Dromen

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Petra
Banned

Dromen

Bericht door Petra »

Ingi schreef: 11 feb 2018 13:45 Waar zullen we het over hebben?

Wordt er nog gedroomd door het forumvolk?
Want dromenuitlegging heb ik ooook nog op een groene woensdag als hobby gedaan.

Wat vinden jullie van dromen?
Kunnen er voorspellende dromen bestaan?
Zijn dromen bedrog?
Droom je minder als je ouder wordt?

Iemand nog een leuke/enge droom om flink uit te kauwen?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Dromen

Bericht door lost and not found yet! »

Haha, zie dit nu pas. Nou leg mij maar uit: Ik ben 21 juni 2017 gestopt met roken na 35 jaar 3 pakjes per dag gerookt te hebben. Ik was en ben er nog steeds helemaal klaar mee. Alleen soms, in mijn dromen, voor zover ik die me bijblijven en ik ze nog kan herinneren rook ik nog steeds. Ik kan niet zeggen of ik het in mijn dromen nog steeds met de gretigheid doe als in mijn normale leven maar ik vind het frappant dat het toch nog steeds aanwezig is. Hoe kan dat toch?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lost and not found yet! schreef: 21 feb 2018 15:29 Hoe kan dat toch?
Dan moet je die sigaar eens wegleggen. :)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Het leuke is dat hele rare dingen je als gewoon kunnen overkomen. Merk wel vaak dat ik de weg kwijt raak in hotels en parkeergarages en opeens een heel andere voiture rijdt dan ik gewend ben. Ook lang geleden overleden personen en huisdieren doen moeiteloos mee.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoorde laatst dat gezichten in dromen altijd van bekenden zijn. Ik zou geen idee hebben. We dromen allemaal wel eens en soms kan ik me het nog (gedeeltelijk) herinneren. Een structuur, zoals de weg kwijt zijn of in een onbekende auto zitten, zit er niet in. Blijft wel een fascinerend fenomeen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

dikkemick schreef: 21 feb 2018 18:16 We dromen allemaal wel eens en soms kan ik me het nog (gedeeltelijk) herinneren.
Sterker nog we dromen allemaal maar door het tijdstip van dromen herinner je er meestal niets meer van. Zelf als je wakker wordt en denkt deze ga ik onthouden is het vaak toch weggezakt. Je kan je er wel wat in oefenen het beter te herinneren. Maat dat is ook weer zo'n gedoe. Wil je eigenlijk verder slapen maar moet je eerst je droomnotulen nog even bijwerken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

De dromen die ik me herinner, gaan over mijn werk vooral over de nachtdiensten.. En over het verhuizen en dan je terug willen naar dit plekkie. Maar dat kan dan niet, huis is verkocht. :(
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ter verduidelijking, het zijn geen nachtmerries, gewoon dromen voor zover dromen gewoon zijn. Heb er in mijn dagelijkse leven ook geen last van of problemen mee. Het was alleen een reactie na aanleiding van de TS!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik droomde vroeger dat ik nog steeds op school zat em tegenwoordig dat ik nog in Nederland ben in afwachtong van het moment om naarThailand te vertrekken. Ook droomde ik vaak dat mijjn vader en/of mijn moeder nog in leven waren. Datt is allemaal logisch gezien het feit dat dromen zijn opgebouwd uit allerlei geheugen-flarden.
Ik wens u alle goeds
Petra
Banned

Bericht door Petra »

lost and not found yet! schreef: 21 feb 2018 15:29 Haha, zie dit nu pas. Nou leg mij maar uit: Ik ben 21 juni 2017 gestopt met roken na 35 jaar 3 pakjes per dag gerookt te hebben. Ik was en ben er nog steeds helemaal klaar mee. Alleen soms, in mijn dromen, voor zover ik die me bijblijven en ik ze nog kan herinneren rook ik nog steeds. Ik kan niet zeggen of ik het in mijn dromen nog steeds met de gretigheid doe als in mijn normale leven maar ik vind het frappant dat het toch nog steeds aanwezig is. Hoe kan dat toch?
Ach ja, de idee is zo'n beetje dat je onbewuste in je slaap de dienst uitmaakt. En dat in je dromen de boel zo'n beetje verwerkt wordt. Vnl. een boel wat je onderbewuste wel meekreeg maar je bewuste verstand links liet liggen.
Een soort balans opmaken. :)

Wat roken betreft; roken in dromen betekent in het algemeen het welbekende jezelf omhullen met een rookgordijn. Emoties verdringen.
Echter; bijna alle ex-rokers dromen dat ze roken. En die zijn heus niet allemaal aan het verdringen, en snakken ook niet allemaal naar een peuk.
Het schijnt dat het na een jaar pas mindert, je bent dus een hele doodnormale ex-roker, weet je dat ook weer. :lol:

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

dikkemick schreef: 21 feb 2018 18:16 Hoorde laatst dat gezichten in dromen altijd van bekenden zijn. Ik zou geen idee hebben. We dromen allemaal wel eens en soms kan ik me het nog (gedeeltelijk) herinneren. Een structuur, zoals de weg kwijt zijn of in een onbekende auto zitten, zit er niet in. Blijft wel een fascinerend fenomeen!
Er zijn natuurlijk meerdere theorieën (voor wat niet :roll: ) maar afijn, die ik aanhang gaat ervan uit dat het in je dromen altijd over jezelf gaat. Je bent immers het centrum van je eigen bestaan.
Andere mensen kunnen hele gewone anderen zijn, doch meestal betreffen zij iets wat over jezelf gaat. Zij vertegenwoordigen dan een deel van jezelf. Zie het als een karikatuur waardoor bv. een bepaalde karaktertrek wordt uitgelicht. (Gij zijt de spiegel van mij :wink: )

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Storm schreef: 21 feb 2018 21:03 De dromen die ik me herinner, gaan over mijn werk vooral over de nachtdiensten.. En over het verhuizen en dan je terug willen naar dit plekkie. Maar dat kan dan niet, huis is verkocht. :(
De wee van de dichtgeslagen boeken; de tand des tijds :(

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Ik droomde eens dat ik op bezoek was bij een overleden vriend in zijn kleine 3-kamer appartementje op de 3e etage van zijn Amsterdamse woning.
Hij zag er goed uit, was niet meer ziek en zijn hele woning was fraai ingericht. Hij had bloemenvazen met mooie boeketten staan en hij had mooie spulletjes. Spulletjes die je eerder in een museum zou verwachten.

De woning had dezelfde indeling waarmee ik was vertrouwd, met 1 klein verschil. De inloopkast met het bureautje was er ook nog steeds, maar mijn vriend sloot de deur en opende die opnieuw. Erachter bevond zich een subtropisch zwemparadijs waar je lekker kon zwemmen als je dat wilde. Hij sloot de deur opnieuw en opende deze nogmaals. Erachter bevond zich een fantastisch mooi aangelegde tuin, en andere keren weer iets compleet anders. Je kon het zo gek niet bedenken. En dat dan ook nog eens op de 3e etage.

De overleden vriend liep triomfantelijk naar de huiskamer waar ineens andere boeketten in andere vazen stonden. Ook waren de mooie spulletjes vervangen door andere. Op de eettafel stond ineens een compleet diner.

"De wens is hier vader van de gedachte die ogenblikkelijk vorm krijgt." zei hij me.

Ik werd heel vrolijk wakker die keer.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef: 21 feb 2018 20:13
dikkemick schreef: 21 feb 2018 18:16 We dromen allemaal wel eens en soms kan ik me het nog (gedeeltelijk) herinneren.
Sterker nog we dromen allemaal maar door het tijdstip van dromen herinner je er meestal niets meer van. Zelf als je wakker wordt en denkt deze ga ik onthouden is het vaak toch weggezakt. Je kan je er wel wat in oefenen het beter te herinneren. Maat dat is ook weer zo'n gedoe. Wil je eigenlijk verder slapen maar moet je eerst je droomnotulen nog even bijwerken.
Heel bijzonder. Ik wist vanmorgen vroeg exact wat ik gedroomd had, maar kan me er nu niets meer van herinneren! Vrees dat we pen en papier op het nachtkastje moeten gaan neerleggen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

dikkemick schreef: 22 feb 2018 12:32
doctorwho schreef: 21 feb 2018 20:13
Heel bijzonder. Ik wist vanmorgen vroeg exact wat ik gedroomd had, maar kan me er nu niets meer van herinneren! Vrees dat we pen en papier op het nachtkastje moeten gaan neerleggen.
Werd je wakker van de wekker vanmorgen? Ik denk dat zo'n verstoring van je slaap ook de herinnering aan je droom verstoort.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Plaats reactie