Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 14:23 Goed, omdat je zo vriendelijk zuigt.

Dankjewel voor de erkenning! Je moest een weten ... :wink:
... en dank voor je antwoord.

Die "maar" in de volgende zin zegt meer dan wat ervoor staat,
sterker, het ontkracht de waarde van dat krachtige statement volledig!

Ik verafschuw terrorisme maar
vertel mij wat Hamas zou kunnen doen om tot een gezamenlijke oplossing te komen.
Kun je echt niets bedenken? Dan begrijp ik nu wel waarom jij terrorisme steunt, maar
dan begrijp ik nog steeds niet waarom je dat ontkent.

Zal ik speciaal voor jou nog eens herhalen wat Hamas zou kunnen doen
om tot een gezamenlijke oplossing te komen?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu
Dan begrijp ik nu wel waarom jij terrorisme steunt, maar
Ondanks diverse vingertiks kun je het niet laten he? De ander betichten van steun aan terrorisme terwijl jij WEET dat ik terrorisme afkeur.
Zo ook weer je eerdere beschuldigingen van antisemitisme. Goed verstopt maar niet minder abject.

Vind jij, om maar op terroristisch vlak te blijven, het IDF TERRORISME prima?
Sta jij achter ethnische zuivering?
Ben jij voorstander van klootschieten?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mag ik de heren er op wijzen dat ook een verzetsstrijder terreur kan uitoefenen?
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 04 aug 2025 14:57
Mag ik de heren er op wijzen dat ook een verzetsstrijder terreur kan uitoefenen?
Ja maar dat is nu juist hetgeen ik HierEnNu probeer duidelijk te maken"

Ik begrijp verzet tegen een onderdrukker, kolonisator, agressor.

Ik ben tegen terreur omdat meestens onschuldige burgers hierbij betrokken zijn.

Ik vind dat Israël op dit moment terroristisch "opereert" omdat BURGERS en niet Hamas de klos zijn.
En ik verbaas me erover dat de pro's deze TERREUR goedkeuren (niet veroordelen!!)

Ik begrijp het ontstaan van verzet in Gaza of op westbank en ik begrijp dat op gegeven moment niets meer rest dan de wanhoopsdaad terreur.
En dat keur ik nog steeds af zoals ik ook nog steeds geen antisemiet ben. Hoe graag de andere heer me dat ook in de schoen wil blijven schuiven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
holog
Diehard

Bericht door holog »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 14:27
holog schreef: 04 aug 2025 14:20 Mijn vraag was duidelijk : "Hoe Hamas als verzetsstrijder en geen terroristische beweging, naar voor schuiven, niet overeenkomstig is met het opnemen voor Hamas? "
Hamas is beiden.
Dit is niet wat je 'geweldig" artikel lijkt te impliceren. Er staat "waarom noemen we deze dan geen verzetsstrijder, maar terroristen." , dit geef de indruk dat terroristen geen correcte benaming is en het terrorisme gedeelte daarmee te ontkennen.
Ik meende inderdaad te proeven dat u mij voor dom versleet. Excuses.
Maar met wat een vooringenomenheid leest u eigenlijk zaken? U leest tot 2 maal toe in een kort bericht zaken die ik niet schreef. 1 er van draai je volledig op zijn kop, en vervolgens gaat u rechtstreeks over in het smijten van grove beschuldigingen naar mijn hoofd, die op niets gebaseerd zijn.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Holog
Dit is stoeien met woorden en interpretaties.
Er staat "waarom noemen we deze dan geen verzetsstrijder, maar terroristen." , dit geef de indruk dat terroristen geen correcte benaming is en het terrorisme gedeelte daarmee te ontkennen
Wat ik eerder heb uitgelegd, Hamas is beiden, waarbij ik verzet tegen agressor Israël toe juich, de wijze waarop afkeur. Nu vergeldt Hamas terreur met terreur.

7 Oktober is gegroeid uit verzet maar was een terreurdaad.
Zo begrijp IK wat er bedoeld wordt.

Zie ook mijn antwoord: viewtopic.php?p=666190#p666190
Laatst gewijzigd door dikkemick op 04 aug 2025 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 15:04
Ja maar dat is nu juist hetgeen ik HierEnNu probeer duidelijk te maken"

Ik begrijp verzet tegen een onderdrukker, kolonisator, agressor.

Ik ben tegen terreur omdat meestens onschuldige burgers hierbij betrokken zijn.

Ik vind dat Israël op dit moment terroristisch "opereert" omdat BURGERS en niet Hamas de klos zijn.
En ik verbaas me erover dat de pro's deze TERREUR goedkeuren (niet veroordelen!!)

Ik begrijp het ontstaan van verzet in Gaza of op westbank en ik begrijp dat op gegeven moment niets meer rest dan de wanhoopsdaad terreur.
En dat keur ik nog steeds af zoals ik ook nog steeds geen antisemiet ben. Hoe graag de andere heer me dat ook in de schoen wil blijven schuiven.
En ook nog maar eens fijntjes toevoegen dat dankzij de fantastische hulp van de zionistische terreurstaat Hamas überhaupt aan de macht heeft kunnen komen. Dus dat gemekker van Hamas dit, Hamas dat, en dat, ‘de mensen hebben zelf gekozen’ - welke keus dan wanneer je voor jezelf en je kinderen een goed leven wenst binnen de grenzen die de terreurstaat die zich Israël noemt je überhaupt toestaat - slaat werkelijk als een tang op een varken wanneer je leven tot in nagenoeg alle facetten word gecontroleerd door wrede, nietsontziende, terreurstaat die zich Israël noemt. Zolang je binnen de lijntjes kleurt is er niks aan de hand, maar owee, probeer er eens buiten te kleuren, één of andere ongekende walgelijke straf, uitgevoerd door de, door de Heer gezegende, bezetter, is dan onvermijdelijk.

Hamas, hoe terroristisch voor de Palestijnen ook, is en blijft een verzetsbeweging tegen de zionistische terreurbeweging. We hadden ook liever de PLO gehad of een andere seculiere verzetsbeweging. Maar ja, de zionistische terreurstaat hé, die ons zo graag met de pootjes omhoog ziet liggen, zag liever een islamitische Gaza dan iets anders en kreeg dat hun volle steun. Alles beter dan een beweging die de vrijheid van de Palestijnen het allerbelangrijkste vindt.

Dank aan de zionistische entiteit.

Dat Hamas de meester zou bijten lag natuurlijk niet in de bedoeling.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Over terrorisme gesproken. Helaas voor abonnees maar de kop is meer dan duidelijk

Hartverscheurend document vertaalt de gruwel: lijst toont namen van 18.500 gedode kinderen sinds het begin van de oorlog in Gaza | Israel Palestina | hln.be https://share.google/8HsTggHVdFD9fu2dL

Sinds oktober 2023 zijn volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheid al 60.000 mensen omgekomen in de oorlog in Gaza. Onder hen 18.500 kinderen, een dodental dat volgens experts zelfs nog hoger kan liggen. Midden juli publiceerde het ministerie een lijst met de namen en leeftijden van de slachtoffers. Hier vind je de namen en verhalen van enkele van de duizenden kinderen die nooit een kans op leven kregen.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.politico.eu/article/israel- ... is-hunger/
August 4, 2025 4:01 am CET
By Jamie Dettmer
Jamie Dettmer is opinion editor and a foreign affairs columnist at POLITICO Europe.

With Britain, France and Canada declaring they will recognize Palestinian statehood in the fall, Israel’s traditional allies are finally breaking rank. And if you ask former Israeli Prime Minister Ehud Olmert, the country’s current Prime Minister Benjamin Netanyahu and his zealous right-wing coalition government only have themselves to blame.

“There’s an ever-widening gap between the appalling atrocities Hamas inflicted on Israelis on Oct. 7 and what we are now inflicting on the Palestinians,” he told POLITICO. “We have become a pariah state.” (..)
Zoals met veel dingen mondiaal op dit moment, iedereen verliest. Zeker de Palestijnen (Hamas laat ik daar even buiten), maar wel degelijk ook Israël.
En waarschijnlijk is de haat van omliggende landen nooit zó groot geweest als vandaag.
Het begint ook te tellen voor wat de wereldopinie betreft.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

War on terror?

NOT

Opinie: Trap er niet in: Israël voert geen strijd tegen terreur | Trouw https://share.google/s96hkp84Po4jGyz3w

Is dit nog steeds een strijd tegen terroristen of zien we de Netanyahu-regering hier werk maken van haar al langer bestaande ambitie: het onmogelijk maken van een levensvatbare Palestijnse staat?
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 04 aug 2025 16:36 War on terror?

NOT

Opinie: Trap er niet in: Israël voert geen strijd tegen terreur | Trouw https://share.google/s96hkp84Po4jGyz3w

Is dit nog steeds een strijd tegen terroristen of zien we de Netanyahu-regering hier werk maken van haar al langer bestaande ambitie: het onmogelijk maken van een levensvatbare Palestijnse staat?
Antwoord: Ik herhaal maar weer 's het volgende:
Bericht door Gerard R. » 07 okt 2023 14:42

Hoe staat het met inlichtingendiensten in Israël en in de Westelijke wereld die steeds over hun schouder meekijkt???
Duizende raketten van Hamas. Waar komen die dan vandaan. Aanvallen van zee zelfs..
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar... ik hoop toch te mogen aannemen dat het niet zo is, dat men het er op heeft
laten aankomen.. om de laatste beslissende klap te kunnen gaan toedienen aan de Palestijnen?
Ik snap er echt niets van.
Alles is wereldwijd elke dag zichtbaar. Verder zou ik graag zien, dat die gijzelaars snel vrijkomen, dat spreekt.

https://www.presstv.ir/Detail/2025/08/0 ... ities-Gaza
A group of former Israeli intelligence leaders has appealed for a cessation of hostilities in the Gaza Strip, as aid agencies are warning that without an immediate ceasefire, the besieged territory is “spiraling into an irreversible humanitarian collapse.”
holog
Diehard

Bericht door holog »

Peter van Velzen schreef: 04 aug 2025 08:36
HierEnNu schreef: 04 aug 2025 07:46 DeathCult verwijst naar de systemische bereidheid om de eigen bevolking op te offeren ter meerdere eer en glorie van één of andere ideologie.
Interessant om vast te stellen wat er volgens wikipedia nog meer onder 'death cult', nl. Doomsday cult, a cult that believes in an end-of-the-world prophecy. ( en als je door klikt is het duidelijk dat 'believes in' reeds voldoende is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_cult
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Natuurlijk Peter, en ook de dames mag je daar op wijzen, hoffelijkheid is mooi, :wink:
maar in dit soort discussies hoeft niemand gespaard te worden.

Volgens mij is er geen onenigheid over het feit dat verzetsstrijders soms terreur kunnen uitoefenen. Dat maakt de verzetsbeweging op zich nog niet tot een terreurorganisatie. Indien Hamas en verwante organisaties zich in de praktijk hadden beperkt tot steun aan de Gazaanse bevolking, en hun strijd beperkt tot militaire doelen, zou ik ze geen terroristen noemen. Ik ga er ook van uit dat er individuele Hamasleden zijn die verzet plegen zonder terreur te bedrijven, zoals er ook IDF-soldaten kunnen zijn die zich schuldig maken aan terreur.

Maar dat alles neemt niet weg dat Hamas als organisatie internationaal wordt erkend als terroristisch, onder meer door de EU, VS, Canada en andere landen, en dat oordeel is,
gegeven hun daden en doelstellingen, niet zonder grond.
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 04 aug 2025 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het Nos-journaal meldt, dat Israëlische media berichten, dat premier Netanyahu heel Gaza zou willen bezetten.
Het bericht is nog niet bevestigd. The Jerusalem Post denkt dat het besluit al is genomen.
Volgens de rest van de Israëlische media is de regering voornemens het te doen. Dat zou morgen worden.
Hoe het dan zal gaan met de Palestijnen in de Gazastrook is nog niet bekend.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe het dan zal gaan met de Palestijnen in de Gazastrook is nog niet bekend.

De Sinai is geduldig. Wat toeristische uitkijkpostjes met verrekijkers er omheen.....

Overigens is 70 procent van de inwoners van Israël het rechts extremistische beleid van N zat!
Einstein/Mick
Plaats reactie