Mensen met heel wat minder theologische kennis dan ik zouden dit zomaar kunnen ontrafelen en dat is al heel wat keren gedaan op dit forum.Peter van Velzen schreef:Volgens het "onze vader" zouden we allemaal kinderen van god zijn.Mariakat schreef:Als je een zoon van God niet als goddelijk ziet kun je gelijk hebben.Peter van Velzen schreef: Vrijwel alles, want die goddelijkeheid wordt uitsluitend gesuggereerd door het evangelie van Johannus. De andere boeken claimen haar helemaal niet, (lees ze nog maar eens door).
Maar volgens de Koran is hij ook niet de zoon van God.
http://www.ibnzura.com/quran.php?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga daar nu niet verder op in.
Het gaat in deze discussie niet om wat jij en ik geloven, maar om wat de christelijke leer inhoudt.Dus "zoon van god" is een nietszeggende term.
De Bijbel wordt als één geheel gezien, omdat wat in het ene boek niet duidelijk is, uit de andere boeken blijkt.
En om wat het Nederlands Bijbelgenootschap vindt van deze nieuwe vertaling.
Een vertaling, die niet een vertaling blijkt te zijn maar een heel nieuw soort evangelie.
Deze opmerking is aan mij niet besteed.Of dacht je dat het betekende dat er goddelijk sperma aan te pas was gekomen?