Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mcmadtasty
Diehard

Re: Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Bericht door Mcmadtasty »

doctorwho schreef: 30 okt 2021 16:28
Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 13:19 Ik wou even kijken hoeveel mensen er momenteel sterven door honger om even een idee te geven waar over gezwegen wordt.
Daar kwam ik dit bericht tegen........
https://www.demorgen.be/nieuws/aantal- ... gle.com%2F
In het artikel onder deze link staat.
“Anderhalf jaar na het begin van de pandemie, overtreft het aantal hongerdoden het aantal coronadoden”, stelt Oxfam. De hulporganisatie linkt de honger aan de “drie dodelijke C’s”, met name conflicten, Covid-19 en de klimaatopwarming (met de c van “climate crisis”).
Lijkt me reden temeer om het virus zo snel mogelijk wereldwijd de kop in te drukken :idea:
Zoals ik het lees is het indirect aan corona gelinkt, namelijk "de economische ontwrichting van de pandemie ".
Dus eigenlijk meer hoe er met "de pandemie" wordt omgegaan of te wel het beleid dat voor het stilleggen van de economie heeft gezorgd.

Wel leuk dat met bescherming van de zwakkeren in de maatschappij" wordt geschermd, terwijl je hier ziet dat die gewoon aan het verhongeren blijken te zijn............
🤔😎😜😁😃😉👍
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 30 okt 2021 17:32 Hoe kan een regering liegen? Een persoon kan liegen, 2 personen misschien nog, maar maak de groep leugenaars nog groter en de leugen zal vandaag of morgen uitkomen. Vandaar dat samenzweringstheorieën doorgaans niet doorgeprikt worden. Ze bestaan (die vermeende werkelijkheid) gewoonweg niet.
Regeringen liegen geregeld.
Dat komt omdat het een collectief is, dat geacht wordt met een stem te spreken.
Is er gekozen voor een leugen, dan liegt meestal de hele regering.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 18:09
Wel leuk dat met bescherming van de zwakkeren in de maatschappij" wordt geschermd, terwijl je hier ziet dat die gewoon aan het verhongeren blijken te zijn............
Er staat verder
Oxfam vraagt de regeringen eveneens om de wereldwijde vaccinatiecampagne (het zogenaamde "People's Vaccine") te ondersteunen. Tot slot moeten de regeringen de klimaatcrisis aanpakken en eerlijkere, meer veerkrachtige en duurzamere voedselsystemen opbouwen, stelt de hulporganisatie.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Mcmadtasty
Diehard

appelfflap schreef: 30 okt 2021 18:01
Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 16:20 Niet iedereen is daar dus blijkbaar van overtuigd
irrelevant, feiten zijn wat ze zijn

er zijn nu eenmaal mensen dei van mening zijn dat:
roken niet ongezond is
de aarde plat is
...
Het gaat niet om mensen dei zeggen dat roken gezond is of de aarde plat is.
het gaat over mensen die geen vertrouwen in de overheid heeft omdat deze gelogen heeft.
En dat is een feit.
Het wantrouwen is op feiten gebaseerd.
Hoe kun je dan wel datgene vertrouwen wat een overheid, die gelogen heeft, vraagt.
Antwoord is "niet". zo simpel is dat, je weet niet wanneer iemand weer staat te liegen.
Die mensen gaan met meer vertrouwen het virus tegemoet dan zichover te geven aan de wensen van een leugenachtige overheid.

Wanneer je zegt irrelevant, dan ontken je m.i. feiten.
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

dubbele post.
Laatst gewijzigd door Mcmadtasty op 30 okt 2021 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

doctorwho schreef: 30 okt 2021 18:26
Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 18:09
Er staat verder
Oxfam vraagt de regeringen eveneens om de wereldwijde vaccinatiecampagne (het zogenaamde "People's Vaccine") te ondersteunen. Tot slot moeten de regeringen de klimaatcrisis aanpakken en eerlijkere, meer veerkrachtige en duurzamere voedselsystemen opbouwen, stelt de hulporganisatie.
Mensen kunnen idd vanuit hun eigen overtuiging dit soort dingen zeggen.Zegt nog steeds niets over betrouwbaarheid van een regering die niet vertrouwd wordt.

Wel intressant dat je wat ik ervoor schreef naast je neer lijkt te leggen.
🤔😎😜😁😃😉👍
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 18:27 Hoe kun je dan wel datgene vertrouwen wat een overheid, die gelogen heeft, vraagt.
Antwoord is "niet". zo simpel is dat, je weet niet wanneer iemand weer staat te liegen.
dan zitten we weer in je complotverhal waar iedereen, maar dan ook echt iedereen, blijkbaar meedoet
media, artsen, ziekenhuizen, producenten als pfizer, onafhankelijke, ....

en waarom?
miljoen uitgeven voor een verzonnen vaccin dat niet werkt?
of een vaccin dat werkt maar je niet wil?

uiteraard ga jij online zoeken en dan krijg je de bekende fuik
de algoritmen weten waar je op zoekt, vaccins en overheden zijn bedrog, en sturen je los naar die informatie/filmpjes en websites
die bevestigen je wereldbeeld enkel

al de rest, zoals hier, liegen enkel
Mcmadtasty
Diehard

appelfflap schreef: 30 okt 2021 18:56
Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 18:27 Hoe kun je dan wel datgene vertrouwen wat een overheid, die gelogen heeft, vraagt.
dan zitten we weer in je complotverhal waar iedereen, maar dan ook echt iedereen, blijkbaar meedoet
media, artsen, ziekenhuizen, producenten als pfizer, onafhankelijke, ....

en waarom?
miljoen uitgeven voor een verzonnen vaccin dat niet werkt?
of een vaccin dat werkt maar je niet wil?

uiteraard ga jij online zoeken en dan krijg je de bekende fuik
de algoritmen weten waar je op zoekt, vaccins en overheden zijn bedrog, en sturen je los naar die informatie/filmpjes en websites
die bevestigen je wereldbeeld enkel

al de rest, zoals hier, liegen enkel
Nee hoor, je zit alleen met een onbetrouwbare overheid die liegt.
de rest zoals jij schijnt het te negeren dat "de overheid" onbetrouwbaar is.
🤔😎😜😁😃😉👍
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 11:56
Niet alle artsen promoten vaccinatie
https://www.igj.nl/actueel/nieuws/2021/ ... oor-artsen
Zij die dit niet doen worden teruggefloten. Welke arts moet je geloven?
Dit zien we ook bijvoorbeeld bij ontkenners van klimaatverandering. Er is altijd wel iemand te vinden die hun idee bevestigt. Tussen de vele duizenden onderzoekers, vind je altijd wel een tegengeluid. Al of niet een echte wetenschapper, eventueel met een eigenbelang bij zijn standpunt. Heel wat mensen zijn bereid hem te steunen. Je kunt er rijk mee worden.

Als je in een stad aankomt en 100 x de weg vraagt, geloof je dan de 99 die de ene kant op wijzen of die ene die zegt dat 99 mensen collectief liegen?
Waarom wil die onbetrouwbare overheid dat wij dat geloven wat zij zeggen en alle andere informatie weghalen.
Leugenaars die zeggen "wij spreken de waarheid"....
Ik denk dat dat bijvoorbeeld al bijdraagt aan het wantrouwen van artsen en wetenschappers.
Blijkbaar werkt het zo.
Je gaat er dan vanuit dat de overheid per definitie altijd liegt. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die altijd liegt. Het minste is dat de overheid er belang bij zou moeten hebben om te liegen. In dit geval: om onveilige of niet werkende vaccins te promoten. Een logische reden is daar niet voor. Al was het maar omdat dit binnen een paar weken zou uitkomen, en het einde oefening zou zijn voor de machthebbers,

Ergens niet aan willen omdat de overheid het promoot en het dus wel een leugen zal zijn, gaat er bij mij dus moeilijk in.
Als je iemand niet vertrouwt, kun je hem beter gewoon negeren in plaats van precies het omgekeerde doen van wat hij zegt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mcmadtasty
Diehard

gerard_m schreef: 30 okt 2021 19:43 rs,

Ergens niet aan willen omdat de overheid het promoot en het dus wel een leugen zal zijn, gaat er bij mij dus moeilijk in.
Als je iemand niet vertrouwt, kun je hem beter gewoon negeren in plaats van precies het omgekeerde doen van wat hij zegt.
Dat is dus precies wat mensen doen die zich niet laten vaccineren omdat ze de overheid wantrouwen.
Ze negeren het vaccinatie advies van de overheid.
🤔😎😜😁😃😉👍
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 okt 2021 18:10
dikkemick schreef: 30 okt 2021 17:32 Hoe kan een regering liegen? Een persoon kan liegen, 2 personen misschien nog, maar maak de groep leugenaars nog groter en de leugen zal vandaag of morgen uitkomen. Vandaar dat samenzweringstheorieën doorgaans niet doorgeprikt worden. Ze bestaan (die vermeende werkelijkheid) gewoonweg niet.
noem eens 1 succesvolle massale leugen aub?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat is dus precies wat mensen doen die zich niet laten vaccineren omdat ze de overheid wantrouwen.
Ze negeren het vaccinatie advies van de overheid.
Vaccins worden gemaakt door farmaceuten, niet door de overheid. Het zijn met name mensen die niets met de regeringspartijen hebben.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mcmadtasty schreef: 30 okt 2021 09:33 Ik heb nog nooit een pistool zelf iets zien doen....
In de hand van de ene is het een kunstvoorwerp., in de hand van de ander een wapen met dodelijke gevolgen.
Hoe je erbij komt dat ik verpleegkundigen de schuld zou geven is mij een raadsel.
Schuld vindt ik zowiezo een vreemd woord en raar fenomeen.
Oorzakelijk vindt ik passender, Hoef je tenminste niemand te veroordelen.
Mooi uitgangspunt, Maar daar ging het mij niet om.
Hoe kun je een vaccin hanteren zo dat het gevaarlijk is? Dat was de vraag,
Ik vraag uiteraard niet hoe het echt kan, want dat acht ik niet mogeliiijk, Maar hoe anti-vaxxers denken dat het kan.

Ik vermoed dat daar behooorlijk wat onkunde voor nodig is, Helaas is er daar nogal wat van,
Zo voorkomt een vaccin in eerste instantie geen besmettingen. Maar men denkt vaak dat zulks beweert wordt. Ook is de verbeterde werking van je imuun-systeem altijd relatief (zoveel procent minder opnames) en men denkt dan weer dat het dus NIET werkt. Zo wordt de overheid, die toch al gewantrouwd wordt oook nog eens opgezadeld met leugens die ze niet verkondigd hebben.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

War mij verbaasd is hoe overheden die veel meer verhullen vaak wél worden geloofd.Trumo verhulde zijn medisch dossier en zijn belastingaaangifte en toch had bijna de ujalve bevolking vertrouwen in hem.

China houdt informatie meestal lang onder de pet, en toch lijkt dat niet tot groot wantrouwen te leiden. Get kijkt wekm hoe meer je vrijgeeft, hoe meer men je wantrouwt. Dat komt wellicht doordat de vroegste informatie onvolledig is, waardoor vrijgeven ervan tot misvattingen leidt.

EEn andere neiging is dat men paniekvoetbal wil voorkomen en daardoor te laat maatregelen neemt. Dat heeft elk land in Europa zo ongeveer gedaan. In Aziië ging de boel meteen op slot waardoor in 2020 de schade beperkt bleef. Door gebrek aan vaccins lopen de ciiijfers er nu ook verder op.

EEn reden waarom de Chinese cijfers op ons ongeloofwaardig voorkomen is dat we ons de Chinese maatregelen niet kunnen voorstellen, Die waren veel strenger en vrijheidbeperkender dan die in Europa, maar hoe streng precies weten we niet eens.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 30 okt 2021 20:37
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 okt 2021 18:10
noem eens 1 succesvolle massale leugen aub?
De meest succesvolle leugen is waar men nooit achter komt,die heb ik dus niet paraat.

Maar men kan ook van succesvol streken als het nagestreefde doel er wordt mee bereikt en dat het daarna uitkomt niet meer uitmaakt.

Zo wist de regering met leugens de privatisering van de zorg er door te krijgen, toen die uitkwamen was het niet meer terug draaibaar.
De betrokken bewindsman heft hier zelf achteraf nog over gepocht.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie