Petra schrijft:
Niet iedereen heeft vijf zintuigen, en de mens IS een wezen met etc. ; Ook die gedachte is een... kader.
Ik heb werkelijk geen idee of dat de hele mens omschrijft.
Dat het kader vierdimensionaal is…. is een overtuiging.
Ik vind het voor een discussie verhelderend als we het in ieder geval over de basis eens zijn.
De mens omschrijven als een wezen met 5 zintuigen en een brein lijkt me helder.
Of het de hele mens omschrijft daar heb ik wel ideeën over, maar die laat ik er even buiten.
De mens zoals hiervoor omschreven leeft in een 4D wereld. 4D IS het kader.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er buiten dat kader niks is.
M.i. wordt er geprobeerd binnen de gekaderde wereld nog meer kaders aan te brengen en overtuigingen toe te voegen.
Je hebt het hier over een mogelijke bron. Ik zie in de 4D wereld niets wat wat op een bron lijkt. Dat betekent dus dat áls er een bron is, dat deze zich buiten de afgekaderde 4D wereld zich bevindt. Bron als overtuiging is wel mogelijk, maar ja, Sinterklaas is ook een overtuiging.
Resumerend: Overtuigingen zijn privé. Kaders staan vast (4D). Met zowel overtuigingen als kaders kan je dus niks. In de 4D wereld zijn er ontelbare kaders. Kaders kun je gewoon met de ratio bespreken en daar heb je dus niks aan als je het over "de bron” hebt.
Mooi gezegd! Daar niet om, maar ehhh...als ik jouw overtuigingen goed begrijp is er blijkbaar een 'het' en weters en niet-weters. (die worden geloof ik ook wel blind of slapend genoemd), bedoel je dat?
Hoe zie jij dat.. die kern of bron, de waarheid, en de relatie met natuurlijke staat?
In aansluiting op het voorgaande: aan mijn overtuigingen heb je niks. Als er een bron is, dan ben jij onderdeel van diezelfde bron. Een bron daar put je uit, dus dat kan nooit een overtuiging zijn. Ik kan brieven naar Madrid schrijven dat ik op 5 december een mooie auto wil, maar Sinterklaas is een overtuiging en overtuigingen geven geen auto’s weg. Zo kan je uit een overtuiging ook niks putten.
Snap je wat ik bedoel? Door zaken uit te sluiten weet je in ieder geval al waar die bron niet is. Die is niet in de 4D wereld en ook niet in je overtuigingen.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.