Ik denk dat het erger is:
Ze doen weer wat ze altijd deden, ze schenden eerst de afspraken en hopen dan dat de ander dat ook doet.
Dan hebben ze weer een stok om de hond te slaan en gaan er weer op los, met het plegen van genocide.
Moderator: Moderators
Ik denk dat het erger is:
Die diepe sleuven in Gaza zijn om de gijzelaars te vinden. In Judea en Samaria (Westbank) gebruiken de Caterpillar D9 bulldozers haken om geïmproviseerde explosieven onder het asfalt en wegmijnen onschadelijk te maken in conflictgebieden.Gerard R. schreef: ↑21 okt 2025 11:11 Waarom zouden die Israëli in Gaza met graafmachines en bulldozer meters diepe straatbrede sleuven graven in de vernielde straten?
Is dat om herbouw tegen te gaan?? Voor puin in te doen lijkt me niet slim, met al dat steen (bewerkt) moet je weer misschien herbouwen.
Vreemd in mijn ogen. :argwaansmiley:
Ja, dát zal het zijn onder al die wegdekken.ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2025 18:33Die diepe sleuven in Gaza zijn om de gijzelaars te vinden. In Judea en Samaria (Westbank) gebruiken de Caterpillar D9 bulldozers haken om geïmproviseerde explosieven onder het asfalt en wegmijnen onschadelijk te maken in conflictgebieden.Gerard R. schreef: ↑21 okt 2025 11:11 Waarom zouden die Israëli in Gaza met graafmachines en bulldozer meters diepe straatbrede sleuven graven in de vernielde straten?
Is dat om herbouw tegen te gaan?? Voor puin in te doen lijkt me niet slim, met al dat steen (bewerkt) moet je weer misschien herbouwen.
En denk je nu echt dat we dat soort leugens geloven?ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2025 18:33Die diepe sleuven in Gaza zijn om de gijzelaars te vinden. In Judea en Samaria (Westbank) gebruiken de Caterpillar D9 bulldozers haken om geïmproviseerde explosieven onder het asfalt en wegmijnen onschadelijk te maken in conflictgebieden.Gerard R. schreef: ↑21 okt 2025 11:11 Waarom zouden die Israëli in Gaza met graafmachines en bulldozer meters diepe straatbrede sleuven graven in de vernielde straten?
Heb je gelezen wat ik schreef en heb je de links nagelezen? Die diepe sleuven in Gaza zijn om de gijzelaars te vinden. In Judea en Samaria (Westbank) gebruiken de Caterpillar D9 bulldozers haken altijd om geïmproviseerde explosieven onder het asfalt en wegmijnen onschadelijk te maken in conflictgebieden. Dat verklaart die haken die Israel altijd gebruikt (we hebben ze zelf ook in Judea en Samaria gebruikt) voor Israel de conflictgebieden ingaat en ook de diepe geulen die nu worden gegraven.
Zolang Hamas het bestand schendt door nog steeds de gijzelaars niet te hebben overgeleverd die ze notabene al 24 na het ingaan van het bestand, samen met de levende gijzelaars al hadden moeten overleveren, moet Hamas niet klagen dat Israel het bestand evenmin volledig nakomt.
Mooi hoor, dus dat wordt allemaal door Israël weer teruggestort. Het is alleen maar even om een en ander te zoeken.ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2025 18:55Heb je gelezen wat ik schreef en heb je de links nagelezen? Die diepe sleuven in Gaza zijn om de gijzelaars te vinden. In Judea en Samaria (Westbank) gebruiken de Caterpillar D9 bulldozers haken altijd om geïmproviseerde explosieven onder het asfalt en wegmijnen onschadelijk te maken in conflictgebieden. Dat verklaart die haken die Israel altijd gebruikt (we hebben ze zelf ook in Judea en Samaria gebruikt) voor Israel de conflictgebieden ingaat en ook de diepe geulen die nu worden gegraven. (..)
Hamas is niet te vernietigen. Gaza en Westoever en Palestijnen wel.Veel ernstiger is, indien Hamas in de tweede fase zich niet overgeeft en de wapens inlevert, dan gaat de oorlog uiteraard gewoon door totdat Hamas is vernietigd
Natuurlijk zijn er Zionisten die anderen inferieur vinden,
Koloniserende zionisten zijn enorm inferieur. Zij die menen dat ze recht hebben op Palestijns bezit zijn nog minder dan inferieur en het mens-zijn onwaardig.
Het Zionisme is niet misdadig en bovendien:TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑17 okt 2025 13:12Je kunt het misdadige Zionisme niet goedpraten dor te verwijzen naar daden van anderen.HierEnNu schreef: ↑17 okt 2025 13:04Nee.
Af wentelen? Zulks is de standaardwerkwijze van de politieke Islam zoals het IslamiSme, hetgeen de ideologische basis vormt voor IslamiStische terreurbewegingen zoals Hamas&Co. Bij twijfel en verdacht van disloyaliteit volgt executie zonder wettige vorm van proces. Zelfs als bijvoorbeeld vermoed wordt dat iemand anders geaard is dan hetero volgt vaak al de doodstraf.Mus schreef: Het is heel gemakkelijk dit soort van zaken af te wentelen op een ideologie,
terwijl dat er, in dit geval, niks mee te maken hoeft te hebben, meer dan waarschijnlijk.
![]()
Dat verwijt moet je aan Mus adresseren, zeker niet aan mij!TIBERIUS CLAUDIUS schreef:"Hullie doen het ook", is ook nog eens een onethisch argument.
Het is iets kwaadaardigs en verwant aan het nazisme dat eens Duitsland beheerste.
Nee.
De generaliserende beweringen over " de" zionisten zouden echt iets beter onderbouwd moeten worden, dan dit.
De graafwerkzaamheden in Gaza worden niet door Israel gedaan, maar door de Palestijnen zelf ("People and members of the International Committee of the Red Cross - ICRC - watch, as Palestinians use an excavator to dig deep into the ground, reportedly searching for bodies of hostages in Khan Younis in the southern Gaza Strip on October 17, 2025, Omar AL-QATTAA / AFP" -- Bron).Gerard R. schreef: ↑21 okt 2025 19:03Mooi hoor, dus dat wordt allemaal door Israël weer teruggestort. Het is alleen maar even om een en ander te zoeken.ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2025 18:55Heb je gelezen wat ik schreef en heb je de links nagelezen? Die diepe sleuven in Gaza zijn om de gijzelaars te vinden. In Judea en Samaria (Westbank) gebruiken de Caterpillar D9 bulldozers haken altijd om geïmproviseerde explosieven onder het asfalt en wegmijnen onschadelijk te maken in conflictgebieden. Dat verklaart die haken die Israel altijd gebruikt (we hebben ze zelf ook in Judea en Samaria gebruikt) voor Israel de conflictgebieden ingaat en ook de diepe geulen die nu worden gegraven. (..)
Er was reeds nauwelijks tot geen weerstand meer, de laatste terroristen waren in een kleinrestje van Gaza Stad volledig afgesloten van wapens en logistiek en hadden alle ervaren lieden allang verloren. Als Hamas niet had toegezegd met het plan akkord te gaan en daarmee de gijzelaars vrij te laten en over te dragen, de wapens in te leveren en zich over te geven, zou Hamas reeds zijn vernietigd. Ze hebben eieren voor hun geld gekozen en Israel heeft daarmee alle oorlogdoelen gehaald.
Ah, dat maakt het schijnbaar blijkbaar wat overzichtelijker en beantwoordt in dat geval mijn vraag. Ik dacht "ik zal eens porren" en ja. Volgens mij wisten de Israëlische geheime diensten werkelijk alles tot een jaar voor de aanval van Hamas. Maar Israël wil dat niet rondroepen vanzelf.ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2025 22:21De graafwerkzaamheden in Gaza worden niet door Israel gedaan, maar door de Palestijnen zelf ("People and members of the International Committee of the Red Cross - ICRC - watch, as Palestinians use an excavator to dig deep into the ground, reportedly searching for bodies of hostages in Khan Younis in the southern Gaza Strip on October 17, 2025, Omar AL-QATTAA / AFP" -- Bron).Gerard R. schreef: ↑21 okt 2025 19:03Mooi hoor, dus dat wordt allemaal door Israël weer teruggestort. Het is alleen maar even om een en ander te zoeken.ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2025 18:55 Heb je gelezen wat ik schreef en heb je de links nagelezen? Die diepe sleuven in Gaza zijn om de gijzelaars te vinden. In Judea en Samaria (Westbank) gebruiken de Caterpillar D9 bulldozers haken altijd om geïmproviseerde explosieven onder het asfalt en wegmijnen onschadelijk te maken in conflictgebieden. Dat verklaart die haken die Israel altijd gebruikt (we hebben ze zelf ook in Judea en Samaria gebruikt) voor Israel de conflictgebieden ingaat en ook de diepe geulen die nu worden gegraven. (..)
Israelische geheime diensten wisten wel waar lichamen van de gijzelaars lagen en liggen, en heeft deze intel doorgestuurd om er de lichamen op te graven (Bron).
Israel roept al sinds het bestand publiekelijk dat het doorgegeven heeft waar lichamen van gijzelaars te vinden waren en zijn. Is allesbehalve een geheim. Sterker, het is de grond om Hamas de schuld te geven nog niet alle stoffelijke overschotten over te hebben gedragen, aangezien ze nu niet meer kunnen claimen dat ze niet weten waar ze liggen (Bron).