Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Blauwhelmen....
ATTACK!
Israël gooit granaten dicht bij VN-blauwhelmen in Libanon https://share.google/aOdaYoWKGuA4Ihu8U
Unifil noemt de aanvallen "onaanvaardbaar" en "een ernstige schending van het internationaal recht".
Maar die sukkels van Unifil hebben niet door dat Israël schijt heeft aan het internationale recht.
Eerlijk zijn ze wel in Israël.
Deze kolonist wil Palestijnen uit Gaza: 'Maakt mij niet uit of je dat etnische zuivering noemt' https://share.google/J4LoaXGwnIkSWmrWw
Voor Weiss doet het er niet toe of het verjagen van de bevolking een oorlogsmisdaad is. "Het maakt me niet uit of je dat etnische zuivering noemt. God heeft het land aan ons gegeven, het kan mij niet schelen of de wereld daartegen is."
NIEUW record!!!
63.000
Het buitensporige geweld tegen de bevolking, dat inmiddels 63 duizend levens heeft geëist, grotendeels kinderen, kan 'met recht worden aangemerkt' als genocide, zo heeft de International Association of Genocide Scholars maandag vastgesteld.
ATTACK!
Israël gooit granaten dicht bij VN-blauwhelmen in Libanon https://share.google/aOdaYoWKGuA4Ihu8U
Unifil noemt de aanvallen "onaanvaardbaar" en "een ernstige schending van het internationaal recht".
Maar die sukkels van Unifil hebben niet door dat Israël schijt heeft aan het internationale recht.
Eerlijk zijn ze wel in Israël.
Deze kolonist wil Palestijnen uit Gaza: 'Maakt mij niet uit of je dat etnische zuivering noemt' https://share.google/J4LoaXGwnIkSWmrWw
Voor Weiss doet het er niet toe of het verjagen van de bevolking een oorlogsmisdaad is. "Het maakt me niet uit of je dat etnische zuivering noemt. God heeft het land aan ons gegeven, het kan mij niet schelen of de wereld daartegen is."
NIEUW record!!!
63.000
Het buitensporige geweld tegen de bevolking, dat inmiddels 63 duizend levens heeft geëist, grotendeels kinderen, kan 'met recht worden aangemerkt' als genocide, zo heeft de International Association of Genocide Scholars maandag vastgesteld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb gezocht naar een bron waarin gezegd wordt dat Hamas een journalist gedood heeft, maar heb niets gevonden.Peter van Velzen schreef: ↑03 sep 2025 15:23lost and not found yet! schreef: ↑02 sep 2025 23:46 zoals je weet bepaalt Hamas in Gaza wat de pers zegt. Sta je op tegen Hamas, dan ben je er geweest!Dit werd gemeld door Bonjour als zijnde Israëlische propaganda.
Ik vermoed dat jullie beiden alleen maar iets veronderstellen, dat jullie logisch voorkomt, maar mocht je een specieke bron hebben die je bewering ondersteunt, geef die dan!
zie ook een lijst van gedode en gewonde journalisten in het Gaza conflict
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Het blijft gewoon mensonterend schaamteloos hoe sommigen er hier alles aan doen een genocidale staat te blijven verdedigen. En Israël is nog lang niet klaar met de ethnische zuivering.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
In Noord Korea worden geen journalisten vermoord, maar dat kan verschillende redenen hebben.Bonjour schreef: ↑03 sep 2025 19:45Ik heb gezocht naar een bron waarin gezegd wordt dat Hamas een journalist gedood heeft, maar heb niets gevonden.Peter van Velzen schreef: ↑03 sep 2025 15:23lost and not found yet! schreef: ↑02 sep 2025 23:46 zoals je weet bepaalt Hamas in Gaza wat de pers zegt. Sta je op tegen Hamas, dan ben je er geweest!Dit werd gemeld door Bonjour als zijnde Israëlische propaganda.
Ik vermoed dat jullie beiden alleen maar iets veronderstellen, dat jullie logisch voorkomt, maar mocht je een specieke bron hebben die je bewering ondersteunt, geef die dan!
Wellicht is het vooral het aanpassingsvermogen bij het schrijven van journalisten die willen blijven leven.
Voor Gaza zou het ook kunnen betekenen dat journalisten in Gaza braaf opschrijven wat Hamas acceptabel vindt.
(en dat praat moord op journalisten door Israel uiteraard niet goed)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Peter van Velzen schreef: ↑03 sep 2025 15:23lost and not found yet! schreef: ↑02 sep 2025 23:46 zoals je weet bepaalt Hamas in Gaza wat de pers zegt. Sta je op tegen Hamas, dan ben je er geweest!Dit werd gemeld door Bonjour als zijnde Israëlische propaganda.
We zijn het hier bijna allemaal over eens dat Hamas een terroristische organisatie is. Maar ben je ook een doelwit voor de vijand indien je met nieuwsgaring en nieuws verspreiden het voor een terroristische organisatie opneemt en het nieuws dus totaal niet onafhankelijk brengt? Zelfs mensen die er ondanks het gevaar wat erin schuilt toch iets anders vertellen, maar ze hun verhaal niet wilt laten afmaken? Dan kun je zogenaamd journalist zijn maar naar mijn bescheiden mening ben je net zo erg als een terrorist omdat je de terroristische idealen op een zeer eenzijdige wijze zelfs wereldwijd als nieuws brengt! Specifieke bron:
Tevens een voorbeeld hoe verschrikkelijk inhumaan de westerse wereld zal worden behandelt indien de idealisten van de Islam of wat voor islamitische terroristische organisatie hier de voet aan de grond krijgen! Zijn er hier eigenlijk postende leden die wel onder bewind van Hamas zouden willen leven?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Dat is niet waar het om gaat. Ik zie geen berichten dat Hamas onder de Palestijnen slachtoffers maakt. Ik zie niet dat ze journalisten in Gaza vermoorden. Dat is wat je stelde. Dus dat moet je aantonen. Ik heb even geen tijd om een hele film te bekijken.lost and not found yet! schreef: ↑03 sep 2025 22:30 We zijn het hier bijna allemaal over eens dat Hamas een terroristische organisatie is. Maar ben je ook een doelwit voor de vijand indien je met nieuwsgaring en nieuws verspreiden het voor een terroristische organisatie opneemt en het nieuws dus totaal niet onafhankelijk brengt? Zelfs mensen die er ondanks het gevaar wat erin schuilt toch iets anders vertellen, maar ze hun verhaal niet wilt laten afmaken? Dan kun je zogenaamd journalist zijn maar naar mijn bescheiden mening ben je net zo erg als een terrorist omdat je de terroristische idealen op een zeer eenzijdige wijze zelfs wereldwijd als nieuws brengt! Specifieke bron:
- Peter van Velzen
- Site Admin
Bonjour schreef: ↑03 sep 2025 23:04Dat is niet waar het om gaat. Ik zie geen berichten dat Hamas onder de Palestijnen slachtoffers maakt. Ik zie niet dat ze journalisten in Gaza vermoorden. Dat is wat je stelde. Dus dat moet je aantonen. Ik heb even geen tijd om een hele film te bekijken.lost and not found yet! schreef: ↑03 sep 2025 22:30 We zijn het hier bijna allemaal over eens dat Hamas een terroristische organisatie is. Maar ben je ook een doelwit voor de vijand indien je met nieuwsgaring en nieuws verspreiden het voor een terroristische organisatie opneemt en het nieuws dus totaal niet onafhankelijk brengt? Zelfs mensen die er ondanks het gevaar wat erin schuilt toch iets anders vertellen, maar ze hun verhaal niet wilt laten afmaken? Dan kun je zogenaamd journalist zijn maar naar mijn bescheiden mening ben je net zo erg als een terrorist omdat je de terroristische idealen op een zeer eenzijdige wijze zelfs wereldwijd als nieuws brengt! Specifieke bron:
De video duurt nog geen 8 minuten. Hij is overigens gisteren pas geplaatst!
Ik weet niet of het wat aantoont, want de tekst lijkt niet te kloppen met de beelden.
Hier Het WIkipedia item over het bedrijf achter het youtube kanaal waar ik zelf zonder het te weten op geabonneerd bleek te zijn!
Ik weet niet of het wat aantoont, want de tekst lijkt niet te kloppen met de beelden.
Hier Het WIkipedia item over het bedrijf achter het youtube kanaal waar ik zelf zonder het te weten op geabonneerd bleek te zijn!
Ik wens u alle goeds
Het is dus 8 minuten kijken en tijd om een oordeel te vormen over The Free Press. Gezien een opmerking in wiki staan ze al 1-0 achter.
Er wordt binnenkort nog veel meer uitgemoord en afgeslacht dan alleen pers.
Joop Soesan
op X: 'Ondanks het dreigende Israëlische offensief houden velen in Gaza-stad vol dat ze niet opnieuw zullen vluchten. Bewoners, inclusief degenen die van elders zijn ontheemd en velen die pas in januari naar huis zijn teruggekeerd, zeggen dat evacueren naar het overbevolkte zuiden het https://t.co/Lk0mbvEced' / X https://share.google/pUBcfB7zhW7l0Bp8b
Prijsschieten dus. Nu nog wat extra toeschouwers op Sderot Cinema!
Joop Soesan
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Met alle respect: maar heb jij moeite met de Nederlandse taal?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 sep 2025 12:08Je denkt nog als 70jaar geleden.
Toen was elke kritiek op het Zionisme een halsmisdaad.
Nu dat niet meer volledig opgaat doet men of men in de verdrukking zit.
Terwijl men nog steeds vele leugens voor waar kan verkopen.
Ik zeg juist dat Israel al jaren de pr oorlog verliest.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb een milde vorm van woordblindheid, gecombineerd met een grote slordigheid.Peter_1 schreef: ↑04 sep 2025 10:13Met alle respect: maar heb jij moeite met de Nederlandse taal?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 sep 2025 12:08Je denkt nog als 70jaar geleden.
Toen was elke kritiek op het Zionisme een halsmisdaad.
Nu dat niet meer volledig opgaat doet men of men in de verdrukking zit.
Terwijl men nog steeds vele leugens voor waar kan verkopen.
Ik zeg juist dat Israel al jaren de pr oorlog verliest.
Nooit een echt probleem geweest, aan het begin van een nieuw studie jaar deelde ik het mee, met de boodschap dat er best eens om gelachen mocht worden. Deden ze trouwens nooit.
Dat de zionisten bij die pr oorlog steeds meer terrein verliest is inderdaad waar.
Het is echter ook waar, dat ze niet goed begrijpen waardoor dat komt, omdat ze nog denken als in de jaren 50 en 60.
Het komt me voor dat de zionisten steeds minder geven om hun eens (ten onrechte) zo goede naam.
Het zijn meer de sympathisanten die zich daar druk over maken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dan zullen de kijkgelden wel verhoogd worden.dikkemick schreef: ↑04 sep 2025 08:27 Er wordt binnenkort nog veel meer uitgemoord en afgeslacht dan alleen pers.
Joop Soesanop X: 'Ondanks het dreigende Israëlische offensief houden velen in Gaza-stad vol dat ze niet opnieuw zullen vluchten. Bewoners, inclusief degenen die van elders zijn ontheemd en velen die pas in januari naar huis zijn teruggekeerd, zeggen dat evacueren naar het overbevolkte zuiden het https://t.co/Lk0mbvEced' / X https://share.google/pUBcfB7zhW7l0Bp8b
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ten bate van een uitkijktorenTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 sep 2025 10:26Dan zullen de kijkgelden wel verhoogd worden.dikkemick schreef: ↑04 sep 2025 08:27 Er wordt binnenkort nog veel meer uitgemoord en afgeslacht dan alleen pers.
Joop Soesanop X: 'Ondanks het dreigende Israëlische offensief houden velen in Gaza-stad vol dat ze niet opnieuw zullen vluchten. Bewoners, inclusief degenen die van elders zijn ontheemd en velen die pas in januari naar huis zijn teruggekeerd, zeggen dat evacueren naar het overbevolkte zuiden het https://t.co/Lk0mbvEced' / X https://share.google/pUBcfB7zhW7l0Bp8b
Prijsschieten dus. Nu nog wat extra toeschouwers op Sderot Cinema!![]()
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Niets is ellendig genoeg voor Xtreemrechts en het geweld, dat was vroeger also. Dag menselijkheid..dikkemick schreef: ↑04 sep 2025 11:37Ten bate van een uitkijktorenTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 sep 2025 10:26Dan zullen de kijkgelden wel verhoogd worden.dikkemick schreef: ↑04 sep 2025 08:27 Er wordt binnenkort nog veel meer uitgemoord en afgeslacht dan alleen pers.
Prijsschieten dus. Nu nog wat extra toeschouwers op Sderot Cinema!![]()
Als mensen dit werkelijk overal zien en ervaren zal het wel minder worden, maar nog even geduld;
het moet uitwoekeren. Kost een paar levens en een volkje hier of daar, maar dan heb je ook wat...
** Schip naar nergens met al die mensen.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Renners Israëlische ploeg krijgen doodsbedreigingen tijdens Vuelta: 'Ze zijn bang' | Wielrennen | NU.nl https://share.google/3NXCbflSrXbhLCDsZ
Heel begrijpelijk (doch afkeurenswaardig)
Heel begrijpelijk (doch afkeurenswaardig)
Einstein/Mick
Einstein/Mick