Jij lijkt in een eigen wereld te leven met zelf geschapen waarheden.Earthheart schreef: ↑15 mar 2025 18:24jij eet wel dat verknalde vlees dat zo onnatuurlijk is. Je vlees komt van de veeteelt, en daar is niets natuurlijks aan.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑15 mar 2025 13:44Dat vlees wordt verknalt doet niets af aan het feit dat het natuurlijk is.Earthheart schreef: ↑15 mar 2025 13:29
Vlees natuurlijk? Heb jij in de natuur al eens stallen en slachthuizen zien groeien?
helemaal niet waar. Vleesvervangers zijn over het algemeen gezonder dan vlees. In vlees zit veel chemische troep. Zoek eens de ingredientenlijst van vlees op. Daar zitten veel ongezonde stoffen tussen hoor.Daarnaast is het plantaardig voedsel nog veel erger verontreinigd met chemische troep.
Waarom we roofdieren moeten herbivoriseren
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Waarom we roofdieren moeten herbivoriseren
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb wel eens ergens gelezen hoeveel mensen onze aardkloot kan voeden, bij optimaal gebruik van alle grond.Peter van Velzen schreef: ↑16 mar 2025 02:44 Nog een argument waarvan ik mij afvraag of iemand het al eens overdacht heeft.
De hoeveelheid plantaardig voedsel op aarde is eindig.
Als je de predatoren ombouwt tot herbivoren, dan neemt het aantal planteneter toe.
Bovendien, zullen er geen herbivoren meer door predatoren worden gedood.
Dit zal dus vrijwel zeker leiden tot voedselgebrek.
Vele soorten zullen uitsterven, met name de omgebouwde predatoren zullen daarvan het slachtoffer worden.
En dat zou volgens Stijn Bruers iets zijn wat we MOETEN doen?
Dat was minder dan 20-miljard maar precies weet ik het meer, daarnaast is het getal waarschijnlijk gedateerd.
Optimaal dan blijft er weinig ruimte voor dieren over van welke soort ook.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat gaat dan ook aardig lukken, want alle indelingen zijn menselijke begrippen.
Ook waarde schalen zijn meestal door mensen bedacht.
Vaak is zoiets al zolang ingeburgerd dat mensen denken dat het een natuurlijk gegeven is.
Door het werk van Thomas Malthus dat precies hierover gaat kwam Darwin op natuurlijke selectie en evolutie. Dat is dus reeds lang uit ten treure overdachtPeter van Velzen schreef: ↑16 mar 2025 02:44 Nog een argument waarvan ik mij afvraag of iemand het al eens overdacht heeft.
Als je de predatoren ombouwt tot herbivoren, dan neemt het aantal planteneter toe.
Vele soorten zullen uitsterven, met name de omgebouwde predatoren zullen daarvan het slachtoffer worden.
En dat zou volgens Stijn Bruers iets zijn wat we MOETEN doen?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik bedoelde iemand op dit forum.Mullog schreef: ↑16 mar 2025 08:44Door het werk van Thomas Malthus dat precies hierover gaat kwam Darwin op natuurlijke selectie en evolutie. Dat is dus reeds lang uit ten treure overdachtPeter van Velzen schreef: ↑16 mar 2025 02:44 Nog een argument waarvan ik mij afvraag of iemand het al eens overdacht heeft.
En dat zou volgens Stijn Bruers iets zijn wat we MOETEN doen?![]()
Earthheart blijkbaar niet.
Ik wens u alle goeds
Ik heb wel opmerkingen gezien van die strekking, zoiets als "waar wil je het voedsel vandaan halen?". Dus het is volgens mij wel genoemd.Peter van Velzen schreef: ↑16 mar 2025 08:54Ik bedoelde iemand op dit forum.Mullog schreef: ↑16 mar 2025 08:44Door het werk van Thomas Malthus dat precies hierover gaat kwam Darwin op natuurlijke selectie en evolutie. Dat is dus reeds lang uit ten treure overdachtPeter van Velzen schreef: ↑16 mar 2025 02:44 Nog een argument waarvan ik mij afvraag of iemand het al eens overdacht heeft.
En dat zou volgens Stijn Bruers iets zijn wat we MOETEN doen?![]()
Earthheart blijkbaar niet.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
-
Earthheart
- Bevlogen
twijfel jij eraan dat roofdieren een bewustzijn hebben en keuzes maken? Goed, dan ga ik ontkennen dat jij een bewustzijn hebt.
nee, jij bent hier dierlkijke eigenschappen aan het ontkennen.Dit hele topic staat vol met projecties van menselijke eigenschappen op dieren
ja, hoe doe jij dat? Weet je wat? Eigenlijk ben jij een zombie: jij hebt geen bewustzijn, al je beslisingen zijn onbewust. We hoeven er geen rekening mee te houden, net zomin we rekening moeten houden met de beslissingen van een robot.Hoe onderscheiden we bv een bewuste beslissing van een onbewuste beslissing?
Hoe weet jij dat dan? Leg eens uit hoe jij een bewuste keuze onderscheid van instinct.Mijn katten jagen soms gewoon op een lichtvlek. Dat is geen bewuste keuze, dat is gewoon hun instict.
jij maakt hier ook een denkfout. Als je auto rijdt, ben je ook niet altijd bewust van je keuzes, van draaien aan het stuur, van je voet op de remmen, je hand die de knipperlichten opzet... Dat wil niet zeggen dat je geen bewustzijn hebt en dat je nooit bewuste keuzes maakt in de auto.
kijk naar de manier waarop je kat aandacht heeft en haar aandacht stuurt bij het maken van afwegingen. Dat is niet zomaar onbvewust instinct.Wat een roofdier doet omschrijven als een bewuste keuze, is gewoon een menselijke gedachtengang projecteren op een roofdier.
zeg, weet jij niet wat bewustzijn is? Het hebben van subjectieve ervaringen, het gevoel van hoe het is om iets te ervaren.Wat bedoel je met bewustzijn?
Wat bedoel je met een beslissing nemen.
informatie verwerken en op basis van die informatieverwerking gedrag aansturen en een keuze maken uit een aantal voorliggende opties.
onbewuste beslissingen, ja. Ofwel zeg je dat het hebben van bewustzijn een voorwaarde is voor het nemen van beslissingen, en dan kan de computer geen beslissing nemen.Kan een computer een beslissing nemen?
het type verantwoordelijkheid waar we het hier over hadden: ja.Zo praten we soms wel over computers. Hebben computers dan verantwoordelijkheid?
kan niet, want die vragen van jou zijn ook van toepassing op mensen: je kunt evengoed zeggen dat enkel ik een bewustzijn heb en dat alle andere mensen bewusteloze zombies zijn die louter handelen op basis van instinct, net zoals computers.Tenzij je deze termen degelijk uitklaart, is het gebruik van deze woorden voor de toepassing op dieren wat mij betreft gewoon het projecteren van menselijke eigenschappen op dieren.
-
Earthheart
- Bevlogen
juist, dit niveau is dus de enige verdediging die je hebt. Niet beredeneerd aantonen waarom die studies fout zijn, gewoon zeggen dat het pulp is. Dat wil gewoon zeggen dat je geen argumenten hebt. Je speelt je zwakste kaart uit. Je kunt beter sterkere kaarten uitspelen als je wil winnen. Maar gezien je geen sterkere kaarten uitspeelt, is dat een aanwijzing dat je geen sterke kaarten hebt.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:29Je kunt op pulp wel de naam wetenschap plakken het blijft gewoon pulp.Earthheart schreef: ↑15 mar 2025 18:22kun je niet tegenop hé!?![]()
Ik sla je plat met wetenschappelijke studies en je beseft het niet.
-
Earthheart
- Bevlogen
of jij zit gewoon die wetenschappelijke studies tegen te spreken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:30Jij lijkt in een eigen wereld te leven met zelf geschapen waarheden.Earthheart schreef: ↑15 mar 2025 18:24jij eet wel dat verknalde vlees dat zo onnatuurlijk is. Je vlees komt van de veeteelt, en daar is niets natuurlijks aan.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑15 mar 2025 13:44
Dat vlees wordt verknalt doet niets af aan het feit dat het natuurlijk is.
helemaal niet waar. Vleesvervangers zijn over het algemeen gezonder dan vlees. In vlees zit veel chemische troep. Zoek eens de ingredientenlijst van vlees op. Daar zitten veel ongezonde stoffen tussen hoor.Daarnaast is het plantaardig voedsel nog veel erger verontreinigd met chemische troep.![]()
ik ben heel sterk tegen het zelf scheppen van waarheden, dus zoiets doe ik niet.
Totdat iemand het tegen jou gebruikt, vermoed ik.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:41Dat gaat dan ook aardig lukken, want alle indelingen zijn menselijke begrippen.
Vaak is zoiets al zolang ingeburgerd dat mensen denken dat het een natuurlijk gegeven is.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Je komt helemaal niet met verwijzingen nar wetenschappelijke studies.Earthheart schreef: ↑16 mar 2025 12:22of jij zit gewoon die wetenschappelijke studies tegen te spreken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:30Jij lijkt in een eigen wereld te leven met zelf geschapen waarheden.Earthheart schreef: ↑15 mar 2025 18:24
jij eet wel dat verknalde vlees dat zo onnatuurlijk is. Je vlees komt van de veeteelt, en daar is niets natuurlijks aan.
helemaal niet waar. Vleesvervangers zijn over het algemeen gezonder dan vlees. In vlees zit veel chemische troep. Zoek eens de ingredientenlijst van vlees op. Daar zitten veel ongezonde stoffen tussen hoor.![]()
ik ben heel sterk tegen het zelf scheppen van waarheden, dus zoiets doe ik niet.
Kom dan daar maar eerst eens mee zou ik zeggen.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Indelingen worden voor van alles en nog wat gebruikt.Jagang schreef: ↑16 mar 2025 12:27Totdat iemand het tegen jou gebruikt, vermoed ik.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:41Dat gaat dan ook aardig lukken, want alle indelingen zijn menselijke begrippen.
Waardoor ik een speciaal geval zou worden ontgaat me.
-
Earthheart
- Bevlogen
met verticale, indoor landbouw en nieuwe voedinsproductietechnologieën zoals biomassafermentatie, nog veel meer. Opbrengsten in vertical farming zijn een paar honderd keer hoger dan in traditionele landbouw. Dus eerder een biljoen mensen te voeden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:37 Ik heb wel eens ergens gelezen hoeveel mensen onze aardkloot kan voeden, bij optimaal gebruik van alle grond.
Dat was minder dan 20-miljard maar precies weet ik het meer, daarnaast is het getal waarschijnlijk gedateerd.
Gezelliger zal het daarmee niet worden, denk ik.Earthheart schreef: ↑16 mar 2025 12:34met verticale, indoor landbouw en nieuwe voedinsproductietechnologieën zoals biomassafermentatie, nog veel meer. Opbrengsten in vertical farming zijn een paar honderd keer hoger dan in traditionele landbouw. Dus eerder een biljoen mensen te voeden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:37 Ik heb wel eens ergens gelezen hoeveel mensen onze aardkloot kan voeden, bij optimaal gebruik van alle grond.
-
Earthheart
- Bevlogen
Hier ingredientenlijst van rundvleesburger: https://www.reddit.com/r/vegan/comments ... ?rdt=41294TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 12:28Je komt helemaal niet met verwijzingen nar wetenschappelijke studies.Earthheart schreef: ↑16 mar 2025 12:22of jij zit gewoon die wetenschappelijke studies tegen te spreken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 mar 2025 08:30
Jij lijkt in een eigen wereld te leven met zelf geschapen waarheden.![]()
Kom dan daar maar eerst eens mee zou ik zeggen.
smakelijk!
En hier een presentatie van Michael Greger, met daarin verwijzing naar de relevante wetenschappelijke studies https://www.youtube.com/watch?v=sRqGIBJZbE8&t=5s
(Merk op, dit is dus geen link meer naar mijn website, dus je kunt niet meer zeggen dat ik enkel mezelf citeer)