Ja daar weten we wel wat over. Vanuit de neurale plaat, ontwikkelt zich de neurale buis. Vervolgens ontwikkelen zich de vormen van de voor-; midden-; en achterhersennen. Vervolgens ontstaan de kamers (ventrikels), in de laatste week van de embryonale ontwikkeling valt er een linker en rechter helft te onderscheiden.dikkemick schreef:@Blues Bob: Maar weet je ook iets te vertellen over de embryologische ontwikkeling van dit brein? Is het niet zo dat deze de stadia doorloopt zoals hierboven geschetst?
In de foetale ontwikkeling vormen zich herkenbare kernen en groeven.
Er is niet zoiets als religieus denken in de hersenwetenschap. De premisse van een "godskern" of "relikwab" of wat dan ook is een valse premisse. natuurlijk zijn de hersenen betrokken bij de ervaring en het deelnemen in het religieuze. Om het neurofysiologisch weg te zetten, lijkt me onzinnig en simplistisch. Dankzij wetenschappers die popwetenschap als voornaamste bron van inkomsten hebben, kom je dat helaas wel regelmatig tegen.Ik ben nl. van mening dat het "religieus" denken van de mens (het ervaren van patronen die er (soms) niet zijn) in 1 van deze "eerste breinen" aanwezig is. Het vluchtgedrag als voorbeeld.
Ik zal nu back on topic.
Groet,
Bob