wahlers schreef:fbs33 schreef:Dat is wat men vreest van de islamitische scholen, en medeoorzaak m.i. van de brutale ontspoorde immigrantenjeugd!!!(geen respect voor onze bevonden waarheden!)
Mijn excuses!
Ik had je eerste reactie niet goed begrepen!
Daarom reageerde ik nogal fel!
Jij bedoelde (en doelde) al in jouw eerste reactie op de (al dan niet recentelijke) immigranten(stroom).
Ik kan slechts gedeeltelijk meegaan met jouw negatieve visie.
Laat ik voorop stellen dat ik geen betrouwbaar cijfermateriaal heb over (of weet heb van) feiten die jouw zwaar negatieve uitspraak onderschrijven.
Maar los daarvan zie ik bij de uit de klei getrokken, dus autochtone, jeugd ook bedenkelijke asociale praktijken waarvan ik me niet kan herinneren dat dit gemeengoed was in mijn jeugd (ik ben 44 jaar oud...of zoals ik altijd, geheel naar waarheid, beweer, alles is realtief: 21 jaar en een
aantal maanden).
MvG, Wim.
Jouw excuus is aanvaard, en ik moet jou mijn excuus maken voor mijn schrijfstijl, die nogal langdradig en met (te)veel bijzinnen doorspekt is (en daardoor onduidelijk kan zijn

)
Over relativiteit gesproken, óók ik ben 21 jaar oud maar helaas enige maandjes ouder dan dat aantal van jou.(hoewel dat óók niets zegt want sommige mensen blijven boomstammen, ongeacht het aantal maanden meer of minder op deze aardkloot)
Immigrantenstromen zijn na de zeventiger jaren constant doorgegaan,aanzwellend en weer afnemend als golven op het strand.
De kwaliteiten (inzichten-kennis-taalvaardigheid) in nederlandse ogen van een zéér bedenkelijk niveau (véél analfabetisme bv., maar ook man-vrouwverhoudingen die hier totaal onbekend waren) belemmerden de communicatie die voor integratie/assimilatie een absolute must moest zijn.
Het leidde tot kernen van immigranten die snel naar enclaves uitgroeiden.
Pogingen vanuit de aut. bevolking zelf om een gezamelijk niveau te bereiken werden dusdanig door de autoriteiten gereguleerd, dat men zich schichtig en onvrij ging voelen om beestjes bij de naam te noemen op straffe van voor de rechter te moeten verschijnen.
De immigrant ging zich daardoor zekerder van zijn eigen gelijk (de autoriteiten steunden HEM immers) gedragen, maar sloeg door naar aanmatigend gedrag, waardoor de goedwillende aut. nederlander zich voorzichtigheidshalve afkeerde van de all. immigrant.
De integratie flopte daardoor m.i. omdat de communicatie stopte (en daarmee het soc. toezicht dat verbroederend had kunnen werken.
Dan ..........het vooral linkse gehamer op de zgn. doorstroming van huurders van woningen met het ogenschijnlijk rechtvaardige argument dat méérverdieners die een woning zochten naar duurdere woningen moesten gaan zoeken.
En de goedkopere huurwonigen afgrendelde voor die meerverdieners!
Maar wie waren de armoezaaiers? (excusez les mots)
En het antwoord was (hoofdzakelijk)die arme allochtoon die na de hausse in de economie (waar ze door slechte, of geen opleiding, tóen voor hand en spandiensten waren ingehuurd) ineens werkloos werden wegens onbruikbaarheid voor de resterende banen waar scholing vereist was, en.............en masse in WW of WAO terechtkwamen!
Dus werd de meerverdieners weggelokt naar randsteden waar premie A en B woningen voor ze gebouwd werden.............en trok de all. medeburger in die achtergelaten woningen. (veelvuldig mét subsidie uit de rijkspot)
Waar men inkomsten ging genereren door OZB (waar de meerverdiener voor moest opdraaien en de armere vrijstelling voor kreeg!)
Wat ie daaraan overhield stuurde hij naar zijn familie die het nog armer had in het thuisland! (recent nog genoemd, ik meen een paar honderdmillioen!) (We zijn al dhimmies sinds langere tijd[ al vér voor de tijd dat ik dat woord voor het eerst hoorde]
Een litanie van plakjes salami!
Onze eigen jeugd bestaat óók niet uit alleen lieverdjes, maar profiteerden van de procentuele afname van politie om de boevenstreken op te voeren, en gebruikmakend van de toenemende apathie die het soc. toezicht deden tanen, of de TV (oid) waar ouders soms niet achter vandaan te slaan zijn.
Het heeft echter een veel minder solide achtergrond waardoor het door wat druk erop sneller uiteen zal vallen dan een superioriteits-gedachte die o.a. gebaseerd is op de religie!
Mijn visie wordt ondersteund door een hap en een snap aan informatie/ervaren dat ergens nog vaag in het geheugen hangt.(maar zekerlijk te pakken is te krijgen!)