Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Knieschijfschieten

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 17 dec 2022 17:14
dikkemick schreef: 17 dec 2022 16:56 En hoe gaan we dit dan doortrekken naar onze hooligans? De hooligans die wel kunnen luisteren maar t niet willen!
Niet! Ik denk namelijk niet dat opvoeding van kleine kinderen en ordehandhaving veel met elkaar gemeen hebben. Ik wilde enkel duidelijk maken dat jouw simplistische benadering voor het opvoeden van kleine kinderen ook weinig steek hield.
Wie niet horen wil ... Bekend Nederlands gezegde.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 17 dec 2022 17:21
dikkemick schreef: 17 dec 2022 16:56 En hoe gaan we dit dan doortrekken naar onze hooligans? De hooligans die wel kunnen luisteren maar t niet willen!
Niet! Ik denk namelijk niet dat opvoeding van kleine kinderen en ordehandhaving veel met elkaar gemeen hebben. Ik wilde enkel duidelijk maken dat jouw simplistische benadering voor het opvoeden van kleine kinderen ook weinig steek hield.
Ja en? Wetenschappelijk onderzoek heeft ondertussen al lang aangetoond dat leifstraffen bij kleine kinderen eerder contraproductief werkt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 17 dec 2022 18:27
dikkemick schreef: 17 dec 2022 17:21
Ja en? Wetenschappelijk onderzoek heeft ondertussen al lang aangetoond dat leifstraffen bij kleine kinderen eerder contraproductief werkt.
Het gaat hier dan ook.niet om kleine kinderen maar om sneue hooligans.
Ander voorbeeld. Jij rijdt dagelijks van A naar B. Deze week is er een nieuwe flitspaal geplaatst en er wordt op diverse manieren gewaarschuwd dat deze paal vanaf volgende week actief zal zijn . Bericht is via de diverse media verspreid en het is jou ter ore gekomen.
Dan komt de volgende week en Axxyanus, zoals te doen gebruikelijk, rijdt er veel te hard langs.
Week later: een aankondiging in je brievenbus dat als je de volgende keer weer te hard rijdt, je bekeurd zal worden.

En ja hoor. Maandagmorgen en daar gaat Axxyanus weer. Te hard. Veel te hard. Axxyanus negeert ook de waarschuwingsborden die in de straat waar de flitser staat duidelijk in het zicht aanwezig zijn.

Conclusie: Dan krijgt Axxyanus terecht een bekeuring.
En die bekeuring moet pijn doen, anders rijdt Axxyanus morgen weer te hard en heeft hij (evenals de hooligans aan de politie) schijt aan die bekeuring.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

[
axxyanus schreef: 15 dec 2022 08:20
gerard_m schreef: 14 dec 2022 22:19 Nu dan nogmaals: wat zou een reden zijn dat nazaten van mensen die 40-50 jaar geleden als gastarbeider zijn uitgenodigd problemen veroorzaken en andere migranten groepen in vergelijkbare omstandigheden niet? Waarom is dit aannemelijk?
Maar er zijn geen andere migranten groepen in vergelijkbare omstandigheden. Die andere migranten groepen zijn als ik op Tiberius kan afgaan, grotendeels teruggekeerd, terwijl de Marokanen en Turken dat niet deden.

En de hoofdoorzaak is gewoon structureel racisme. Voldoende leerkrachten die Marokanen en Turken naar technisch onderwijs zullen doorverwijzen, ook al worden minder presterende Belgen naar het doorstroom onderwijs verwezen.
Ik zie in je antwoord niets meer terug van de eerdere oorzaakdie je noemde : gastarbeid. Nu is het racisme. Kun je dat onderbouwen?

Racisme treft niet specifiek de groepen die problemen veroorzaken maar een bredere groep.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 17 dec 2022 18:52 Het gaat hier dan ook.niet om kleine kinderen maar om sneue hooligans.
Verdorie dikkemick, jij was het wel die het zijpaadje van de kleine kinderen insloeg. Nu blijkt dat dat zijpaadje je niet leidt waar je graag wil, geef je een antwoord alsof ik over kleine kinderen begonnen ben.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 18 dec 2022 00:49 [
axxyanus schreef: 15 dec 2022 08:20
gerard_m schreef: 14 dec 2022 22:19 Nu dan nogmaals: wat zou een reden zijn dat nazaten van mensen die 40-50 jaar geleden als gastarbeider zijn uitgenodigd problemen veroorzaken en andere migranten groepen in vergelijkbare omstandigheden niet? Waarom is dit aannemelijk?
Maar er zijn geen andere migranten groepen in vergelijkbare omstandigheden. Die andere migranten groepen zijn als ik op Tiberius kan afgaan, grotendeels teruggekeerd, terwijl de Marokanen en Turken dat niet deden.

En de hoofdoorzaak is gewoon structureel racisme. Voldoende leerkrachten die Marokanen en Turken naar technisch onderwijs zullen doorverwijzen, ook al worden minder presterende Belgen naar het doorstroom onderwijs verwezen.
Ik zie in je antwoord niets meer terug van de eerdere oorzaakdie je noemde : gastarbeid. Nu is het racisme. Kun je dat onderbouwen?

Racisme treft niet specifiek de groepen die problemen veroorzaken maar een bredere groep.
Probeer de puntjes eens te verbinden. Door de niet terugkerende gastarbeiders groepen van Marokanen en Turken hebben die hier veel grotere gemeenschappen dan bv de vietnamesen. Voor elke vietnamees zijn er in België ongeveer 25 Marokanen. Dat betekent dat het voor Marokanen gemakkelijker is om bij deelgenoten terecht te komen te vergelijken en het is ook gemakkelijker om in een groep terecht te komen die groot genoeg is om mensen te laten meeslepen.

Als één Marokaan amok begint te maken is de kans groter dan er andere Marokanen in de buurt zijn die zich eventueel kunnen laten meeslepen, dan wanneer één Vietnamees begint amok te maken en er andere Vietnamesen in de buurt zijn die zich eventueel kunnen laten meeslepen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 18 dec 2022 09:37
dikkemick schreef: 17 dec 2022 18:52 Het gaat hier dan ook.niet om kleine kinderen maar om sneue hooligans.
Verdorie dikkemick, jij was het wel die het zijpaadje van de kleine kinderen insloeg. Nu blijkt dat dat zijpaadje je niet leidt waar je graag wil, geef je een antwoord alsof ik over kleine kinderen begonnen ben.
En steeds als ik een bericht getypt heb moet ik opnieuw inloggen en is bericht weg
Nog een keer.
Het gaat erom dat die hooligans (net als kleine kinderen) niet willen luisteren. En dan soms geldt: wie niet luisteren wil moet voelen.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 18 dec 2022 10:18
axxyanus schreef: 18 dec 2022 09:37
En steeds als ik een bericht getypt heb moet ik opnieuw inloggen en is bericht weg
Nog een keer.
Het gaat erom dat die hooligans (net als kleine kinderen) niet willen luisteren. En dan soms geldt: wie niet luisteren wil moet voelen.
Maar waarom die kleine kinderen erbij halen, als het je geen inzich brengt in hoe tot een oplossing te komen? Mijn katten willen ook niet luisteren. Moet ik die nu ook een flinke tik op hun knieschijf geven?

Vergelijken met kinderen en wijsheid van de vorige eeuwen erbij halen, zal dit soort problemen niet oplossen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 18 dec 2022 10:58 Maar waarom die kleine kinderen erbij halen, als het je geen inzich brengt in hoe tot een oplossing te komen? Mijn katten willen ook niet luisteren. Moet ik die nu ook een flinke tik op hun knieschijf geven?

Vergelijken met kinderen en wijsheid van de vorige eeuwen erbij halen, zal dit soort problemen niet oplossen.
Axxyanus, soms hebben kleine kinderen net dat extra zetje nodig omdat ze jou als papa op een gegeven moment gaan uitproberen.
"NIET aan de kachel zitten, want dat is AUW!!!" Kindlief denkt: " Doei, papa Axxyanus, dat bepaal ik lekker zelf wel op mijn 4e"
En dan kan het een keer gebeuren dat Axxyanus jr. een blaartje op zijn vinger krijgt.
Zelfde geldt voor de hooligan die maar niet wil luisteren. Verschil met Axxyanus jr. is dat de hooligan dondersgoed weet dat hij niet mag vernielen. Maar hij doet t toch! Ergo, wie niet luisteren wil ...

Je kunt niet blijven pappen en nathouden, waarschuwen en dreigen. Soms moet je teruggrijpen naar wat oude middelen. Een corrigerende tik is er 1.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 dec 2022 11:05 Soms moet je teruggrijpen naar wat oude middelen. Een corrigerende tik is er 1.
De Democratie opofferen om de Democratie te redden?
Thanks but no thanks!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 dec 2022 11:22
dikkemick schreef: 18 dec 2022 11:05 Soms moet je teruggrijpen naar wat oude middelen. Een corrigerende tik is er 1.
De Democratie opofferen om de Democratie te redden?
Thanks but no thanks!
Je schiet ongelooflijk ver door!
Ik denk trouwens als we heel democratisch in dit land aan de gehele bevolking gaan voorleggen wat we met die hooligans aanmoeten, dat ik nog mild ben.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 18 dec 2022 11:05
axxyanus schreef: 18 dec 2022 10:58 Maar waarom die kleine kinderen erbij halen, als het je geen inzich brengt in hoe tot een oplossing te komen? Mijn katten willen ook niet luisteren. Moet ik die nu ook een flinke tik op hun knieschijf geven?

Axxyanus, soms hebben kleine kinderen net dat extra zetje nodig omdat ze jou als papa op een gegeven moment gaan uitproberen.
"NIET aan de kachel zitten, want dat is AUW!!!" Kindlief denkt: " Doei, papa Axxyanus, dat bepaal ik lekker zelf wel op mijn 4e"
En dan kan het een keer gebeuren dat Axxyanus jr. een blaartje op zijn vinger krijgt.
Hoe vaak ga je gewoon het zelfde herhalen, zelfs als je al een tegenvoorbeeld hebt gekregen en op de wetenschappelijke resultaten bent gewezen dat leifstraffen bij kleine kinderen eerder contrproductief werken,

Ik verwijt vorige generaties niets, want toen was er heel wat minder kennis dan nu, maar nu verwacht ik dat volwassen ervoor zorgen dat kinderen gewoon niet in de buurt van een hete kachel kunnen komen, i.p.v. het bij een waarschuwing te houden en als het kind dan toch de kachel aanraakt af te komen met: "wie niet horen wil moet voelen".

Kinderen hebben geen extra zetje nodig in de vorm van een verbrande hand of lip.
dikkemick schreef: 18 dec 2022 11:05Je kunt niet blijven pappen en nathouden, waarschuwen en dreigen. Soms moet je teruggrijpen naar wat oude middelen. Een corrigerende tik is er 1.
Neen, dat moet niet. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat een corrigerende tik helpt bij kleine kinderen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welk wetenschappelijk bewijs houdt hooligans van de straat? Eerder zei ik.ook al dat ontevreden burgers blijven bestaan.
Ik mag dan veel herhalen, het wordt nu een keer tijd voor een oplossing! De ergste straf die voetbalhooligans kunnen krijgen is een stadionverbod :roll: NOU! Dat doet zeer. Dat zal ze leren...
NOT!!!

Kom eens met een oplossing? Zolang die er niet is, blijf ik mijn tik op de knieschijf uitdelen.

Er schiet me een voorbeeld te binnen. Stel, je wilt je partner van het roken afhelpen maar wat je ook probeert, het lukt niet.
Dan heb je een stofje ontdekt dat je in de sigaret kunt doen, waardoor je partner die peuk ineens smerig vindt. Ze (hij) wordt er misselijk van.
Vergelijk dit met de tik op de knie. Praten helpt niet, een hogere uitkering ook niet.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 18 dec 2022 12:01 Welk wetenschappelijk bewijs houdt hooligans van de straat? Eerder zei ik.ook al dat ontevreden burgers blijven bestaan.
Hou nu eens op met hooligans met kleine kinderen te vergelijken.

Je verwijst nu al de tweede keer naar kleine kinderen alsof de manier waarop we kinderen in de vorige eeuwen opvoeden ons enig inzicht kan brengen in hoe we met hooligans moeten omgaan en als ik er op wijs dat ondertussen de inzichten op het opvoeden van kleine kinderen zijn veranderd, spring je maar terug naar hooligans.
dikkemick schreef: 18 dec 2022 12:01Ik mag dan veel herhalen, het wordt nu een keer tijd voor een oplossing! De ergste straf die voetbalhooligans kunnen krijgen is een stadionverbod :roll: NOU! Dat doet zeer. Dat zal ze leren...NOT!!!
Dat het tijd is voor een oplossing is geen reden om onzin over het opvoeden van kleine kinderen rond te strooien.
dikkemick schreef: 18 dec 2022 12:01Kom eens met een oplossing? Zolang die er niet is, blijf ik mijn tik op de knieschijf uitdelen.
Die tik is ook geen oplossing. Er is BMW geen doorslaggevend wetenschappelijk bewijs, dat lijfstraffen of zelfs de doodstraf enige vorm van criminaliteit in een samenleving naar beneden halen.

Uw argument komt erop neer dat als anderen geen oplossing hebben, jij dan maar kan pretenderen een oplossing te hebben.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Axxyanus, mijn oplossing is het onaantrekkelijk maken van slechte gewoontes.
Zie mijn aanvulling mbt roken in mijn vorige bijdrage.
viewtopic.php?f=12&t=18618&p=608655#p608652

We laten de kinderen voor wat het is en blijven even bij onze medeburgers, de hooligans.
Hoe maak je het slopen van andermans spullen zo onaantrekkelijk mogelijk? Waar schrikken deze pet-en hoodiedragende snuivers van op?
Einstein/Mick
Gesloten