Axxyanus schreef:
Gewoon dat. Als, zoals je zelf beweert, het je allemaal niets doet, wat is dan je drijfveer om hier deel te nemen?
Haal jij er voldoening uit om ons allen er op te wijzen hoe onverschillig jij bent voor hoe het de komende generaties vergaat?
Ik schrijf:
Dat is weer het probleem van alleen schriftelijk discussiëren en je je discussiepartner niet kent. Er hoeft maar een komma scheef te staan en het wordt op een manier begrepen zoals deze niet bedoeld is. Maak ik me ook zeker schuldig aan! Maar tot op zekere hoogte ben ik onverschillig ja! Zoals al aangegeven heb ik er bewust voor gekozen om geen kinderen op deze wereld te zetten. Ik wil deze wereld mijn eigen kinderen niet aandoen, vandaar. Maar wat voel ik voor jou kinderen, als je ze hebt? In ieder geval niet verantwoordelijk, die hebben jij en je vrouw gekozen om die te krijgen, zo moeilijk is dat niet. Maar betekend dat dat ik maar wat in het wilde weg leef? Natuurlijk niet, ik heb ook mijn eigen verantwoording, naar mensen die mijn familie en vrienden zijn, naar mijn medewerkers en hun familie. Berder steun ik verschillende dingen die in mijn ogen goede doelen zijn.
Axxyanus schreef:
Wat bedoel je met die vraag? Ik weet ook wel dat ik de problemen op mijn eentje niet kan oplossen. Alleen lijkt me dat maar een armzalige reden om egoïstisch te zijn.
Ik schrijf:
Zie hierboven. Maar misschien mag ik mensen die kinderen nemen ook armzalig egoïstisch noemen omdat ze in deze tijd kinderen nemen?
Ps, sorry, quoten niet helemaal gelukt!