Moordaanslagen door of namens overheden.

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Moordaanslagen door of namens overheden.

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 29 jan 2024 18:45Mensen uitschakelen die misschien een probleem zouden kunnen vormen. Zonder vorm van proces. Niet hoe een democratie zou moeten werken mijn inziens.. En allemaal om moslims om zeep te helpen.

Daarom vind ik dat het Westen heel verkeerd bezig is en ze niet voor niks de rest van de Wereld tegen zich in het harnas krijgen.
Allemaal om Moslims om zeep te helpen? :shock:
Ontwikkelt zich weer een complottheorietje?

De rest van de wereld? Want die rest doet zulks nooit zelf? Bedoel je diezelfde rest die mensen zonder vorm van proces reeds executeert indien ze er ook maar van verdacht worden het niet eens te zijn met hun dictator? De rest van de Wereld die willens en wetens hybride oorlog tegen ons voert door middel van het welbewust verplaatsen van vluchtelingen naar onze grenzen om ze daar met geweld te dwingen onze grenzen over te steken?
  • Bedoel je die rest van de wereld?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 29 jan 2024 19:06
Berjan schreef: 29 jan 2024 18:45Mensen uitschakelen die misschien een probleem zouden kunnen vormen. Zonder vorm van proces. Niet hoe een democratie zou moeten werken mijn inziens.. En allemaal om moslims om zeep te helpen.

Daarom vind ik dat het Westen heel verkeerd bezig is en ze niet voor niks de rest van de Wereld tegen zich in het harnas krijgen.
Allemaal om Moslims om zeep te helpen? :shock:

De rest van de wereld? Want die rest doet zulks nooit zelf? Bedoel je diezelfde rest die mensen zonder vorm van proces reeds executeert indien ze er ook maar van verdacht worden het niet eens te zijn met hun dictator? De rest van de Wereld die willens en wetens hybride oorlog tegen ons voert door middel van het welbewust verplaatsen van vluchtelingen naar onze grenzen om ze daar met geweld te dwingen onze grenzen over te steken?
Je bent weer heel hard bezig een stropop te maken van wat Berjan schreef.

Noem mij het laatste doelwit van aanslagen op personen die het werk waren van een "westerse" mogendheid, die geen Moslim was!
Er wordt niet beweert dat er een wereldomvattend netwerk is van lieden die iets geheim willen houden.

De rest van de wereld betekent in dit geval alle landen die niet behoren tot het westen (bedoelt wordt alle landen waar de meerderheid van de bevolking afstamt van Europeanen (met name van koloniserende mogendheden).
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 30 jan 2024 01:59Je bent weer heel hard bezig een stropop te maken van wat Berjan schreef.
Weer? Heel hard?
Heb je de vraagtekens in mijn reactie gemist of zo?
Ik stel vragen omdat ik wil weten wat hij bedoeld!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 30 jan 2024 18:56
Peter van Velzen schreef: 30 jan 2024 01:59Je bent weer heel hard bezig een stropop te maken van wat Berjan schreef.
Weer? Heel hard?
Je hebt t mij geadviseerd:

Schrijf hetgeen je bedoelt!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 30 jan 2024 01:59Noem mij het laatste doelwit van aanslagen op personen die het werk waren van een "westerse" mogendheid, die geen Moslim was!
Waarom stel je mij die vraag?
Denk jij ook dat 'het westen' alleen maar Moslims wil vermoorden en
moet ik het tegendeel bewijzen?

NOS Nieuws maandag 2 oktober, 00:48
Turkije voert luchtaanvallen uit op PKK-doelen na aanslag Ankara

Het eerste antwoord wat in mij opkwam was Oekraïne in 2014 toen demonstranten werden afgeschoten en de regering een tijdje daarna hun eigen volk in het oosten ging bombarderen. En in navolging daarvan ook de aanslagen die door Oekraïne zijn gepleegd op Rusland, die zijn wat recenter, maar of bewezen kan worden dat die aanslagen door Oekraïne zijn gepleegd weet ik niet.

Waar wil je naar toe met die vraag aan mij?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 jan 2024 19:37
HierEnNu schreef: 30 jan 2024 18:56
Weer? Heel hard?
Je hebt t mij geadviseerd:

Schrijf hetgeen je bedoelt!
Bedoel je dat ik zulks volgens jou niet doe?
Dat ik bewust iets anders schrijf dan hetgeen ik bedoel?

Ik heb de eye opener van met name Moderatie ter harte genomen dat met het schrijfsel van een ander iets anders bedoeld kan worden dan hetgeen mijn hersencel uit het geschrevene begrijpt, dus check ik eerst ff of de ander bedoelt wat ik begrijp
vóórdat ik inhoudelijk reageer,
  • begrijp je wat ik bedoel?
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 30 jan 2024 01:59
Je bent weer heel hard bezig een stropop te maken van wat Berjan schreef.

Noem mij het laatste doelwit van aanslagen op personen die het werk waren van een "westerse" mogendheid, die geen Moslim was!
Er wordt niet beweert dat er een wereldomvattend netwerk is van lieden die iets geheim willen houden.
De zin
"Allemaal OM Moslims om zeep te helpen" is best duidelijk.

Dat gaat over een stiekem doel ervan: het vermoorden van moslims.
Het betekent niet dat recente slachtoffers toevallig moslims waren. Nee, ze werden om hun geloof vermoord.

Als je die beschuldiging los laat op " Het westen" - waar jaarlijks grote aantallen moslims naartoe emigreren - hebben we het overduidelijk over een complottheorie. Datzelfde Westen bestreedt bijvoorbeeld de christelijke Serviers om de overwegend islamitische Kosovaren te beschermen en financierde tot enkele dagen geleden UNWRA die de Gazanen in leven houdt.

Ik mag aannemen dat jij niet gelooft dat het stiekeme doel van het westen niet is: moslims vermoorden?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 29 jan 2024 18:45 Net als de CIA en dergelijke. Allemaal in het geniep. Mensen uitschakelen die misschien een probleem zouden kunnen vormen. Zonder vorm van proces. Niet hoe een democratie zou moeten werken mijn inziens.. En allemaal om moslims om zeep te helpen.
Om terroristen te neutraliseren, niet om moslims te neutraliseren. Dat het vrijwel altijd moslims zijn, klopt, want veruit de meeste terroristen zijn moslims, zoals Hamas, Hezbollah, Al-Qaeda, de Houthi's, Taliban, Al-Nusra Front, Boko Haram, Al-Shabaab, Jaisj-e-Mohammed, Lashkar-e-Taiba, Ansar al-Sjaria, Tehrik-i-Taliban Pakistan, de Abdullah Azzam Brigades, het leger van Islam, etc., etc., etc. Vandaar dat Israel na de terroristische aanslag op de Olympische Spelen van München in 1972 waar elf Israelische atleten werden gedood door de Palestijnse terreurgroep Zwarte September, met Operatie Mivtsa Za'am Ha'el de verantwoordelijken voor de aanslag opspoorde en naar de andere wereld werkte.

Maar ook andere rotzakken en andere grote veiligheidsrisico's werden geneutraliseerd, zoals Adolf Eichmann die eerst door de Mossad in Argentinië werd ontvoerd om daarna in Israel te worden berecht. Of voormalig SS-officier en deelnemer aan de Holocaust, Cukurs, die in 1965 door de Mossad werd gedood in Uruguay als vergelding voor zijn rol bij de massamoord op Joden. Of David Berger, een voormalige SS-officier die betrokken was bij de Holocaust en in Oostenrijk werd gedood. Franz Stangl, een voormalige commandant van de vernietigingskampen Treblinka en Sobibor werd in Brazilië opgespoord en gearresteerd, etc. Deze lieden waren na de oorlog natuurlijk een minder groot veiligheidsrisico dan de terroristen die nog steeds actief waren/zijn en waarvoor de prioriteit hoger was/is.

Maar ook hier in Spanje werden vrij veel leden van de ETA gedood tijdens operaties om ETA-activiteiten tegen te gaan. Ook werden veel ETA-leden gearresteerd of gedood tijdens de ontbinding van de groep in 2018. En dit is slechts het tipje van de sluier.

De 5 hoge terroristen-leiders die Israel de afgelopen maanden heeft geliquideerd zijn een ander voorbeeld. Vandaag zijn er trouwens weer 3 terroristen minder. Israel speurt en ruimt ze publiekelijk op.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 29 jan 2024 19:06 Allemaal om Moslims om zeep te helpen? :shock:

Grappig dat je het hebt over een complottheorietje. Om vervolgens ervan uit te gaan dat mensen welbewust vluchtelingen naar onze grenzen verplaatsen om onze grenzen over te steken. De ene denkt dat Europa dit zelf doet (omvolkingstheorie) en jij beweert blijkbaar dat "de rest van de Wereld" dit doet?

Tevens vergeet je dat wij ons bemoeien met die andere landen. Wij vermoorden mensen in Afghanistan, Syrie en Iran. Terwijl die mensen daar hun eigen mensen zo behandelen.
Wij steunen eerst Bin Laden omdat die tegen de Russen is, en vervolgens ruimen wij hem uit de weg als hij een gevaar vormt voor het Westen.
Het Westen speelt gewoon al eeuwenlang de baas. En dan is het niet vreemd dat andere landen zich achtergesteld voelen en er tegen in opstand komen. Eigen schuld dikke bult voor ons.

Een mooi voorbeeld zijn kernwapens. Het Westen bepaalt welk land wel en welk land geen kernwapens mag hebben. Vind je het dan gek dat landen als Syrie en Iran in het geheim proberen om ook aan kernwapens te komen? Maar nee, als die landen te ver zijn moet er weer een operatie komen van onze inlichtingendiensten om dat te voorkomen.
Terwijl als je gewoon met hen handelt en onderhandeld het misschien ook wel gewone mensen zijn?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2024 23:07
Berjan schreef: 29 jan 2024 18:45 Net als de CIA en dergelijke. Allemaal in het geniep. Mensen uitschakelen die misschien een probleem zouden kunnen vormen. Zonder vorm van proces. Niet hoe een democratie zou moeten werken mijn inziens.. En allemaal om moslims om zeep te helpen.
Om terroristen te neutraliseren, niet om moslims te neutraliseren. Dat het vrijwel altijd moslims zijn, klopt, want veruit de meeste terroristen zijn moslims, zoals Hamas, Hezbollah, Al-Qaeda, de Houthi's, Taliban, Al-Nusra Front, Boko Haram, Al-Shabaab, Jaisj-e-Mohammed, Lashkar-e-Taiba, Ansar al-Sjaria, Tehrik-i-Taliban Pakistan, de Abdullah Azzam Brigades, het leger van Islam, etc., etc., etc. Vandaar dat Israel na de terroristische aanslag op de Olympische Spelen van München in 1972 waar elf Israelische atleten werden gedood door de Palestijnse terreurgroep Zwarte September, met Operatie Mivtsa Za'am Ha'el de verantwoordelijken voor de aanslag opspoorde en naar de andere wereld werkte.

Maar ook andere rotzakken en andere grote veiligheidsrisico's werden geneutraliseerd, zoals Adolf Eichmann die eerst door de Mossad in Argentinië werd ontvoerd om daarna in Israel te worden berecht. Of voormalig SS-officier en deelnemer aan de Holocaust, Cukurs, die in 1965 door de Mossad werd gedood in Uruguay als vergelding voor zijn rol bij de massamoord op Joden. Of David Berger, een voormalige SS-officier die betrokken was bij de Holocaust en in Oostenrijk werd gedood. Franz Stangl, een voormalige commandant van de vernietigingskampen Treblinka en Sobibor werd in Brazilië opgespoord en gearresteerd, etc. Deze lieden waren na de oorlog natuurlijk een minder groot veiligheidsrisico dan de terroristen die nog steeds actief waren/zijn en waarvoor de prioriteit hoger was/is.

Maar ook hier in Spanje werden vrij veel leden van de ETA gedood tijdens operaties om ETA-activiteiten tegen te gaan. Ook werden veel ETA-leden gearresteerd of gedood tijdens de ontbinding van de groep in 2018. En dit is slechts het tipje van de sluier.

De 5 hoge terroristen-leiders die Israel de afgelopen maanden heeft geliquideerd zijn een ander voorbeeld. Vandaag zijn er trouwens weer 3 terroristen minder. Israel speurt en ruimt ze publiekelijk op.
Ik weet het. Ik heb al veel langer een aversie tegen de Mossad.. Die doen namelijk zaken die niemand mag. Maar zij komen er blijkbaar mee weg. Je mag bijvoorbeeld geen mensen ontvoeren uit een land waar je geen oorlog mee hebt. En de Mossad deed dit gewoon. Of de mensen zonder rechters om laten brengen. En dan heb ik het niet over zelf aangestelde rechters, maar onafhankelijke rechters.

Dat de meeste terroristen moslims zijn klopt. Omdat wij ze terroristen noemen. Zij noemen zich vrijheidsstrijders die hun belang en het belang van hun broeders en zusters verdedigen.
Tevens wonen die mensen vaak ook in de armste landen. En als je weinig hebt kan je veel doen.

Die drie waar je blijkbaar zo trots op bent dat ze opgeruimd zijn waren invalide. Het was geen spectaculaire operatie. Maar ze hebben mensen in hun bed doodgeschoten. En daar hadden ze dan tien undercover soldaten voor nodig :roll:

Het is overigens ook een oorlogsmisdaad, aangezien militairen ten alle tijde als militair zichtbaar moeten zijn. En als je undercover gaat als kreupele of als vrouw kan dit niet.

Zouden ze betrapt zijn geweest reste voor hen de kogel.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 30 jan 2024 23:21En dan is het niet vreemd dat andere landen zich achtergesteld voelen en er tegen in opstand komen. Eigen schuld dikke bult voor ons.
Totdat het leven van je eigen kinderen, familie, vrienden en geliefden in de weegschaal wordt gesteld.
Die drie waar je blijkbaar zo trots op bent dat ze opgeruimd zijn waren invalide. Het was geen spectaculaire operatie. Maar ze hebben mensen in hun bed doodgeschoten. En daar hadden ze dan tien undercover soldaten voor nodig
Er waren ook vrouwelijke Israelische agenten bij en undercover bood nu eenmaal de eenvoudigste weg naar het doel, terwijl terroristen het simpelst uit de weg te ruimen zijn indien ze in het ziekenhuis liggen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 30 jan 2024 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

gerard_m schreef: 30 jan 2024 20:09 De zin
"Allemaal OM Moslims om zeep te helpen" is best duidelijk.

Dat gaat over een stiekem doel ervan: het vermoorden van moslims.
Het betekent niet dat recente slachtoffers toevallig moslims waren. Nee, ze werden om hun geloof vermoord.
Dat heb ik nergens beweerd.

Als je die beschuldiging los laat op " Het westen" - waar jaarlijks grote aantallen moslims naartoe emigreren - hebben we het overduidelijk over een complottheorie. Datzelfde Westen bestreedt bijvoorbeeld de christelijke Serviers om de overwegend islamitische Kosovaren te beschermen en financierde tot enkele dagen geleden UNWRA die de Gazanen in leven houdt.

Ik mag aannemen dat jij niet gelooft dat het stiekeme doel van het westen niet is: moslims vermoorden?
niet en niet is wel..

Het zijn toevallig wel allemaal moslims. En die zijn niet vermoord om hun geloof maar omdat ze het Westen niet aanstonden. Terwijl ze in het Westen geen andere Westerse landen binnenvallen, presidenten of koningen afzetten etc. Waarom dan wel in islamitische landen?
Ze blijven zelfs zo lang mogelijk van Rusland en Putin af. Maar zou Putin een koning in een islamitisch land zijn dan zou hij vandaag al onder de graszoden liggen.
De meeste islamitische landen blijven ook van het Westen af, dus waarom wij niet van hen?

En dat van die UNWRA is natuurlijk vooral omdat ze (de Westerse landen) weten zelf het probleem te hebben veroorzaakt door de staat Israel te erkennen. En door al een halve eeuw misdaden tegen de menselijkheid door de vingers te zien. Dan kan je je geweten sussen met geld.
Daarom heb ik ook vaak goede doelen in mijn crediteurenlijst.

Edit:

Je hebt de klemtoon verkeerd gelegd en daarom een verkeerd beeld. ALLEMAAL had beklemtoond moeten worden. Ik maakte in de drie zinnen daarvoor een opsomming en stelde toen en dat ALLEMAAL om moslims om zeep te helpen.

Als je het zo leest dan is er geen misverstand meer.
Laatst gewijzigd door Berjan op 30 jan 2024 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2024 23:28
Berjan schreef: 30 jan 2024 23:21En dan is het niet vreemd dat andere landen zich achtergesteld voelen en er tegen in opstand komen. Eigen schuld dikke bult voor ons.
Totdat het leven van je eigen kinderen, familie, vrienden en geliefden in de weegschaal wordt gesteld.
Dat is een idee vna het westne ja. ALS wij dat en dat land kernwapens geven dan gaan ze op ons schieten.
Terwijl Rusland WEL kernwapens heeft en men al die tijd zegt "ze gaan geen kernwapens gebruiken omdat ze weten dat het dan ook einde verhaal voor Rusland is". En die andere landen zijn niet zo slim of zo? De inwoners en leiders ervan dan...

En kan Israel (welke wel kernwapens heeft) niet zomaar denken "wij gooien nu kernwapens op Syrie/Iran dan zijn we ervan af".. Hebben de inwoners van die landen dan geen vrees dat andere landen dit zouden kunnen doen en dat zij geen verdediging of aanval ertegen hebben?

Als DL of BE kernwapens hadden en NL niet zou ik toch bang zijn hoor, dat die lui eens verkeerde dingen doen..
Dus OF je geeft iedereen kernwapens OF (en dat is nog beter) je schaft ze af. Maar een bevriend land wel kernwapens geven en een vijandelijk gezind land niet is gewoon vragen om nog meer problemen.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 30 jan 2024 23:28 Er waren ook vrouwelijke Israelische agenten bij en undercover bood nu eenmaal de eenvoudigste weg naar het doel, terwijl terroristen het simpelst uit de weg te ruimen zijn indien ze in het ziekenhuis liggen.
Onzin en het is een misdaad. Militairen moeten in een oorlog ten alle tijden herkenbaar zijn als militair. Anders kan je worden opgepakt en ter dood veroordeeld..

Er was niet eens een schietpartij omdat de terroristen gene schijn van kans hadden. Had er gewoon drie zichtbare soldaten op af gestuurd, die hadden het ook wel geklaard..

Maar het slechtste van de media is nog dat dit een spectaculaire actie genoemd word en dat een Hamas strijder die een raket op een tank afschiet van een aanslag word beticht. Terwijl het gewoon een normale oorlogshandeling betrof. Niet in het geniep, maar gewoon zoals de strijd gestreden dient te worden. Robert Cain kreeg er een VC voor van de Engelse regering ten tijde van the battle of Arnhem/Operation Market Garden.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 30 jan 2024 23:51
ChaimNimsky schreef: 30 jan 2024 23:28 Er waren ook vrouwelijke Israelische agenten bij en undercover bood nu eenmaal de eenvoudigste weg naar het doel, terwijl terroristen het simpelst uit de weg te ruimen zijn indien ze in het ziekenhuis liggen.
Onzin en het is een misdaad. Militairen moeten in een oorlog ten alle tijden herkenbaar zijn als militair. Anders kan je worden opgepakt en ter dood veroordeeld..
Zeg dat tegen Hamas die zich als burgers verkleedt en hen als schild gebruikt.
Er was niet eens een schietpartij omdat de terroristen gene schijn van kans hadden. Had er gewoon drie zichtbare soldaten op af gestuurd, die hadden het ook wel geklaard.
Vraag me af of het een actie was van IDF grondtroepen. De werkwijze lijkt meer op die van de Israelische Aman.
Zionist
Plaats reactie