Ik ben al enkele keren bijna dood geweest
Zelf herinnerde ik me daar niets van .... Geen tunnel of een welkom-fanfare van de engeltjes of zo ...
Ik weet dat alleen omdat anderen me dat hebben verteld en omdat er enkele zwarte gaten dienden opgevuld ( desnoods fabuleer je erbij wat niet meer achterhaalbaar is ; Net zoals de getuigen in een rechtszaak dikwijls doen )
Nou jou misschien ben ik al mijn hele leven dement of zwaar gedrogeerd door de sappen van satan of de winti ?
Of is mijn zieltje door de doodzonden waar deze eigenzinnig en hoogmoedig tsjok geen vergeving voor wil ( omdat ik ze niet als doodzonden beschouw maar toch tsjokvol meezit ), kompleet afgestorven en gevoelloos geworden ( zoals nonkel pater ooit blate op een familiebijeenkomst ) .... of....ik ben van mijn vliegend tapijt afgedonderd, net voorafgaand aan mijn " jaren des verstands ? " ....kan ook ....
Misschien dat een of andere Henoch-kwebbelaar deze brute pech kan verhelpen en me terug aan het zweefrek kan ophangen , zodat sierlijke trapeze- akrobatiek met vliegend vangnet , terug een mogelijkheid wordt om mijn positie binnen mijn familie -gang te verbeteren ...ik mis namelijk deze boerenpummels heel erg in mijn aankomende kindse levensperiode en waarbij platte nostalgie de reflexie vervangt ....
.......kunnen tenminste door één deur .....
Sommige deuren komen uit op lege liftkokers
Wanneer je die openkrijgt en er doorheen stapt ... is het dan wel geraden enige zweefvlieg-lessen te hebben gevolgd ...