Jij juicht het schenden van de wapenstilstand toe als zijnde een slimme truc om meer vijanden te kunnen doden?ChaimNimsky schreef: ↑18 mar 2025 19:27Heb ik geen behoefte aan.
Ik dans niet om burgerdoden maar om Israelisch succes. Ik vier het gegeven dat er veel terroristen zijn verrast en gedood, onder wie 5 leiders.Waar zijn de feestneuzen, mutsen, slingers en feestmuziek waarop je euforisch kan dansen om de nog verse en open graven van de Palestijnse doden, waar is het allemaal want ik zie het niet?
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Is dat bedoelt als verheldering van wat Mus zei?
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het zijn niet experts van Dikkemick, hij citeert slechts een artikel op NU.nl
Hoe weet jij dat NU.nl het over onbetaalde adviseurs had?
Als het daadwekelijk experts zijn, dan komen hun verwachtingen vaak uit.
Wat dacht je, heeft de de Israëlische premier het tot de tweede fase laten komen?
of hebben zij die daaraan twijfelden gelijk gekregen?
Ik wens u alle goeds
-
ChaimNimsky
- Superposter
Vertel dat dikkemick.Peter van Velzen schreef: ↑19 mar 2025 01:17Als er honderden doden per dag vallen, dankan men zulke "humor" niet waarderen.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hij kan het prima lezen.ChaimNimsky schreef: ↑19 mar 2025 01:49Vertel dat dikkemick.Peter van Velzen schreef: ↑19 mar 2025 01:17Als er honderden doden per dag vallen, dan kan men zulke "humor" niet waarderen.
Ik wens u alle goeds
De meeste onderdrukte volken hebben geen land!lost and not found yet! schreef: ↑18 mar 2025 23:29Het bestuur van landen? Vind jij Gaza een land? Oke, er zijn verkiezingen gehouden, maar gewonnen door een wereldwijde erkende terroristische organisatie!Bonjour schreef: ↑18 mar 2025 22:53Ik twijfel daaraan. Ze verdienen de titel net zo goed als Netanyahu hem verdiend. Ik denk niet dat het goed is het bestuur van landen 'terrorist' te gaan noemen als ze gewoon in oorlog zijn met een ander land en het geweld wat ze veroorzaken in dat land plaatsvindt
We kunnen overigens een petitie tekenen. Toont direct aan dat de visie mbt het heilige land kantelt.
https://campagnes.degoedezaak.org/campa ... met-israel
(Nederland is nl medeverantwoordelijk voor het koloniale project dat Israël heet).
En nog even een samenvatting waarom barbaar Bibi weer begon met moorden:
De oorlog wordt nu nl hervat om Netanyahu's politieke toekomst zeker te stellen. Onze Bibi raakt steeds verder geïsoleerd. Hij wordt wegens mogelijke oorlogsmisdaden gezocht door het Internationaal Strafhof en staat in eigen land terecht op verdenking van fraude. In de rechtbank beschuldigde hij zijn veiligheidsdiensten ervan tegen hem samen te spannen. Sinds de oorlog in Gaza is een reeks mensen die niet vierkant achter premier Netanyahu stonden door hem op straat gezet. Hierna zet hij loyalisten op de leeggekomen plekken.
Bekend fenomeen toch?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik vind het ook goed om Gaza geen land te noemen hoor. Dat maakt het een gebied dat al decennia bezet is door Israël, door hekken omsloten, waar Israël bepaalt wie erin en eruit gaan. Dan is het vergelijkbaar met het Getto van Warschau en maakt het van het Israëlisch-bestuur een stelletje fascisten.
Rusland noemt Oekraïne terroristisch. Israël noemt Hamas terroristisch.
Vraag blijft natuurlijk: Wat is de oorsprong van het geweld?
Rusland noemt Oekraïne terroristisch. Israël noemt Hamas terroristisch.
Vraag blijft natuurlijk: Wat is de oorsprong van het geweld?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
appelfflap
- Banned
het begon als vluchtelingenkamp voor verdreven Palestijnen die niet naar egypte mochten in 1948
doorheen de decennia is het geëvolueerd naar vernietigingskamp, zeker de afgelopen 15 maanden
de fases van viuchtelingenkamp, concentratiekamp en ghetto zijn we al gepasseerd
Land of geen land. Burgers zijn er wel en we beginnen weer van voor af aan!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... trook.html
Wanneer wordt de schuldige en verantwoordelijke voor deze massa-slachtpartijen opgepakt en veroordeeld?
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... trook.html
Wanneer wordt de schuldige en verantwoordelijke voor deze massa-slachtpartijen opgepakt en veroordeeld?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ten eerste is het vernietigen van Hamas beChol mechier ("tegen elke prijs") -- er zijn geen beperkingen op de middelen die worden ingezet. Ten tweede, indien een wapenstilstand uit meerdere fasen bestaat en een volgende fase niet wordt geïmplementeerd, dan is er geen actieve wapenstilstand meer.Peter van Velzen schreef: ↑19 mar 2025 01:22Jij juicht het schenden van de wapenstilstand toe als zijnde een slimme truc om meer vijanden te kunnen doden?ChaimNimsky schreef: ↑18 mar 2025 19:27Heb ik geen behoefte aan.
Ik dans niet om burgerdoden maar om Israelisch succes. Ik vier het gegeven dat er veel terroristen zijn verrast en gedood, onder wie 5 leiders.Waar zijn de feestneuzen, mutsen, slingers en feestmuziek waarop je euforisch kan dansen om de nog verse en open graven van de Palestijnse doden, waar is het allemaal want ik zie het niet?
Ik beschouwde dit als een verheerlijking van geweld, maar heb het beoordelen ervan aan de (andere) moderatoren overgelaten. Die hebben besloten het bij een vermaning te laten. Probeer svp niet om alle daden van de Israëlisch goed te praten, zoalang er maar Hamasleden bij om het leven komen, maar tracht te begrijpen dat niet iedereen zo denkt (ook in Israël), en dat sommige het zien als een bewijs van onbetrouwbaarheid, als je een bestand schendt voordat het formeel afgelopen is, omdat je vijanden dat niet van je hadden verwacht.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nee, we beginnen niet van voren af aan, maar gaan na een korte wapenstilstand om wat gijzelaars vrij te krijgen, gewoon verder waar we waren gebleven: Hamas is al volledig afgesloten van wapentoevoer en alle ervaren terroristen en leiders zijn reeds geneutraaliseerd. Na Voorbereidende verzwakkingsbombardementen om de logistieke lijnen te breken en om communicatie- en commandostructuren te verstoren om hen te decentraliseren in kleine groepjes, waardoor hun capaciteit om gecoördineerd te vechten vermindert, komen na Pesach de 400.000 grondtroepen die Hamas definitief beëindigen. Daarna zal er geen mogelijkheid tot terrorisme meer geboden worden. Dat duurt nog een tijdje, want voorlopig is het slechts zaak Hamas onder druk te zetten, zodat ze - zoals altijd na een korte tijd vechten - meer bereid worden gijzelaars vrij te laten in ruil voor een tijdelijk staakt-het-vuren en gevangenen.
Het eerste oorlogsdoel was de bewoners van Noord-Israel in staat te stellen veilig naar hun huizen terug te keren. Dat doel is gehaald met het terugdringen van Hezbollah tot over de Litani-rivier. Het terugkrijgen van de gijzelaars - dood of levend - is het tweede oorlogsdoel dat is gesteld. En de totale vernietiging van Hamas is het belangrijkste en uiteindelijke oorlogsdoel dat het IDF heeft in deze oorlog -- daar zal geen verandering in komen.
Zionist
-
appelfflap
- Banned
opnieuw genocidale taal en geweldsverheerlijkingChaimNimsky schreef: ↑19 mar 2025 10:26 Ten eerste is het vernietigen van Hamas beChol mechier ("tegen elke prijs") -- er zijn geen beperkingen op de middelen die worden ingezet. Ten tweede, indien een wapenstilstand uit meerdere fasen bestaat en een volgende fase niet wordt geïmplementeerd, dan is er geen actieve wapenstilstand meer.
Tsja... het is altijd de andere partij die fout is. HET certificaat om te mogen moorden.appelfflap schreef: ↑19 mar 2025 11:09opnieuw genocidale taal en geweldsverheerlijkingChaimNimsky schreef: ↑19 mar 2025 10:26 Ten eerste is het vernietigen van Hamas beChol mechier ("tegen elke prijs") -- er zijn geen beperkingen op de middelen die worden ingezet. Ten tweede, indien een wapenstilstand uit meerdere fasen bestaat en een volgende fase niet wordt geïmplementeerd, dan is er geen actieve wapenstilstand meer.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wat opvalt is de schaamteloosheid waarmee het wordt gesteld.appelfflap schreef: ↑19 mar 2025 11:09opnieuw genocidale taal en geweldsverheerlijkingChaimNimsky schreef: ↑19 mar 2025 10:26 Ten eerste is het vernietigen van Hamas beChol mechier ("tegen elke prijs") -- er zijn geen beperkingen op de middelen die worden ingezet. Ten tweede, indien een wapenstilstand uit meerdere fasen bestaat en een volgende fase niet wordt geïmplementeerd, dan is er geen actieve wapenstilstand meer.
Helaas denk ik dat het overgrote deel van de Zionisten zo denkt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Je weet het bijna allemaal heel politiek correct te verwoorden met het ene na het andere eufemisme.ChaimNimsky schreef: ↑19 mar 2025 10:38Nee, we beginnen niet van voren af aan, maar gaan na een korte wapenstilstand om wat gijzelaars vrij te krijgen, gewoon verder waar we waren gebleven: Hamas is al volledig afgesloten van wapentoevoer en alle ervaren terroristen en leiders zijn reeds geneutraaliseerd. Na Voorbereidende verzwakkingsbombardementen om de logistieke lijnen te breken en om communicatie- en commandostructuren te verstoren om hen te decentraliseren in kleine groepjes, waardoor hun capaciteit om gecoördineerd te vechten vermindert, komen na Pesach de 400.000 grondtroepen die Hamas definitief beëindigen. Daarna zal er geen mogelijkheid tot terrorisme meer geboden worden. Dat duurt nog een tijdje, want voorlopig is het slechts zaak Hamas onder druk te zetten, zodat ze - zoals altijd na een korte tijd vechten - meer bereid worden gijzelaars vrij te laten in ruil voor een tijdelijk staakt-het-vuren en gevangenen.
Het eerste oorlogsdoel was de bewoners van Noord-Israel in staat te stellen veilig naar hun huizen terug te keren. Dat doel is gehaald met het terugdringen van Hezbollah tot over de Litani-rivier. Het terugkrijgen van de gijzelaars - dood of levend - is het tweede oorlogsdoel dat is gesteld. En de totale vernietiging van Hamas is het belangrijkste en uiteindelijke oorlogsdoel dat het IDF heeft in deze oorlog -- daar zal geen verandering in komen.
Waarom lees ik niets over mensonterende omstandigheden?
Waarom niet direct grondtroepen om Hamas GERICHT te decimeren?
Waarom schending van de wapenstilstand? Zal dit antwoord zelf geven: Omdat slachter Bibi zijn eigen hachje moet redden. Zelfs inwoners van Israël gaan inzien dat dit dictatoriaal mensonterend beleid is.
Waarom ............ slachtoffers? Vul jij het maar in met de propaganda cijfers die je hebt, ik ben de tel kwijt.
Israël verspeelt alle begrip! Zit de wereld straks weer vol met "antisemitisten".
Einstein/Mick
Einstein/Mick