dikkemick schreef: ↑08 jan 2018 09:48
Probleem blijft (we kunnen lullen als Brugman) dat Ingi voelt dat het werkt. Ze wordt dan bovendien in dit gevoel gesterkt door diegene die de 'behandeling' ondergaat.
Gedeelde zorgwaan, op zijn best een soort folie à deux, zou je zeggen om er af te zijn. . . .
Maar het is wel een complete industrie die dergelijke gevoelens exploiteert:
http://www.rayonex.be/rayocomp-ps-10/basisapparaat/17/rayocomp-ps-10 schreef:We wijzen er nadrukkelijk op, dat onze instructies, adviezen en oplossingen de raadpleging van een bevoegd arts geenszins vervangen. De onderliggende verbanden achter onze producten en programma's reiken verder dan de actuele stand van de wetenschap.
http://www.zonnevlecht.nl/product/rayonex-bioresonantie-biotensor schreef:In handen van een geoefende gebruiker is de Biotensor geschikt en vaak onmisbaar bij uiteenlopende onderzoeken. Zo kunt u bijvoorbeeld de Biotensor benutten voor het lokaliseren van energetische, magnetische atoomstructuren in de natuur, in het menselijk lichaam en in allerhande elektrische apparaten.
Veel vaker daarom gecultiveerd bedrog waarbij de behandelaar/fabrikant absoluut geen lust heeft de eigen flauwekul kritischer te bezien dan nodig is om het (be)handelen in gang te houden.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maar het is wel een complete industrie die dergelijke gevoelens exploiteert:
http://www.rayonex.be/rayocomp-ps-10/basisapparaat/17/rayocomp-ps-10 schreef:We wijzen er nadrukkelijk op, dat onze instructies, adviezen en oplossingen de raadpleging van een bevoegd arts geenszins vervangen. De onderliggende verbanden achter onze producten en programma's reiken verder dan de actuele stand van de wetenschap.
http://www.zonnevlecht.nl/product/rayonex-bioresonantie-biotensor schreef:In handen van een geoefende gebruiker is de Biotensor geschikt en vaak onmisbaar bij uiteenlopende onderzoeken. Zo kunt u bijvoorbeeld de Biotensor benutten voor het lokaliseren van energetische, magnetische atoomstructuren in de natuur, in het menselijk lichaam en in allerhande elektrische apparaten.
Veel vaker daarom gecultiveerd bedrog waarbij de behandelaar/fabrikant absoluut geen lust heeft de eigen flauwekul kritischer te bezien dan nodig is om het (be)handelen in gang te houden.
Roeland
De onderliggende verbanden achter onze producten en programma's reiken verder dan de actuele stand van de wetenschap......-> Schater......
Ik ga er maar van lachen, maar eigenlijk is het te triest voor woorden.....Moet ik het zo lezen: je maakt iets maar weet niet hoe het werkt!?...als je iets niet verteld omdat je geen geld/moeite wilt doen om een patent aan te vragen begrijp ik,.....maar dat zegt deze zin juist niet.........de postmoderne mens , aangevreten door een (gevoel van ) gebrek aan zingeving ,....is weer terug in het tijdperk van bijgeloof.....
Maar goed de mens is voortgebracht door honderd duizenden jaren evolutie,....en bijgeloof en illusies hadden in het verre verleden "zin"...Die patroontjes zitten nog diep ons wezen ingebrand...., en vragen natuurlijk om hun "behoefte bevrediging"
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
De onderliggende verbanden achter onze producten en programma's reiken verder dan de actuele stand van de wetenschap.
Ik raak altijd in de war van dit soort uitspraken. Hoe kan er meer kennis zijn dan de actuele stand van de wetenschap? Die kennis hoort dan toch tot de actuele stand van de wetenschap?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
De onderliggende verbanden achter onze producten en programma's reiken verder dan de actuele stand van de wetenschap.
Ik raak altijd in de war van dit soort uitspraken. Hoe kan er meer kennis zijn dan de actuele stand van de wetenschap? Die kennis hoort dan toch tot de actuele stand van de wetenschap?
Dit gaat om kennis die enkel aan "ingewijden" wordt doorgegeven.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dit gaat om kennis die enkel aan "ingewijden" wordt doorgegeven.
Aangezien het naar mijn persoonlijke inschatting sinds ergens in de 16e eeuw of daaromtrent niet meer mogelijk is dat één persoon alle menselijke kennis weet (hoewel dat objectief gezien praktisch altijd onmogelijk is geweest) ga ik er gemakshalve vanuit dat als iemand iets weet dat dit dan wetenschappelijke kennis is (onderschat niet de bijdrage van RTL Boulevard hierin ). Dat staat er verder los van of dat het één persoon is, of een groepje van personen, enkele ingewijden of Donald Trump. Mijn verwarring blijft.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Maar zijn we hier nu van mening dat Ingi de boel besodemietert?
Dat Ingi WEET dat het humbug is, maar de schijn ophoudt om mensen te kunnen "behandelen"?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑08 jan 2018 12:55
Dat Ingi WEET dat het humbug is, maar de schijn ophoudt om mensen te kunnen "behandelen"?
Dag Dikkemick,
Dat is juist ultiem besodemieteren..ergens mee doorgaan terwijl je weet dat het bedrog is....
Het rare is dat degene die aan het besodemieteren zijn dan altijd boos worden als je daar de vinger op legt...Je verstoort het "spel" omdat ze dan niet met "behandelen" door kunnen gaan, of mensen geld af troggelen, mensen geestelijk chanteren, etc...
Het allergevaarlijkst is de boel besodemieteren voor een "hoger" doel........dat weet je zeker dat de medemensen die worden besodemieterd "verdingd" worden....dat is de barberij niet ver meer weg.......
Laatst gewijzigd door Waarom? op 08 jan 2018 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Waarom? schreef: ↑08 jan 2018 13:53Het rare is dat degene die aan het besodemieteren zijn dan altijd boos worden als je daar de vinger op legt...Je verstoort het "spel" omdat ze dan niet met "behandelen" door kunnen gaan, of mensen geld af troggelen, mensen geestelijk chanteren, etc...
Dat is het ergste niet.
Vaak worden ook de mensen die besodemieterd worden nog veel kwader.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Waarom? schreef: ↑08 jan 2018 13:53Het rare is dat degene die aan het besodemieteren zijn dan altijd boos worden als je daar de vinger op legt...Je verstoort het "spel" omdat ze dan niet met "behandelen" door kunnen gaan, of mensen geld af troggelen, mensen geestelijk chanteren, etc...
Dat is het ergste niet.
Vaak worden ook de mensen die besodemieterd worden nog veel kwader.
Ik heb het niet over ergste....maar vreemde reactie als een bedrieger wordt ontmaskerd....
Boosheid na de ontdekking dat je besodmieterd bent is niet zo vreemd,....zolang je er nog om kunt meesmuilen en lachen is het niet veel meer dan gevolgen van kwajongens werk....als je je eigen kind hebt begraven als gevolg van "besodemieteren" .....reageren de meeste wereld bewoners net even iets anders......
Of Ingi de boel besodemietert is van bijkomend belang!!!!!
Ik ben van mening dat:
Als Ingi na al mijn verwijzingen Reiki blijft omarmen als genees- annex behandelwijze, nu kwasi-veilig tot spirituele hoogtes opgevijzeld, dan wordt de boel ondertussen duidelijk besodemieterd.
Al meermalen heb ik die houding "gecultiveerd onbenul" genoemd; vooral niet onderzoeken wat je gevoelsmatige/geldelijke verdienmodel onderuit haalt.
Omdat de behandelaars kennelijk blijven befoefelen valt de verantwoordelijkheid de befoefelden toe, die magisch hopen te worden geholpen en daarbij worden omgepraat dat er echt meer wordt gepresteerd dan Harry-Potter-toverij.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
De door jou bedoelde energie van een kastanje heb ik uitvoerig *) gezocht maar niet kunnen vinden.
Heb je een hint voor me?
Roeland
*) Zeker zo grondig als de wetenschappelijke bewijzen dat Reiki niets voorstelt.
Roeland wacht op antwoord.
en gaat voorlopig op eigen wijze om met jouw:
Ingi" schreef:Reiki begrijp ik beter als ik weet (oke inbeeld) dat alles energie is.
Ik noem dat:
"De Ondraaglijke Lichtheid van pertinent gemaakte kwasi-kennis."
Roeland
Ik had niet gezien dat Roland op antwoord wacht. Er waren geen meldingen te zien en ik vermoedde eigenlijk dat men dit onderwerp
geen aandacht meer wilde geven. Vandaag zie ik voor het eerst weer een 1tje bij meldingen staan. Wat betreft de kastanje, ik heb niet gezegd dat de energie van kastanjes werken. Ik nam zijn voorbeeld van de kastanje als aanleiding om te vertellen dat er mensen zijn die edelstenen bij zich dragen. Ik heb zelf ook een boekje over edelstenen maar nooit wat mee gedaan. Ik vind ze mooi maar doe er niets mee. Ik weet even niet op welk bericht antwoord verwacht wordt. Staat nergens bij zo te zien. Oh ik zie het al je wilt een hint wat betreft kastanjes? Is hopelijk zo beantwoord?
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Natuurwetenschappelijk gezien is alles in het universum energie.....past allemaal perfect in (wiskundige ) formules..En nee, nog lang niet alles is op formule gebracht...de werkelijkheid is complex.....maar dat alles een (transformeerbare ) vorm van energie is daar is natuurwetenschappelijk gezien geen enkele twijfel over.
Heb ik weer ( niet eens boosaardig..) het idee dat jouw woord "energie" via "zwarte woordkunst" heel iets ANDERS betekent.....
Daarom nog maar een tip: waarover niet gesproken kan worden , daar moet over gezwegen worden....
Dat weet ik, voor mij verklaart het o.a. dat alles en iedereen verbonden zijn d.m. van deze energie. Zo logisch als maar wat...hoe kan het anders zijn dat gedachten, uitgesproken woorden bv. uitwerking op ons kunnen hebben als er geen enkele verbinding bestond. Dat kun je dan wel verklaren met pychologische processen maar zonder verbinding gebeurt er niets, is er overdracht.
Voor mij is het de verklaring dat energie werkt en van alles los kan maken en tot stand kan brengen wat invloed heeft op je geestelijke, psychologische en last not least je fysologische ontwikkeling. Helemaal niet geheimzinnigs aan, voor mij zo logisch als maar wat. Volgens mij heeft het ook aardig lang geduurd voordat men herkende dat psyche en lichaam op elkaar inwerken. Daar wilde men ook nooit van weten. Als men daar misschien eerder en echt serieus onderzoek na had gedaan had men dat eerder kunnen weten.
En wat bedoel je met waarover niet gesproken mag worden, daar moet over gezwegen worden? Wie bepaalt dat en waarom?
Als het dat is wat ik denk dat je bedoelt lijkt het mij geen mensvriendelijke tip.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Dag Dikkemick,
Dat is juist ultiem besodemieteren..ergens mee doorgaan terwijl je weet dat het bedrog is....
Maar WEET Ingi dat????
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick