ChaimNimsky schreef: ↑08 dec 2023 11:32
Vind het zelf aanzienlijk pijnlijker om deze prachtige boeken verbrand te zien worden dan een Koran, maar de liefhebbers van literatuur bedreigen geen Denen -- dat is voornamelijk aan moslims voorbehouden.
Islamisten die bereid zijn om gebruik te maken van
[dreigen met] geweld om hun politieke doelen te bereiken zoals Islamisering van de samenleving zijn weliswaar Moslims, maar de meeste Moslims zijn niet Islamist! Wel neem ik aan dat Moslims
die geloven dat de Koran Heilig is blij zijn met deze wet.
Als ik van mijzelf uitga toen ik nog gelovig was, toen werd ook ALLes wat geHeiligd was
[gezegend door een priester of zo] met veel grotere zorg behandeld door mij. Ik denk daarbij met name aan de Heilige Hostie iedere zondag, die ik met grote zorgvuldigheid weg liet smelten zonder die met de tanden te beroeren, laat staan in bijten, omdat de Hostie geHeiligd was en daardoor het
'Lichaam van Christus' symboliseerde, een sacrament welk door Jezus tijdens het Laatste Avondmaal was ingesteld. Als de priester voor me stond om die Heilige Hostie toe te dienen mompelde ik altijd vol overtuiging:
- "Heer ik ben niet waardig dat U tot mij komt,
maar spreek slechts één woord en ik zal genezen!"
Vol eerbiedige devotie, de handen in gebed gevouwen en met gebogen hoofd liep ik dan nederig terug naar mijn plaats en was volledig in mezelf gekeerd tot die Heilige Hostie helemaal gesmolten was. Jezus zag ik als een soort van
'Grote Broer' wiens voorbeeld ik moest proberen op te volgen en God was ALLes
- [Spreek slechts één woord en ik doe het!],
ik adoreerde God en Jezus, ik hield feitelijk meer van Hen dan van mijn ouders en als iemand destijds mijn moeder een kutwijf genoemd zou hebben had ik die waarschijnlijk impulsief op diens smoel gemept, dus laat staan als iemand God zo beledigde ...
Hoewel het een beperking is op de Vrijheid van Meningsuiting ben ik voor een Wet op verbod van Openbare Boekverbranding en wie persé de Donald Duck wil verbranden doet zulks dan maar lekker thuis, net zoals mensen die hun geloof willen beleiden, doe zulks ook maar lekker thuis en/of in besloten gemeenschap in de Kerk/Moskee/Synagoge/Tempel/Heksenkring!
Jammer dat het nu slechts religieuze boeken betreft!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.