2050 einde van de wereld

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: 2050 einde van de wereld

Bericht door Gerard R. »

Overigens schreef je:
Brrr maar daar gaat het nu niet om via Venlo richting Bonn gereden naar het mooie Ahrweiler in het Ahrtal (Geheimtipp)
Ja, prachtig daar, ik ben daar veel geweest en ook in het Schwarzwald en verder naar het zuiden richting Alpenlanden (Beieren ook enzo). Heel fijn gehad.

Maar daar zie je weer, als er wat moois is, dan willen we er naar toe. Heel logisch en beprijpelijk. En als dat heel massaal gebeurt (en dat is zo) dan is dat een behoorlijke belasting voor de planeet. Zeker als die massaliteit zich ook nog voordoet in het veel te voordelige mondiale vliegen. Een van de redenen waarom ik het nu minder tot helemaal niet meer doe. Ik woon best leuk, heb alles en ben thuis op vakantie. :) En ook thuis doe ik niet uitzinnig.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

axxyanus schreef: 01 jul 2021 08:33
lost and not found yet! schreef: 30 jun 2021 23:34 En? Wat ga je doen nu? Je klaagzang heb ik gelezen. Ik vrees niet dat we dat zullen doen, ik weet het zeker! En weet je wat? Het doet me echt helemaal niks! Erg? Voor anderen, niet voor mij! Ik heb er tenslotte niet voor gekozen om geboren te worden, mijn ouders deden dat! Prima! Heb ik zelf kinderen? Bewust niet dus vandaar mijn standpunt! We zien het wel, ik zal de laatste zijn die “de kar trekt”! Egoïstisch? Misschien, maar mensen die kinderen nemen zijn dat ook!
Ja lanfy, we weten het ondertussen wel. Na jou mag de zondvloed komen. Soms vraag ik mij af waarom jij hier nog deelneemt. Als het je toch niets doet, waarom dan nog reageren? Jij hebt er niet voor gekozen om geboren te worden maar de kinderen die nu geboren worden en de problemen erven, hebben daar ook niet voor gekozen.
Wat bedoel je met de vraag waarom ik hier nog deelneem? Ben ik niet meer freethinkerwaardig ofzo? Of mag ik geen eigen mening meer hebben? Maar wat wou je doen aan de kinderen die nu geboren worden en daar de problemen van ondervinden? Of ga je condooms uitdelen in Afrika?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 04 jul 2021 00:36 Of ga je condooms uitdelen in Afrika?
Dat zal hem alleen niet lukken, maar alle vlamingen en Nederlanders gezamelijk kunnen dat vast wel. Kom jij helpen?
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

lost and not found yet! schreef: 04 jul 2021 00:36
axxyanus schreef: 01 jul 2021 08:33
lost and not found yet! schreef: 30 jun 2021 23:34 En? Wat ga je doen nu? Je klaagzang heb ik gelezen. Ik vrees niet dat we dat zullen doen, ik weet het zeker! En weet je wat? Het doet me echt helemaal niks! Erg? Voor anderen, niet voor mij! Ik heb er tenslotte niet voor gekozen om geboren te worden, mijn ouders deden dat! Prima! Heb ik zelf kinderen? Bewust niet dus vandaar mijn standpunt! We zien het wel, ik zal de laatste zijn die “de kar trekt”! Egoïstisch? Misschien, maar mensen die kinderen nemen zijn dat ook!
Ja lanfy, we weten het ondertussen wel. Na jou mag de zondvloed komen. Soms vraag ik mij af waarom jij hier nog deelneemt. Als het je toch niets doet, waarom dan nog reageren? Jij hebt er niet voor gekozen om geboren te worden maar de kinderen die nu geboren worden en de problemen erven, hebben daar ook niet voor gekozen.
Wat bedoel je met de vraag waarom ik hier nog deelneem?
Gewoon dat. Als, zoals je zelf beweert, het je allemaal niets doet, wat is dan je drijfveer om hier deel te nemen?

Haal jij er voldoening uit om ons allen er op te wijzen hoe onverschillig jij bent voor hoe het de komende generaties vergaat?
lost and not found yet! schreef: 04 jul 2021 00:36Ben ik niet meer freethinkerwaardig ofzo? Of mag ik geen eigen mening meer hebben? Maar wat wou je doen aan de kinderen die nu geboren worden en daar de problemen van ondervinden? Of ga je condooms uitdelen in Afrika?
Wat bedoel je met die vraag? Ik weet ook wel dat ik de problemen op mijn eentje niet kan oplossen. Alleen lijkt me dat maar een armzalige reden om egoïstisch te zijn.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lost and not found yet!
Bevlogen

Peter van Velzen schreef: 04 jul 2021 04:13
lost and not found yet! schreef: 04 jul 2021 00:36 Of ga je condooms uitdelen in Afrika?
Dat zal hem alleen niet lukken, maar alle vlamingen en Nederlanders gezamelijk kunnen dat vast wel. Kom jij helpen?
Is dit echt een serieuze vraag? :D
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Axxyanus schreef:
Gewoon dat. Als, zoals je zelf beweert, het je allemaal niets doet, wat is dan je drijfveer om hier deel te nemen?

Haal jij er voldoening uit om ons allen er op te wijzen hoe onverschillig jij bent voor hoe het de komende generaties vergaat?
Ik schrijf:
Dat is weer het probleem van alleen schriftelijk discussiëren en je je discussiepartner niet kent. Er hoeft maar een komma scheef te staan en het wordt op een manier begrepen zoals deze niet bedoeld is. Maak ik me ook zeker schuldig aan! Maar tot op zekere hoogte ben ik onverschillig ja! Zoals al aangegeven heb ik er bewust voor gekozen om geen kinderen op deze wereld te zetten. Ik wil deze wereld mijn eigen kinderen niet aandoen, vandaar. Maar wat voel ik voor jou kinderen, als je ze hebt? In ieder geval niet verantwoordelijk, die hebben jij en je vrouw gekozen om die te krijgen, zo moeilijk is dat niet. Maar betekend dat dat ik maar wat in het wilde weg leef? Natuurlijk niet, ik heb ook mijn eigen verantwoording, naar mensen die mijn familie en vrienden zijn, naar mijn medewerkers en hun familie. Berder steun ik verschillende dingen die in mijn ogen goede doelen zijn.
Axxyanus schreef:
Wat bedoel je met die vraag? Ik weet ook wel dat ik de problemen op mijn eentje niet kan oplossen. Alleen lijkt me dat maar een armzalige reden om egoïstisch te zijn.
Ik schrijf:
Zie hierboven. Maar misschien mag ik mensen die kinderen nemen ook armzalig egoïstisch noemen omdat ze in deze tijd kinderen nemen?
Ps, sorry, quoten niet helemaal gelukt!
We will dance again!
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 04 jul 2021 22:07

IK Nam jouw vraag even serieus. Uiteraard verwacht ik niet dat jij zelf naar Afrika zal gaan, maar ik weet dat jij soms genereus kunt zijn met een geldelijke bijdrage :)
Ik wens u alle goeds
lost and not found yet!
Bevlogen

Peter van Velzen schreef: 05 jul 2021 03:01
lost and not found yet! schreef: 04 jul 2021 22:07

IK Nam jouw vraag even serieus. Uiteraard verwacht ik niet dat jij zelf naar Afrika zal gaan, maar ik weet dat jij soms genereus kunt zijn met een geldelijke bijdrage :)
Dank voor het compliment Peter, en nog steeds heb ik daar geen enkele moeite mee. Maar zelf is mijn kennis en organisatie te klein om condooms uit te delen in Afrika. :)
We will dance again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De Eifel is nu bwvs. bijna weggespoeld wegens extreem weer; en niet alleen de Eifel zoals we nu weten.
Hadden we niet kunnen denken toen we er een paar dagen terug over schreven Doctorwho... :shock:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 27 apr 2021 14:41
LonelyThinker schreef: 27 apr 2021 13:18 2050 einde van de wereld. Mijn voorspelling. Gezien de enorme berg problemen op allerlei gebied die rustig onze kant op komt.
Hè, wat jammer. Ik heb altijd gedacht dat ik doodga in 2048; maak ik het net niet mee!
Nee... het wordt wellicht eerder hoor Rereformed.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Gerard R. schreef: 16 jul 2021 19:50 Nee... het wordt wellicht eerder hoor Rereformed.
Finland beleeft juist de mooiste zomer aller tijden. Als je hier 40 jaar hebt gewoond is het moeilijk om niet stiekem een beetje in je schik te zijn met de opwarming van het klimaat.
Als Nederland de zee in spoelt zullen de Nederlanders wel naar Zweden gaan om een nieuw bestaan op te bouwen, maar wie van warme zomers houdt en iedere dag zwemmen in een meer raad ik aan om naar Finland te gaan. Wel nu al met Finse taallessen beginnen natuurlijk. :D
Born OK the first time
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Peter van Velzen schreef: 28 apr 2021 05:40 En er zijn nog steeds miljoenen mensen die bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat we de catastrophe voorkomen.
mee eens... maar ook de bewering dat et allemaal reeds veel te laat is ... waarom zou men dan nog inspanningen gaan doen?

vandaag in mijn mailbox - gezocht "sustainability manager" - gelukkig is de hele wereld nog niet volledig afgedwaald in het doemdenken
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Gerard R. schreef: 16 jul 2021 19:47 De Eifel is nu bwvs. bijna weggespoeld wegens extreem weer; en niet alleen de Eifel zoals we nu weten.
Hadden we niet kunnen denken toen we er een paar dagen terug over schreven Doctorwho... :shock:
Inderdaad heb geluk gehad in een nog in een niet deels weggespoeld Altenahr te mogen verblijven.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maar goed, het is dus hoog tijd mondiaal iets te gaan doen aan dat klimaat, áls dat nog kan want we hebben wel
geluierd met z'n allen en er zit een vliegwiel-effect in, zeg maar. En dan nog zo'n Trump erbij... :shock:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Gerard R. schreef: 23 jul 2021 10:49 Maar goed, het is dus hoog tijd mondiaal iets te gaan doen aan dat klimaat, áls dat nog kan want we hebben wel
geluierd met z'n allen en er zit een vliegwiel-effect in, zeg maar. En dan nog zo'n Trump erbij... :shock:
Inderdaad volgde laatst een podcast van Ondertussen in de kosmos (de wetenschapspodcast van de volkskrant) met als onderwerp klimaatneutraal in 2030. Hierin werden de maatregelen op een rijtje gezet die nodig zouden zijn om dit voor Nederland te bereiken.
Best lastig omdat Tata steel elektrificeren de totale windmolencapaciteit van Nederland 2030 zou vergen.
Leuke podcastreeks overigens
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/t/ ... in-dan-een
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie