken: ik ken diverse gevallen van mensen die zeggen uit naam van Jezus moorden plegen, mensn mishandelen, culturen vernietigen, genocide plegen. Is dat dan wel toegestaan omdat ze geloven in Jezus? Gebruiken zij de naam Jezus wel terecht? Je kan veel zeggen over vloeken maar iemand die vloekt, doodt daarmee niemand of begaat geen enkel strafbaar feit. Vind je het dan ook niet buitenproportioneel om daartegen wel te ageren maar niet tegen alle wandaden die uit naam van diezelfde Jezus zijn gepleegd?
Ik zie even niet in waarom ik niet mijn emoties krachtig mag uiten, zonder dat ik daarmee God laster of een medemens beledig, kan je dat misschien iets helderder uitleggen?]
Van mij mag je je god lateren, van mij mag je Jezus aanroepen, van mij mag je Mohammed lasteren. Waarom? Omdat je anders het tot een taboe maakt en we weten allemaal wat taboes op profeten heeft veroorzaakt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
AUW!
Hoe moet ik de dokter dan kenbaar maken dat ik geplaagd wordt door enig lichamelijk ongemak?
Gewoon doen! Net als nu en dan vloeken!
Ga illusies te lijf als ware het ratten. Een beetje gif hier, een val daar, een stok doet wonderen. Tot het zich niet langer laat loochenen. De rat ben je zelf. (Arnon Grunberg)
cluny schreef:ik blijf het eenen vreemd feenoomeen vinden, om juischt den naam van den Perschoon die voor veele menschen (en jaa dat isch Hij nog schteedsch) den Meschschiasch isch, en het zoo lekker bekt, juischt die naam te gebruiken. Weesch eensch ooriigiineel en verzin je eigen krachtterm, zou ik zoo zeggen!
Nieuwe krachtterm verzinnen...
Eerst even boodschappies doen bij Allah Heijn.
Sararje schreef: Van mij mag je je god lateren, van mij mag je Jezus aanroepen, van mij mag je Mohammed lasteren. Waarom? Omdat je anders het tot een taboe maakt en we weten allemaal wat taboes op profeten heeft veroorzaakt.
[van ellenlange quotes met één regeltje tekst eronder, krijg ik de neiging om te gaan vloeken!]
Om de een of andere reden draai je discussie naar iets heel anders, het gaat over vloeken en jij gaat er naar toe dat er menschen zijn die andere menschen vermoorden in de naam van Jezus/Mohammed. Volgens mij is dat een andere discussie...
Het zijn de zelfde soort mensen die vinden dat je god/allah/Jezus/Mohammed niet mag vervloeken als de groep die vindt dat je god/allah/Jezus/Mohammed niet mag lasteren.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Omdat een stelletje dwazen wel vind dat je in Mohammed/Jezus naam mag doden en ook vind dat je niet in hun naam mag lasteren, houd dat niet automatisch in dat tweede ook een slecht standpunt is. Misschien vinden ze ook wel allemaal dat je geld moet geven aan de armen, dat is ook niet automatisch een slecht standpunt.