Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
En zo gaat het maar door en inmiddels zit Israël in Gaza, Libanon en Westbank. Die laatste wordt op dit moment verwoest.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Zonder in te gaan op andermans argumenten wordt er telkens weer een loos statement neergepleurd. Je ontwijkt de discussie continu DikkeMick.
Heb sosieso genoeg over dat onophoudelijke gebash van Israel en elke keer die zielige Palestijnen erbij halen ook al worden ze door Hamas als schild gebruikt. Ik bekijk het liever van de positieve zijde. Deze oorlog heeft helden, waaronder deze vrouwen:
Heb sosieso genoeg over dat onophoudelijke gebash van Israel en elke keer die zielige Palestijnen erbij halen ook al worden ze door Hamas als schild gebruikt. Ik bekijk het liever van de positieve zijde. Deze oorlog heeft helden, waaronder deze vrouwen:
Zionist
-
appelfflap
- Banned
Volgens sommige hier werd gaza niet bezet, pleegt Israel geen oorlogsmisdaden, zelfs geen misdaden en is er zelfs discussie of Israel wel een dader is
Er zijn genoeg Fransen, Nederlanders, Turken en Belgen die nog steeds staalhard de barbaarse misdaden tegen Indonesiers, Armenen, Algerijnen en Kongolezen ontkennen. Genoeg mensen die de holocaust nog steeds staalhard ontkennen
Palestijns leven degraderen tot af en toe gras afrijden en massamoord een strategie noemen.ChaimNimsky schreef:Een ander alternatief is de miitaire strategie kisoeach desh'e ("grasmaaien"),
https://www.laprogressive.com/foreign-p ... stractions
Mowing the Lawn Means People
Laten we beginnen met je gewelds verheerlijking. Dit keer wordt je helemaal opgewonden van schietende vrouwen. Ieder zijn pleziertje hoor, maar ik heb andere voorkeuren.ChaimNimsky schreef: ↑28 aug 2024 19:13 Zonder in te gaan op andermans argumenten wordt er telkens weer een loos statement neergepleurd. Je ontwijkt de discussie continu DikkeMick.
De argumenten waar ik op in zou moeten gaan zijn per definitie pro-israel statements. IK krijg in Nederland echter hele andere berichtgeving onder ogen hetgeen jij dan weer afdoet als valse informatie.
Wie moet ik dan vertrouwen? Iemand die kwijt bij een filmpje van moordende vrouwen of de NOS nieuwsberichten?
Ik neig naar het laatste.
Het is mij om het even of een Palestijns burger door een man of vrouw wordt vermoord.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Daar is geen enkele reden voor. Als ik iemand een duw geef en daarna door hem en zijn vrienden het ziekenhuis in wordt geslagen dan staat dat ook in verhouding tot elkaar.
Nu kun je natuurlijk zeggen dat dit geen vergelijking is maar het schetst wel een beeld.
Daarnaast voel ik schroom om Israël te bekritiseren. Dat heeft te maken met de holocaust. Maar die schroom is ook aan het verdwijnen. Al die precieze aanvallen op Hamas op basis van nauwkeurige informatie van die zo betrouwbare veiligheidsdiensten voorkomen niet dat blijkbaar de helft van de slachtoffers gewone burgers zijn die, by the way, geen huis of haard meer hebben om naar terug te keren.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Eindelijk enige gerechtigheid!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... ijnen.html
De Verenigde Staten hebben nieuwe sancties aangekondigd tegen Israëlische kolonisten op de Westelijke Jordaanoever. De individuen en organisaties zouden verantwoordelijk zijn voor "extremistisch" geweld tegen de Palestijnsle bevolking.
En dat het 1 wel degelijk met het ander te maken heeft:
Extremistisch kolonistengeweld op de Westelijke Jordaanoever veroorzaakt intens menselijk lijden, schaadt de veiligheid van Israël en ondermijnt het vooruitzicht op vrede en stabiliteit in de regio",
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... ijnen.html
De Verenigde Staten hebben nieuwe sancties aangekondigd tegen Israëlische kolonisten op de Westelijke Jordaanoever. De individuen en organisaties zouden verantwoordelijk zijn voor "extremistisch" geweld tegen de Palestijnsle bevolking.
En dat het 1 wel degelijk met het ander te maken heeft:
Extremistisch kolonistengeweld op de Westelijke Jordaanoever veroorzaakt intens menselijk lijden, schaadt de veiligheid van Israël en ondermijnt het vooruitzicht op vrede en stabiliteit in de regio",
En dat is maar goed ook omdat dit niets meer te maken heeft met de holocaust. Gekker nog, heg zijn mn joodse extremisten die zich schuldig maken aan het verjagen van Palestijnen. Hoe sneu wil je het hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet
-
ChaimNimsky
- Superposter
Laten we beginnen met al die postings waar je nooit op ingaat om simpel weer een statement neer te pleuren.
8.000 onschuldige burgers doelgericht afslachten in slechts 5 dagen zoals in Bosnië, of doelbewust 800.000 onschuldige burgers afslachten in slechts 100 dagen zoals in Oeganda, of 1200 onschudige burgers doelgericht afslachten in een middag, zoals Hamas deed op 7 oktober; dat is genocide.
Israel doet het tegengestelde: het IDF jaagt op Hamas-terroristen die in burger tussen de burgers opereren, hun burgers als menselijk schild gebruiken in een toch al dichtbevolkt gebied, terwijl Hamas toegeeft dat burgerslachtoffers een noodzakelijk offer zijn. Bovendien waarschuwt Israel burgers met roof-knocks, miljoenen digitale- en telefoonberichten, probeert burgers zoveel mogelijk naar veiligere gebieden te loodsen, allemaal om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen. Daarmee heeft het een ratio bereikt van ongeveer 1 op 1! Dat is ongelovelijk knap en het is niet voor niets dat John Spencer, de top-expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering & oorlogsvoering in dichtbevolkte gebieden, en voorzitter van het Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point, dit aantal slachtoffers gezien de omstandigheden abnormaal laag noemt.
Beter dan zielige Palestijntjes waar jij op kickt.Dit keer wordt je helemaal opgewonden van schietende vrouwen. Ieder zijn pleziertje hoor, maar ik heb andere voorkeuren.
Zionist
Ik heb al eerder gezegd: De Nobelprijs voor de vrede voor Israël!Bovendien waarschuwt Israel burgers met roof-knocks, miljoenen digitale- en telefoonberichten, probeert burgers zoveel mogelijk naar veiligere gebieden te loodsen, allemaal om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen.
We wachten wel af Chaimnimsky, wat het internationaal gerechtshof gaat besluiten. Misschien dragen ze al die annexerende Israëliërs ook wel voor.
Op dit moment is Israël OVERAL in de regio aan het flyeren en roof knocken. Kunnen daarna je vrouwen er op los gaan schieten.
Nobelprijs waardig!
Misschien gaan je luikjes een keer open. Als het recht gesproken heeft en het daar wellicht een keer vrede wordt.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dat is zoals jij altijd op feiten reageert. Met loze goedkope nietszeggende statements.dikkemick schreef: ↑28 aug 2024 21:09Ik heb al eerder gezegd: De Nobelprijs voor de vrede voor Israël!...Bovendien waarschuwt Israel burgers met roof-knocks, miljoenen digitale- en telefoonberichten, probeert burgers zoveel mogelijk naar veiligere gebieden te loodsen, allemaal om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen.
Kun jij weer genieten van zielige Palestijntjes.Kunnen daarna je vrouwen er op los gaan schieten.
Zionist
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!
Serieus? OK! Zulke cynische slimmigheidjes werken beide kanten op hoor!
- "Beste Gazanen,
als gij Israël niet Operatie al-Aqsa Storm had aangedaan,
dan had Israël jullie de Gaza oorlog niet aangedaan."
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Mullog schreef: ↑28 aug 2024 20:28Daar is geen enkele reden voor. Als ik iemand een duw geef en daarna door hem en zijn vrienden het ziekenhuis in wordt geslagen dan staat dat ook in verhouding tot elkaar.
Nu kun je natuurlijk zeggen dat dit geen vergelijking is maar het schetst wel een beeld.
Nee, dat doet het niet. Je vergeet namelijk het motief ervan.
Hamas valt binnen om lukraak Joden te vermoorden.
Israel probeert de organisatie die dat doet uit te schakelen.
In de wat ridicule vergelijking die je maakt van een doelgerichte moordpartij op burgers met " een duw":
Je wilt voorkomen dat je telkens opnieuw " geduwd" wordt.
Je kunt je afvragen of de strategie van Israel enige kans van slagen heeft, maar het willen uitschakelen van een terroristische organisatie die van Israel een Islamitische dictatuur wil maken zoals Gaza dat al 17 jaar is, lijkt me op zich geen verkeerd idee.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Hamas&Co gaven Israël een duw? OK!
Dan voeg ik daar wat aan toe zodat de vergelijking met de Gaza oorlog enigszins klopt.
ALS
- jij een door mij geliefd iemand een duw geeft
- EN
daarbij tevens zweert dat je hem net zolang blijft duwen tot hij vernietigd is
zou ik een stapje verder gaan dan je het ziekenhuis in slaan,- EN
ik zou me er van willen verzekeren dat je niet de kans krijgt
om een door mij geliefd iemand te vernietigen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Heb erover nagedacht. Je hebt gelijk.Ronaldus67 schreef: ↑25 aug 2024 11:19Ik vind zo'n uitspraak niet zuiver op de graat.ChaimNimsky schreef:"Absoluut geen antisemitisme, maar gewoon legitieme bezorgdheid hoor!"
Laat ik even voor mijzelf spreken. Ik ben iemand met legitieme bezorgdheid die echter nooit de straat op zal gaan met een Palestijnse vlag in zijn hand. Maar ik ben ook een van de initiatiefnemers van een Stolpersteine-project in Dordrecht. Ik heb ook Westerbork, Auschwitz I en Auschwitz-Birkenau bezocht omdat ik het historisch besef van de grootste schending van mensenrechten ooit, zo diep als mogelijk tot mij wilde laten doordringen. Met vrienden op vakantie bezoeken wij altijd gedenkplaatsen ter herinnering aan Jodenvervolging.
De Aboriginals zullen wel boos op mij zijn dat ik nooit eens aandacht aan hen besteed.
Ja ChaimNimsky, ik ben ook zo'n persoon die zich legitiem bezorgd maakt, maar antisemitisme werp ik verre van mij.
Zionist
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Als iemand die ook zeer begaan is met het eeuwenlange doeve lot van de Joden, als iemand die in zijn leven ook nazi-concentratiekampen bezocht om de gruwelijkheid ervan tot zich te laten doordringen en die geïrriteerd raakt wanneer een Europeaan met historisch onbenul uitkraamt "Israël zit daar, hoe naar dat ook klinkt, volkomen op de verkeerde plek. Ingebakken tussen islamitische heethoofden", als iemand die grote bewondering heeft voor hoe de Joden hun eigen cultuur en volk hebben weten te bewaren en hun eigen staat terug hebben gekregen, als iemand die indien hij Jood was met hart en ziel zionist zou zijn en deze staat met zijn leven zou verdedigen,Ronaldus67 schreef: ↑25 aug 2024 11:19 Hoe dan ook; de mensen die demonstreren, spreken niet allemaal namens de gehele westerse wereld.
De meerderheid die niet de straat op gaat, heeft ook een mening. En waarom mogen dat geen mensen zijn die legitiem bezorgd zijn ChaimNimsky?
Waarom koppel jij die legitieme bezorgdheid verkapt ergens toch aan antisemitisme?
Laat ik even voor mijzelf spreken. Ik ben iemand met legitieme bezorgdheid die echter nooit de straat op zal gaan met een Palestijnse vlag in zijn hand. Maar ik ben ook een van de initiatiefnemers van een Stolpersteine-project in Dordrecht. Ik heb ook Westerbork, Auschwitz I en Auschwitz-Birkenau bezocht omdat ik het historisch besef van de grootste schending van mensenrechten ooit, zo diep als mogelijk tot mij wilde laten doordringen. Met vrienden op vakantie bezoeken wij altijd gedenkplaatsen ter herinnering aan Jodenvervolging.
De Aboriginals zullen wel boos op mij zijn dat ik nooit eens aandacht aan hen besteed.
Ja ChaimNimsky, ik ben ook zo'n persoon die zich legitiem bezorgd maakt, maar antisemitisme werp ik verre van mij.
sluit ik me geheel aan bij deze woorden van Ronaldus67. Legitieme bezorgdheid is iets totaal anders dan antisemitisme.
@ChaimNimsky:
Fijn dat je hierop antwoordt: "Heb erover nagedacht. Je hebt gelijk".
Ik hoop dat dat ook betekent dat je zelf eens legitieme bezorgdheid over het optreden van Israel in Gaza overdenkt.
Born OK the first time