Ja precies. Zo heb ik bijvoorbeeld het rechtse standpunt dat de maximum snelheid omhoog moet naar 150 Km/u, en - en dat zou dan vast weer links moeten zijn - dat dit CO2neutraal en zonder noemenswaardige stikstofuitstoot mogelijk moet zijn. In 1980 waren alle nadelen van verbrandingsmotoren al lang en breed bekend. Als er toen reeds grondstoffelijk werk was gemaakt van een energietransitie dan hadden we die maximum snelheid van 150 Km/u ook prima op een verantwoorde manier kunnen realiseren. Dat we nu 100Km/u moeten is dus de schuld van rechts uitstelgedrag en niets anders dan dat. Het heeft met migratie dus geen ene donder te maken. Ga je nou migratie er bij halen dan is dat alleen maar als excuus voor NOG meer uitstelgedrag. En dan wordt het straks dus 80 Km/u of 50...... Dat heb je dus met die rechts-links framing, het is totaal niet behulpzaam bij het doorprikken van schijntegenstellingen.gerard_m schreef: ↑25 jun 2020 19:11 Verder is vrijdenken naar mijn idee vooral dat je niet vanuit dogma's maar vanuit logica redeneert. Een linkse vrijdenker zou dan dus prima overtuigd moeten kunnen worden wanneer " rechtse" argumenten op een bepaald onderwerp rationeel en logisch zijn. Ik zou dan ook verwachten dat een vrijdenker minder vaak vastzit in één stroming zoals " groen en links " .
Het is echt de schuld van rechts dat we niet lekker 150 kunnen blazen. En dat is doodzonde, want het geeft echt zoveel meer rijplezier! En een beetje waardering voor rijplezier wordt in de politiek toch als overwegend rechts gezien.