Yours schreef: ↑16 jul 2024 13:58
HierEnNu schreef: ↑16 jul 2024 12:33
Yours schreef: ↑16 jul 2024 12:06Het is mijns inziens de kunst om die toestand van de eeuwige onbewogen waarnemer te realiseren zonder allerlei kunstgrepen/ademhalingstechnieken/drugs o.i.d.
Dat klinkt alsof zulks jouw gelukt is? Zo ja, hoe?
Door zelfrealisatie.
Ben je gewoon[?] zelf
'de eeuwige onbewogen waarnemer' geworden?
Yours schreef:Want hoe je het ook wendt of keert:
je keert altijd weer terug naar de realiteit van de aarde.
Door
- "die toestand van de eeuwige onbewogen waarnemer te realiseren"
komt men dus tijdelijk terecht in een andere realiteit dan de realiteit van de aarde?
Kun je die andere realiteit
[bij benadering?] omschrijven?
Die realiteit is ingebed in een gevoel van pure Liefde en tevens Licht met het verstandelijke besef daarbij dat dit de oorsprong van de mens (de ziel) is: het eeuwig Zijnde en tevens de zetel van de eeuwige onbewogen waarnemer.
Zulks associeer ik met het gevoel welk ik regelmatig krijg, waarvandaan weet ik niet, als één van mijn katten op me zit en terwijl die dan melktrappelt
[masserende beweging met de pootjes] er energie uitwisseling plaats vindt die zorgt dat allerlei verkrampingen binnen in mij verdwijnen waarbij ik
'plopjes' voel alsof zich daar verstoppingen oplossen en vervolgens de energie daar weer door kan stromen en mijn pijn verdwijnt, waarna wij, ik EN de kat langzaam maar zeker gezamenlijk wegzakken in een diepe ontspanning terwijl onze energiestroom zich als het ware vermengd en er een gestage energie van mij naar de kat stroomt en van de kat naar mij, waarna een intens gevoel van versmelting volgt. Eerst met de kat, maar dan met
ALLes ...
Soms kom ik pas na een uur of later bij zinnen:
- 'terug naar de realiteit van de aarde'?
Die ervaring In beeld samengevat:
Yours schreef:Uiteraard is het wèl goed om te wéten
dat die situatie van de eeuwig zijnde waarnemer bestaat.
Om te
weten dat iets bestaat moet zulks wel aantoonbaar zijn:
- is die situatie van de eeuwig zijnde waarnemer daadwerkelijk aantoonbaar?
Nee, het is niet daadwerkelijk aantoonbaar: op geen enkele (wetenschappelijke) wijze. Vandaar dat Freethinker ook niet het forum is om er verder op wat voor manier dan ook op in te gaan.
Jammer! Ik zit dus misschien regelmaatig in
'die situatie van de eeuwig zijnde waarnemer' zonder dat ik het zelf weet? Hoe check jij voor jouzelf of je in
'die situatie van de eeuwig zijnde waarnemer' vertoeft of weer terug naar
'de realiteit van de aarde' bent gekeerd?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!