HierEnNu schreef: ↑11 dec 2023 23:54
Mcmadtasty schreef: ↑11 dec 2023 23:02Zekers ben ik aan consequenties gebonden. 1 daarvan is mijn 1e geboorte identiteit aannemen omdat ik mijzelf moreel niet kan verenigen van wat er van mij verlangt wordt als ik mijn 2e identiteit zou accepteren en de daarbij behorende manier van leven.
De consequentie is dus ook mijn leven anders vorm te geven en wel op een manier dat het in overeenstemming blijft met mijn moreel compas.
Voor mijn duidelijkheid fraseer ik je ff, correct me if I am wrong?
- Op een gegeven moment kwam je tot het inzicht/verlichting[?] dat
- ALS jij 'jouw'[?] 2e identiteit zou accepteren,
DAN zou zulks betekenen dat jij die daarbij behorende
manier van leven ook zou moeten accepteren.
Ik begrijp dat jij jezelf moreel niet kan verenigen
met wat er dan van jouw verlangt wordt,
maar
WAT wordt er dan
concreet van jou verlangt en
door
WIE wordt zulks dan verlangt?
Het begon ongeveer in 2008. Ik had er voor gekozen om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen wat i,
K al een paar jaar deed toen de maatschappelijke situatie veranderde. Om nog een beetje fatsoenlijk te kunnen leven kon je eigenlijk van 1 salaris niet meer rondkomen.wiets wat tegenstrijdig was met wat we zelf wilden, namelijk zelf voor de kinderen zorgen, omdat het heen en weer gesleur merkbaar niet goed was voor de kinderen. Het voelde als mijn eigen kinderen in de steek te moeten laten voor....
En om die stipjes in te vullen heb ik geobserveerd zonder dat wat ik wist en geleerd had als basis te nemen.
Een conclusie die ik trok is dat je als mens binnen de manier van leven zelf niet kunt veranderen. Wil je iets veranderen moet je overnieuw beginnen. De manier van leven is namelijk leidend in hoe we leven en dit is het resultaat. Met "dit" bedoel ik alles. Armoede bijvoorbeeld los je niet op binnen de manier van leven, het is een gevolg van de manier van, net als klimaatveranderingen, machtsverhoudingen, etc.
Als ik dus ga leven volgens de manier van leven zoals die geldt is verandering niet mogelijk en waar ik me moreel niet mee kan verenigen is dat ik het dan mede in stand hou.
Een van de eerste dingen wat zou moeten verdwijnen is geld.
Dus op het moment wanneer ik iets zou willen, is het dat ik moet zorgen dat ik geld verdien, van wie is praktisch iedereen, omdat de meesten niet iets voor niets doen.