Dat is afhankelijk van partijprogram en de mensen.dikkemick schreef: ↑08 jun 2025 11:26Maar stel: De Klimaat partij wordt opgericht. Daar zou je op kunnen stemmen, maar wat gaan ze bereiken? Ze mogen al blij zijn met 1 of 2 zetels.Gerard R. schreef: ↑08 jun 2025 11:20 Het is heel jammer, maar ik ben nog steeds niet zo enthousiast over PvdA of Groen Links, en samen al helemaal niet. Het is zwak in mijn ogen, het 'bijt niet' in een wereld, die bijt.
Ik zou een duidelijke, vooruitstrevende, empathische club prefereren, die wel degelijk ook aan economie, ontwikkeling, klimaat, milieu en portemonnee denkt. Kortom, een constructieve ´Hearts and Minds'-partij met (in mijn ogen) een gebalanceerd totaalplaatje svp..En dat vrij tof of strijdbaar, zeg maar.
Zo'n club heeft een krachtige, intelligente, charismatische, bevlogen leider, die onderhavige zaken goed aan de man weet te brengen en die niet bang is het zittende pluche, concurrenten en leiders in andere landen fors de dampen aan te leggen zonder te vervallen, zoals Kamela Harris, of Pieter Omzigt overkwam.
En ik weet het wel, het zou slechts een miniem begin zijn hier in NL voor de wereld, het milieu, het klimaat. Maar 'Het ontzet van Leiden' voor ons. begon ook maar in Leiden om maar eens een dwarsstraat te noemen.

En dit kan/moet in vele landen op die manier uiteraard. Zo niet, dan wordt het planeet in de vuilnisbak met figuren als Trump in de buurt. O ja.. die komt naar Den Haag...