Dus eigenlijk zeg je dat homo's masochisten zijn ? Ze staan voor hun lol in de file ?JeroenB schreef: Misschien is het net zoiets als een file.
Alhoewel ik wel enige overeenkomsten tussen de file en de darkroom zie

Moderator: Moderators
Dus eigenlijk zeg je dat homo's masochisten zijn ? Ze staan voor hun lol in de file ?JeroenB schreef: Misschien is het net zoiets als een file.
Die diersoort zal verdwijnen misschien daarom( maar er waren vele eigenschappen van soorten die om meerdere redenen niet meer pasten in de (veranderende) gang v. zaken, en dus slechter of helemaal niet overleefden.duupie schreef:Homoseksuele dieren zullen minder waarschijnlijk nakomelingen produceren waardoor deze eigenschap zou moeten wegevolueren.windsurfer schreef:Kun jij uitleggen waarom homoseksualiteit een argument tegen de evolutietheorie zou zijn?Marinus schreef:Wat mij betreft is homoseksualiteit het enige echte argument tegen de evolutietheorie. Ik kan tenminste niet beredeneren waarom het evolutie-technisch gezien bestaat. (Gek dat die crea-dwepers nooit met homoseksualiteit komen om God te bewijzen)
Kan iemand hier een lichtje op schijnen?
Marinus
heheheheheheh ik lig blauw van het lachen achter mijn scherm. Hoewel dit even goed kan liggen aan het feit dat er een bijna leeg sixpack naast me staat dan dat ik een humorvolle nicht ben.JeroenB schreef:Daarom ben je ook gaan experimeteren![]()
[Ga er vanuit dat je een homo bent met humor, want bedoel het als geintje]
Misschien is het net zoiets als een file. Niemand heeft een file ontworpen, het is een bijkomstigheid omdat er zoveel auto's zijn.
Dankzij auto's zijn we sneller van A naar B. Behalve wanneer je in de file staat, dan duurt het langer voor je bij B komt.
Deze vergelijking mag je zelf verder af maken, want in mijn hoofd leek het beter dan nu op het scherm.
Mmmmm ik kan hier niets van maken. Ik laat het aan anderen over om dit te interpreteren.fbs33 schreef:Een levensvorm die 100% uit homosexuelen bestaat zal uitsterven.
Uit 50% per generatie halveren wat weer is op te heffen met kindertallen, maar te maken krijgt met 'vergrijzing' in omgekeerde zin (ouders die zich de blubber moeten werken om het vele kroost in leven te houden.
En bij de eerste tekenen van homosexualiteit misschien verplicht zijn deze te doden om zichzelf te ontlasten? (en daarmee het in leven houden van de hetero-kinderen zekerder te maken)?
Bij voedselschaarste zijn ze kwetsbaarder waardoor e.e.a. het 'overleven'onder zware druk zet, en mij dus niet nuttig lijkt!
Men gaat op dit moment uit van oorzaak. Het zou te maken hebben met een foutje in het aan- of uitschakelen van een bepaald gen. Genen zijn op zich bij man en vrouw gelijk, alleen die genen die je gebruikt als man of als vrouw verschillen, het is dan een kwestie welk gen er aan- dan wel uitgeschakeld moet worden om als hetero man of vrouw bepaald te worden. Het zou dus kunnen zijn dat bij een homoman een gen in de embryonale ontwikkeling uitgeschakeld wordt dat bij een heteroman ingeschakeld blijft. Deze uitschakeling zou dan zorgen voor het ontwikkelen van een vrouwelijk niha3 wat dan weer oorzaak is voor homoseksuele gevoelens.The Prophet schreef:Is die kleinere niha3 oorzaak of gevolg?
Volgens mij heeft het totaal niets te maken met de evolutie van de geest maar is het een puur fysiek gegeven.atma schreef:Het heeft te maken met de evolutie op een hoger niveau namelijk de evolutie van de geest. Althans dat kwam bij mij als eertse binnen bij lezen van dit topic.
atma
Ik meen dat het mechanisme is dat homoseksuele eitjes laag in de baarmoeder terecht komen, waardoor ze van de moeder een andere hormoonspiegel krijgen tijdens de groei. De meeste bevruchte eitjes komen hoog in de baarmoeder terecht. Dit zou dan de verklaring zijn voor homoseksualiteit bij alle dieren met een baarmoeder.Marinus schreef:Wel homosexualiteit komt ontzettend veel voor. Ongeveer 5-10% van de gehele mensheid is homosexueel. Dit is ook zo bij bijvoorbeeld schapen. Dit is teveel om op toevallige mutatie of iets dergelijks af te schuiven.windsurfer schreef:Kun jij uitleggen waarom homoseksualiteit een argument tegen de evolutietheorie zou zijn?
Van nature zal een homoseksueel zich meestal niet voortplanten dus erfelijkheid kun je ook goeddeels schrappen. Het zou uitgesellecteerd moeten worden TENZIJ het op de een of andere manier nut heeft voor het voortbestaan van de soort. Ik kan dit nut niet beredeneren dus ik zou homoseksualiteit kunnen zien als een argument tegen de evolutietheorie.
Even voor alle duidelijkheid: Ik vind de evolutietheorie uiterst waarschijnlijk.dit is eigenlijk de enige anomalie voor zover ik heb kunnen ondekken.
Marinus
PS: met homosexualiteit bedoel ik vooral ook homoseksualiteit bij dieren.
Heb je hier een bron van? Want dit is weer compleet nieuw voor me. Het feit dat eitjes al homoseksueel zouden zijn komt mij in ieder geval nogal vreemd voor.collegavanerik schreef:Ik meen dat het mechanisme is dat homoseksuele eitjes laag in de baarmoeder terecht komen, waardoor ze van de moeder een andere hormoonspiegel krijgen tijdens de groei. De meeste bevruchte eitjes komen hoog in de baarmoeder terecht. Dit zou dan de verklaring zijn voor homoseksualiteit bij alle dieren met een baarmoeder.
ik meen het op de radio gehoord te hebben. Waarom vind je het vreemd?Kitty schreef:Heb je hier een bron van? Want dit is weer compleet nieuw voor me. Het feit dat eitjes al homoseksueel zouden zijn komt mij in ieder geval nogal vreemd voor.collegavanerik schreef:Ik meen dat het mechanisme is dat homoseksuele eitjes laag in de baarmoeder terecht komen, waardoor ze van de moeder een andere hormoonspiegel krijgen tijdens de groei. De meeste bevruchte eitjes komen hoog in de baarmoeder terecht. Dit zou dan de verklaring zijn voor homoseksualiteit bij alle dieren met een baarmoeder.
Waarom zou een eitje een andere hormoonspiegel mee krijgen van de moeder als zo'n eitje laag in de baarmoeder terecht komt? En hoe kan een lage hormoonspiegel resulteren in een kleiner of groter niha3 zoals aangetoond als duidelijk verschil tussen een hetero en een homo? Of zit dan in dat eitje al de voorwaarde besloten om later het verantwoordelijk gen in- dan wel uit te schakelen? Ik heb juist uit voorgaand artikel begrepen dat men er niet vanuit ging dat hormonen van invloed waren op het ontstaan van homosexualiteit, maar meer op een foutje in het in- of uitschakelen van een verantwoordelijk gen. Het verschil in niha3 is in ieder geval aangetoond dus de andere hormoonspiegel zou dan op een of andere manier hiertoe moeten leiden. Toch lijkt het mij niet waarschijnlijk dat hormonen hiervoor verantwoordelijk zouden zijn. Zou je dan niet veel meer invloed op het geslacht moeten zien bij toevoegen van hormonen aan de moeder? Of maak ik hier een denkfout.collegavanerik schreef:ik meen het op de radio gehoord te hebben. Waarom vind je het vreemd?