De column is gestoeld op het uitgangspunt dat FvD de fascisten zijn. Maar daar mag geen feitelijke check op plaatsvinden. Het is verder allemaal negatieve emotie. Ik verdraag dat niveau slecht en vind het eerlijk gezegd zelfs gestoord gedrag. Nu vind ik haar andere columns waarbij identiteitspolitiek en feminisme de basis vormen ook al tenenkrommend, daar zie je ook dat ze de ogen sluit voor feiten. Begrijp werkelijk niet dat men zo iemand een podium geeft in een serieuze krant.Peter van Velzen schreef: ↑06 apr 2019 03:39Ik denk dat hier een vergissing wordt begaan, Je moet je uiteraard wel aan de feiten houden, maar feiten-vrije uispraken kún je helemaal niet fact-checken. Je kunt hoogstens checken of het wel gezegd (of geschreven) is. Behalve dit punt, is er geen waar ik iets zo onheus in zie, dat iemand direct zijn buik zou moeten inhouden (ik weet geen andere reden waarom je broek zou afzakken).windsurfer schreef: ↑05 apr 2019 19:47 Als je dan vandaag die column van Asha ten Broeke in de Volkskrant leest zakt je broek wel hard af hoor. Vooral punt 5 zorgt voor veel ellende: niet factchecken. Kortom, niet nadenken en uitzoeken hoe het echt zit, wel keihard roepen dat het fascisten zijn. Een betere duw in de rug kan je FvD niet geven.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bdf71b30/
Wel is het zo.dat als je Baudet kunt verwijten dat hij uitspraken van fascisten heeft gebezigd, dat dit niet bewijst dat het FvD of haar kiezers fascisten zijn. Een partij is niet identiek aan haar voortrekker. De houding van de partij is een groot probleem met betrekking tot de aanpak van de klimaatverandering, maar dat is weer heel iets anders. Het aansturen op klimaatverandering is geenszins een fascistisch doel.
Overigens, feitenvrije uitspraken kan je natuurlijk wel degelijk kritisch beschouwen, bijvoorbeeld door het vragen naar bewijs of onderbouwing, en anders bewijs of onderbouwing geven van een contrasterend gegeven.