Dat klopt. Ik denk dat dat ook jouw probleem is: Omwege van jouw felle reaktie op Tiberius, waar je andere moderators bij sleepte doe ik mee aan dit onderwerp. Als het aan mij gelegen had zou ik niet aan dit onderwerp hebben meegedaan. Het boeit me niet.
Omdat ik je ervan bewust wil maken dat wanneer hoofddoekvrouwen beweren dat hun geloof samengaat met feminisme ze overeenkomen met iemand uit de DDR die ons uitlegde hoe democratisch ze wel niet zijn. En jouw reaktie is zoals de linkse mensen uit de zeventiger en tachtiger jaren die kritiek op de DDR afdeden met dat het niet juist is om hun systeem op onze manier te interpreteren en onze gedachten invullen met wat "democratie" volgens ons moet betekenen, terwijl de bewust denkenden communisten geheel hun eigen ideeën hadden en zeer tevreden waren over hun Democratische Republiek.Waarom leg je de nadruk op het ONS (probleem) en lees je niet wat eerst waar dat op zou kunnen slaan?
Nl. dat het interpreteren en invullen van gedachten voor de bewust zelf denkende moslima's niet overeenkomen met die van hun?
Schopenhauer gaf eens als commentaar: ‘Godsdienst is het meesterwerk in de kunst van het africhten, want het traint mensen hoe ze moeten denken.’ Africhten, dat is de term waar het in de eerste plaats om gaat in de boekgodsdienst. Voor de rest kun je alles waar de vrome godsdienst ons mee begroet nog wat nalezen in het boek 1984 van Orwell. Big Brother is watching you, te allen tijde. Hoe waar zijn de termen Dubbelspraak, Dubbeldenken en Nieuwspraak in de boekgodsdiensten. Hoe gemakkelijk de leer ‘War is Peace’ ‘Freedom is Slavery’ ‘Ignorance is Strength’, opgeschreven en onderwezen door het Ministerie van Waarheid dat in een gebouw huist van wel 3000 kamers bovengronds en eenzelfde aantal ondergronds, te vinden in de boekgodsdiensten. En vergeet vooral de prachtige term "Reality Control" niet. Orwell beschrijft op meesterlijke wijze hoe mensen geestelijk hun denken verwringen wanneer ze slaaf geworden zijn van een terreurideologie die geen tegenspraak duldt. ‘Thoughtcrime does not entail death. Thoughtcrime IS death.’Onderwerping noemt men vrijheid. 'Liefde' (christendom) en 'Barmhartigheid' (islam) gaan zonder met de ogen te knipperen samen met hel en verdoemenis.
Met het eerste ben ik het nooit oneens geweest en aan het laatste heb ik geen boodschap.Ik doe niet anders dan steeds protesteren tegen generaliseren en invullen van andermans gedachten.
Zeker als zij duidelijk het tegendeel beweren.