axxyanus schreef: ↑26 jul 2021 08:13
dikkemick schreef: ↑25 jul 2021 23:42
Jullie kunnen "aantonen" tot je een ons weegt, ik ben NIET tegen t principe van onschuld, ik ben tegen subtiele duimzuig leugens om schuld te verzachten of zelfs onterecht kwijt te schelden.
Het principe van de onschuld impliceert het toelaten van duimzuigerij.
Wie dus echt voor het principe van de onschuld is, vind duimzuigerij geoorloofd.
Jij vind duimzuigerij niet geoorloofd.
Dus jij bent niet echt voor het principe van de onschuld.
Jij kunt blijven herhalen tot je een ons weegt dat je niet tegen het principe van de onschuld bent. Je argumenten tonen anders.

Axxyanus vertelt mij waar ik voor of tegen ben.
Kijk, neem het voorbeeld van Roethof, Jos B en Nicky Verstappen. Uiteindelijk staat er een bepaalde straf voor deze recidivist gereserveerd. Een straf die naar verhouding staat tot het vergrijp. Dat Jos B de schuldige is, daar twijfelt niemand (zelfs de advocaat!) meer aan.
En nu vind IK dat Jos B die straf, die er dus voor staat, zal moeten uitzitten.
Roethof krijgt het nu misschien voor elkaar dat B 5 jaar eerder vrijkomt omdat niet aan te tonen is dat zijn DNA middels hoesten in het kruis van Nicky terecht zou kunnen komen.
In MIJN ogen krijgt B dan een te korte straf. En DUS is ook wat mij betreft B onschuldig tot het tegendeel bewezen is.....en dat tegendeel IS bewezen!
Nu rijd jij door rood. Je laat het voorkomen en krijgt een gewiekste advocaat. Normaal gesproken staat er voor dit vergrijp een bekeuring van
€300. Jouw advocaat gaat nu pleiten dat het
mogelijk zou kunnen zijn dat je op weg was naar een sterfgeval of tijdelijk even kleurenblind bent geweest of dat het stoplicht wellicht met een storing te maken had (hack). De bewijzen liegen er echter niet om....jij reed immers gewoon door rood, maar de rechter kan niet om dit verweer heen en legt je € 50 op. Uiteraard ga je nu in hoger beroep met een nog beter betaalde advocaat. Jij blij...advocaatje blij.
Dit voorbeeld stinkt! Maar waarom dit wel, en het geval Jos B niet?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick