ChaimNimsky schreef: ↑05 sep 2024 18:18
dikkemick schreef: ↑05 sep 2024 15:21En ik meen hier gelezen te hebben (maar het zal Chaimnimsky geweest zijn)
dat Palestijnen m niets doen, dus ook burgers niet.
En hoe kun je dan fatsoenlijk over collateral damage praten?
Nogmaals, collateral damage is niet subjectief en verwijst naar de onbedoelde schade of slachtoffers die ontstaan tijdens militaire acties. Dit omvat het verlies van levens, verwondingen en schade aan eigendommen die niet het directe doelwit van een aanval waren.
Dit is geen nevenschade, de 20.000 burgers in Gaza wel.
Dat sinds 7 oktober Palestijns leven me niets meer doet,
verandert nergens de definitie van collateral damage.
Hoe dikkemick&Co
[net als Hamas&Co] verder de definitie van Collateral Damage geweld aan doet raakt me niet echt, want dikkemick geeft zelf aan dat Gaza hem niet echt interesseert omdat hij zich alleen maar echt druk maakt om roken en advocaten, so be it, want het is een ware opluchting voor me dat ik zijn schrijfsels volgens zijn eigen verklaring niet serieus hoef te nemen, al is het wel jammer voor mijn leerproces om om te leren gaan met de gevoelens die bij mij de nodige Cognitieve Dissonantie veroorzaken als ik zijn schrijfsels wel serieus neem.
- Het zij zo ... AMEN en BASTA!!
Dat Palestijns leven jou niets meer doet beschouw ik als een verwoording van de immateriële gevolgen voor vele Israëliërs wat
'Operatie al-Aqsa Storm' aanrichtte. Als teveel Israëliërs die afwezigheid van empathie voor die bevolkingsgroep als geheel blijven handhaven zal daar van vrede nooit meer sprake kunnen zijn, ook niet nadat Hamas&Co vernietigd zijn,
Netanyahu&Co vervangen zijn en de oorlog voorbij is.
Doet me terugdenken aan toen ik destijds in het Rusland Oekraïne topic opriep:
- "DE-escaleren, NU!!! Wapenstilstand en praten."
en jij me vervolgens impliciet een lafbek noemde omdat ik voor vrede ben zodra zulks mogelijk is:
ChaimNimsky schreef: ↑19 nov 2022 01:07
HierEnNu schreef: ↑18 nov 2022 14:29
DE-escaleren, NU!!! Wapenstilstand en praten.
Nee, er is een tijd van oolog en een tijd van vrede, een tijd om te haten en om lief te hebben, een tijd om te doden en om te helen. Alleen een lafbek keert zulk onrecht de andere wang toe en zwijmelt van vrede voor de ogen van zoveel leed
Wellicht ben ik toch wel een lafbek, want ik ben nog steeds voor vrede zodra zulks mogelijk is, want hoewel ik nog steeds voorstander ben van de eliminatie van iedere terrorist waar ook ter wereld, liefst snel en pijnloos door een natuurlijke hartaanval of zo, en dus ook voorstander van de eliminatie van ieder lid van Hamas&Co, zal ik waarschijnlijk ook in dit topic oproepen:
- "DE-escaleren, NU!!! Wapenstilstand en praten."
zodra Hamas&Co in Gaza militair verslagen zijn.
Ik zeg bij voorbaat dat ik het niet meer erg vind als ik om die reden een lafbek genoemd wordt, sterker, ik heb daar inmiddels begrip voor omdat daar een kern van waarheid in zit. Ik overweeg bijvoorbeeld om naar Oekraïne te gaan om daar mijn diensten aan te bieden, maar beslist niet in oorlogsgebied, want hoewel ik daar als gepensioneerde ouwe stomp toch alleen maar in de weg zou lopen vanwege mijn ouderdoms gebreken en dergelijke, ben ik daar daadwerkelijk te laf voor!
Wel ben ik bereid om [
in enigszins veilig gebied] bijvoorbeeld mee te werken
aan het ontwikkelen en/of concreet bouwen van geavanceerde drones en dergelijke,
of het aanbieden van counseling van getraumatiseerde burgers en of militairen
zodat de motivatie om te blijven strijden voor de vrijheid hoog blijft.
Zodra de oorlog voorbij is in Gaza zou ik ook graag mee willen gaan helpen aan de wederopbouw van zowel de kibboetsim in zuid Israël als de wederopbouw van Gaza met name in de Gazaanse oostgrens met die kiboetsim, want ik zie daar oprecht mogelijkheden tot een diepgaand intens en genezend vredesproces om te komen tot gezamenlijke grensoverschrijdende wederopbouw projecten die door goedwillende Gazanen en Israëliërs gezamenlijk uitgevoerd zouden moeten worden als wederzijdse inspanning om te komen tot deradicalisatie van beide kanten!
Helaas zal zulks zeker nooit meer dan een droom blijven als teveel Israëliërs
die afwezigheid van empathie voor de Gazanen als geheel blijven koesteren ...