god moet in de europeesche grondwet
Moderator: Moderators
De USA werd oorspronkelijk expliciet door de Founding Fathers gesticht als een seculiere staat, met een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. Sommigen, zoals Thomas Jefferson, de schrijver van de Declaration of Independence, was zelfs openlijk tegen religie (hoewel hij zichzelf wel een Christen noemde).
Het christelijke fundamentalisme heeft pas later de kop op gestoken in de USA.
Het christelijke fundamentalisme heeft pas later de kop op gestoken in de USA.
-
appelfflap
- Banned
alle 25 lidstaten moeten gepaaid worden zodat iedereen ermee instemt het veto idee eruit te gooien. Een onderdeel van de grondwet zoals je weet.Frodo schreef: maar de vraag is waarom Polen gepaaid moet worden? Als een ander land zijn grote muil opendoet, moet dat land dan ook gepaaid worden?
Een EU grondwet is noodzakelijk en hoogdringend voor een toekomst en goede werking van de unie.Frodo schreef:
Oftewel: is de grondwet (of welk ander woord we voor die grondwet dan ook verzinnen) zo belangrijk dat we concessies gaan doen aan ieder land dat even tegenstribbelt.
ik pleit ervoor om het volk gewoon niet te vragen zoals bij eerdere verdragen en de muntunie. het beoordelingsvermogen van het volk gaat toch maar tot: "ik stem tegen want er staat maar 2x god in" of "ik stem tegen want er staat kerk in" of " ik vind onze eerste minister een klootzak dus ik stem tegen".Frodo schreef:
Een ander punt: wanneer een land zicht tegen de grondwet heeft uitgesproken, denk je dan dat de mening van het volk verandert wanneer je de grondwet geen grondwet noemt, terwijl die inhoudelijk praktisch hetzelfde blijft? Denk je dat bijv de inwoners van NL en F opeens laaiend enthousiast zijn als er een andere titel op de grondwet komt te staan?
in het zweedse referendum stond toetreding gelijk aan "vrouw terug aan de haard"
Indien het een halfbakken compromis is dan is het nog steeds beter dan nu. Je hebt dan namelijk iets werkbaars. dit compromis kun je nadien verbeteren, verfijnen, etc zodat de EU terug vooruitgang kan boeken. Nu staat ze stil en gebeurt er niets.
Ik weet niet of dit al genoemd was:
Help Europa seculier te houden!
Help Europa seculier te houden!
Zie de pagina achter de link voor meer info over de Verklaring van Brussel.Niet alleen Amerika's identiteit als seculiere staat heeft het tegenwoordig zwaar te verduren door de druk van de Christelijke lobby, de seculiere waarden van de Europese Gemeenschap staan nu ook onder vuur dankzij de Duitse Christen-democraat en bondskanselier Angela Merkel. Merkel heeft na een bezoek aan de Duitse paus Benedictus XVI gepleit dat er meer Christelijke waarden aan de Europese grondwet moeten worden toegevoegd. Volgend jaar neemt Duitsland het voorzitterschap van Europa over en Merkel is van plan om een 'Berlijnse Verklaring" op te stellen waarin vergrendeld staat dat Europa is gebaseerd op Christelijke waarden. Als reaktie hierop heeft de European Humanist Federation samen met IHEU en de ultra-liberale Catholics for a free choice een "Brusselse verklaring" opgesteld van één pagina waarin benadrukt wordt dat de vrijheden die we in Europa genieten het gevolg zijn van een strikte scheiding van staat en kerk.
Ik ben voor God in de grondwet!
Maar ja, ik ben dan ook God!
En wie aan mij twijfelt is een immorele ongelovige!
Zie ook: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=1821
Getekend: GOD!
Maar ja, ik ben dan ook God!
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Dolfje
Ik ben er voor om God evenals Adolf Hitler in de Europeesche grondwet op te nemen . Weten we gelijk wat voor clubje het is . Net als God was Dolfje tegen mensen , tegen vrijheid , kortom tegen alles wat leuk en aardig is . En als ik de diverse Europeesche leiders hoor lullen denk ik dat zowel God als Hitler zich prima thuis zouden voelen in het gedachtengoed van deze zwetsers .
groetjes Pieps
groetjes Pieps
Re: Dolfje
beetje logisch, hitler was een christen ...pieps schreef:Ik ben er voor om God evenals Adolf Hitler in de Europeesche grondwet op te nemen . Weten we gelijk wat voor clubje het is . Net als God was Dolfje tegen mensen , tegen vrijheid , kortom tegen alles wat leuk en aardig is . En als ik de diverse Europeesche leiders hoor lullen denk ik dat zowel God als Hitler zich prima thuis zouden voelen in het gedachtengoed van deze zwetsers .
groetjes Pieps
Ik zou niet weten waarom dat zou 'moeten'. Het ene probleem vervangen door het andere is geen oplossing. Het enige dat volgens mij in de praktijk werkt, is wanneer mensen het met elkaar eens zijn. Dat is nu niet het geval, en dus zal het het zoveelste onwerkbare compromis worden.appelfflap schreef:alle 25 lidstaten moeten gepaaid worden zodat iedereen ermee instemt het veto idee eruit te gooien. Een onderdeel van de grondwet zoals je weet.
Ik help het je hopen, maar ik heb er geen enkel vertrouwen is dat door een halfbakken compromis de was opeens wel wit gaat worden.appelfflap schreef:Een EU grondwet is noodzakelijk en hoogdringend voor een toekomst en goede werking van de unie.
Ach, jij hoort toch ook bij het volk?appelfflap schreef:ik pleit ervoor om het volk gewoon niet te vragen zoals bij eerdere verdragen en de muntunie. het beoordelingsvermogen van het volk gaat toch maar tot: "ik stem tegen want er staat maar 2x god in" of "ik stem tegen want er staat kerk in" of " ik vind onze eerste minister een klootzak dus ik stem tegen".
in het zweedse referendum stond toetreding gelijk aan "vrouw terug aan de haard"
doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
-
appelfflap
- Banned
Je weet blijkbaar niet wat vetorecht betekent anders zou je beseffen waarom elke lidstaat enigszins gepaaid moet worden wil je deze blokkermogelijkheid eruit krijgen.Frodo schreef: Ik zou niet weten waarom dat zou 'moeten'.
Waarop baseer je dat?Frodo schreef:Het enige dat volgens mij in de praktijk werkt, is wanneer mensen het met elkaar eens zijn.
Hoe meer mensen betrokken hoe moeilijker eensgezindheid te behalen is. Zie je overal en altijd. Of ligt dit anders in de Gouw?
heb jij een voorstel buiten geklaag, gejank en negativisme? een positief idee om De EU terug in gang te zetten? Of is het eerder afschaffen EU, herinvoeren Gulden, etc? begin maar zou ik zeggen.Frodo schreef: Ik help het je hopen, maar ik heb er geen enkel vertrouwen is dat door een halfbakken compromis de was opeens wel wit gaat worden.
Re: god moet in de europeesche grondwet
Je schrijft over meningen. Maar mag jij wel een mening hebben, aangezien je moet opvolgen wat in het nieuwe testament staat. Ja, de geëvolueerde versie van wat we nu "het oude testament" noemen. Een geëvolueerde versie van god allereerste woord aan de mens, en direct ook zijn laatste.a.r. schreef:http://www.petition4him.com
De meningen zijn verdeeld, maar de mening van christelijk europa is duidelijk.
Hoe kan het zijn dat de naam van de schepper van de wereld, dus ook van Europa wordt weggelaten, uit haar grondwet ? etc., etc. bla,bla,bla![]()
God, in welk opzicht of vorm dan ook, heeft niets te maken met mensgeschapen grondwetten. Het zal er ook nooit komen. Hoop ik dan maar....
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.
-
a.r.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Inderdaad, diep gelovige mensen zijn egoïstisch in de zin dat ze voornameijk geintreseerd ijn om hun eigen ziel in de hemel te krijgen. De wereld beter makenzal nooit hun hoogste prioriteit hebben, het zal altijd ondergeschikt zijn aan hun beoorgde gefantaseerde einddoel.a.r. schreef:@ oortje,
Het zijn niet mijn woorden en ook absoluut mijn mening niet. Zie mijn onderschrift eens !
Ik ben het met je eens hoor
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ksst!!.........je bestaat niet!wahlers schreef:Ik ben voor God in de grondwet!
Maar ja, ik ben dan ook God!![]()
Vind je niet dat we al 2000jaar toegevingen doen aan katholieken? Wil de mensheid vooruit komen dan moeten dergelijke zaken gebeuren...Als polen zo katholiek is, wil dit zeggen dat ze nog niet helemaal wakker zijn daar. Aan ons om ze wakker te schudden! Het wordt eens dringend tijd dat zo'n stappen ondernomen worden!appelfflap schreef:bon elke verwijzing moet dus uit de europese grondwet blijven.
Hoe kunnen we dan katholieke landen (polen bvb) paaien zodat ook zij zouden instemmen met een grondwet?
Dit land is nu in staat om elke wetenschappelijke sponsoring vd EU te vetogewijs te blokkeren op basis van complete goddelijke irrationaliteit (stamcel). Lijkt mij stukken erger dan ergens een vage, holle en nietszeggende verwijizing naar de christelijke geschiedenis in die grondwet te zetten zodat ook zij instemmen om oa een ander beslissingssyteem te gaan gebruiken.