Ad hominem? Hoezo ad hominem?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mus
Diehard

Ad hominem? Hoezo ad hominem?

Bericht door Mus »

viewtopic.php?p=672393#p672393

Maria schreef: 16 dec 2025 09:32
Mus schreef: 16 dec 2025 02:15
ChaimNimsky schreef: 16 dec 2025 01:48 Ze waren overtuigd dat Israel uitgesloten zou worden en nu sluiten ze zichzelf uit
Lekker blijven volharden idd. Er zou namelijk ergens, in de verste verte, eens iets van een soort van zelfreflectie kunnen ontstaan, maar wel heel erg ver ergens in de verste verte.
Meelijwekkende wezens zijn jullie ChaimNimsky, want moraal en ethiek zijn kennelijk woorden die ook jouw volslagen vreemd zijn. Zoals ik al vaker heb gezegd:” jullie verdienen werkelijk alle vormen van mededogen, want in jullie schoenen staan…..? In geen duizend jaar zou ik dat willen”.

Mijn trauma’s waren- en zijn kut, maar die van jullie moeten nog erger zijn. Twee maal een genocide voor en achter je naam 1x als slachtoffer en vervolgens als dader. Tja, ik ben niet jaloers zoals je zult begrijpen, ik wens jullie sterkte in de toekomst, verre toekomst waarschijnlijk.
Peters herhaalde woorden tegen het gebruik van ad hominem argumenten naar je mede forummers in het topic Midden Oosten komen blijkbaar niet aan. Ook niet dat er strenger op zal worden gemodereerd.
Zie het speciale topic Ad hominem discussie, dat hij hierover heeft aangemaakt. In je boosheid en verontwaardiging blijf je zelfs doorgaan.
Een waarschuwing, nu het zelfs van kwaad tot erger wordt, is een logisch gevolg.
Met excuses, heel knap dat je hier een ad hominem argument ziet staan waar geen argument staat. Ik geef namelijk een persoonlijk mening te kennen aan in mijn ogen een figuur die zich gedraagt als een forumtrol ( ook mijn persoonlijke mening, die ik volgens mij mag hebben en ook mag laten weten ) aan wie ik al meerdere keren heb laten weten dat zijn “argumentatie” met betrekking tot de de publieke omroepen die weigeren mee te doen aan een festival waar een genocidale entiteit aan mee doet nergens op slaat omdat….ect.
En idd. mijn persoonlijke mening is dat een dergelijk gedrag meelijwekkend is. Daar neem ik graag een waarschuwing voor in ontvangst waar de echte ad hominem, die van dhr. ChaimNimksy kennelijk geen enkel probleem schijnt te zijn.

Ad hominem zul je zeggen? Nu wanneer je bij voortduring de motivatie van publieke omroepen in twijfel trekt en hem belachelijk wenst te maken omdat zij weigeren mee te doen aan een festival dat genocide ondersteunt en meent minderwaardig te moeten doen over die landen, dan is dat een ad hominem. Mijn persoonlijk mening is dat je dan als mens meelijwekkende bent en ons mededogen verdient, ect.

Dus lijkt mij goed maar de oorzaak te kijken waardoor ik als persoon dhr. ChaimNimsky persoonlijk een veeg uit de persoonlijk pan geef.

Vind je niet oké misschien, maar als Palestijn ben ik gewent dat ik niet op anderen hoef of kan te rekenen wanneer ik hulp of ondersteuning nodig heb. Sterker nog ik ben gewent met de nek te worden aangekeken wanneer ik voor mezelf op kom en/of om hulp vraag voor mijn gemeenschap.

Met andere woorden: een waarschuwinkje meer of minder omdat ik mijn persoonlijk mening geef en geleerd heb mijn eigen boontjes te doppen in een vijandige haatdragende omgeving, doet me niet zoveel ( wanneer ik het over vijandige, haatdragende omgeving heb, heb ik het niet persee over dit forum, overigens ). Met nog andere woorden: neem het me kwalijk idd dat ik het product ben van mijn verleden en weinig vertrouwen heb in de bescherming van de buitwacht.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Maria
Moderator

Re: Ad hominem? Hoezo ad hominem?

Bericht door Maria »

Mus schreef: 16 dec 2025 10:30 viewtopic.php?p=672393#p672393

Maria schreef: 16 dec 2025 09:32
Mus schreef: 16 dec 2025 02:15 Lekker blijven volharden idd. Er zou namelijk ergens, in de verste verte, eens iets van een soort van zelfreflectie kunnen ontstaan, maar wel heel erg ver ergens in de verste verte.
Meelijwekkende wezens zijn jullie ChaimNimsky, want moraal en ethiek zijn kennelijk woorden die ook jouw volslagen vreemd zijn. Zoals ik al vaker heb gezegd:” jullie verdienen werkelijk alle vormen van mededogen, want in jullie schoenen staan…..? In geen duizend jaar zou ik dat willen”.

Mijn trauma’s waren- en zijn kut, maar die van jullie moeten nog erger zijn. Twee maal een genocide voor en achter je naam 1x als slachtoffer en vervolgens als dader. Tja, ik ben niet jaloers zoals je zult begrijpen, ik wens jullie sterkte in de toekomst, verre toekomst waarschijnlijk.
Peters herhaalde woorden tegen het gebruik van ad hominem argumenten naar je mede forummers in het topic Midden Oosten komen blijkbaar niet aan. Ook niet dat er strenger op zal worden gemodereerd.
Zie het speciale topic Ad hominem discussie, dat hij hierover heeft aangemaakt. In je boosheid en verontwaardiging blijf je zelfs doorgaan.
Een waarschuwing, nu het zelfs van kwaad tot erger wordt, is een logisch gevolg.
Met excuses, heel knap dat je hier een ad hominem argument ziet staan waar geen argument staat. Ik geef namelijk een persoonlijk mening te kennen aan in mijn ogen een figuur die zich gedraagt als een forumtrol ( ook mijn persoonlijke mening, die ik volgens mij mag hebben en ook mag laten weten ) aan wie ik al meerdere keren heb laten weten dat zijn “argumentatie” met betrekking tot de de publieke omroepen die weigeren mee te doen aan een festival waar een genocidale entiteit aan mee doet nergens op slaat omdat….ect.
En idd. mijn persoonlijke mening is dat een dergelijk gedrag meelijwekkend is. Daar neem ik graag een waarschuwing voor in ontvangst waar de echte ad hominem, die van dhr. ChaimNimksy kennelijk geen enkel probleem schijnt te zijn.

Ad hominem zul je zeggen? Nu wanneer je bij voortduring de motivatie van publieke omroepen in twijfel trekt en hem belachelijk wenst te maken omdat zij weigeren mee te doen aan een festival dat genocide ondersteunt en meent minderwaardig te moeten doen over die landen, dan is dat een ad hominem. Mijn persoonlijk mening is dat je dan als mens meelijwekkende bent en ons mededogen verdient, ect.

Dus lijkt mij goed maar de oorzaak te kijken waardoor ik als persoon dhr. ChaimNimsky persoonlijk een veeg uit de persoonlijk pan geef.

Vind je niet oké misschien, maar als Palestijn ben ik gewent dat ik niet op anderen hoef of kan te rekenen wanneer ik hulp of ondersteuning nodig heb. Sterker nog ik ben gewent met de nek te worden aangekeken wanneer ik voor mezelf op kom en/of om hulp vraag voor mijn gemeenschap.

Met andere woorden: een waarschuwinkje meer of minder omdat ik mijn persoonlijk mening geef en geleerd heb mijn eigen boontjes te doppen in een vijandige haatdragende omgeving, doet me niet zoveel ( wanneer ik het over vijandige, haatdragende omgeving heb, heb ik het niet persee over dit forum, overigens ). Met nog andere woorden: neem het me kwalijk idd dat ik het product ben van mijn verleden en weinig vertrouwen heb in de bescherming van de buitwacht.
Ik denk, dat we al langere tijd duidelijk zijn geweest over waar dit forum voor staat.
Regel E4 geeft voldoende duidelijkheid over dit foumgedrag.
Als ik je bijdragen herinner en nalees, dan blijkt, dat je haast niets anders meer kunt bijdragen dan emotioneel fulmineren.
Daar is in de loop van de tijd geen verbetering in gekomen, maar zelfs steeds sterker geworden.
En ja, daar ben je met jouw retorische talenten sterk in.

Zolang dit gaat over het onderwerp, de oorlog Gaza-Israel en degenen die dat aldaar gaande houden, is dit logisch en te begrijpen, zeker vanuit jouw achtergrond.
Zo hebben anderen ook hun (emotionele) achtergronden!
Dat gaat echter niet op voor de steeds sterker wordende persoonlijke aanvallen naar de gesprekspartners.
Op FT is dat niet gewenst, zoals je kunt weten.

Bevalt het je niet, dat we hier in de discussies geen waarde hechten aan emotionele aanvallen, waarin je je steeds weer negatief toont naar medeforummers, dan zijn er wellicht andere plaatsen, waar je dit vrij en veelvuldig wel kunt uiten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Je heb zojuist mijn punt bewezen. Je mag een ander niet aanspreken vanwege zijn gebrek aan argumenten waar het gaat om reden dat omroepen zich terug trekken uit een een festival dat genocide ondersteunt. Ik snap best dat dat pijnlijk is om te horen maar het is geen reden om de duidelijk aangegeven motivatie van die omroepen in twijfel te trekken, ze vervolgens belachelijk maakt en hen uit te lachen. En ik heb deze personage daar niet 1 x op aangesproken, niet 2 x, maar meerdere keren. Dus ja daar trek ik dan bepaalde conclusies uit die ik dan idd ongezouten laat weten.

Maar goed op dit forum, zo begrijp ik, mag dat niet en wordt je vervolgens verzocht een straatje verder te kijken, waar de openlijke racisten - en ja, die rascistische, en soms zelfs genocidale, uitingen zijn persoonlijk en daarom ook aan mij gericht - hier, ongehinderd, van uit hun emoties, mogen trollen en hun walgelijke zegje mogen doen. Ik zeg 👍🏼

Ik ben hier wel klaar met de feedback hier.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Toch nog een punt kennelijk na aanleiding van een gemeld bericht dat een persoonlijk belediging aan o.a. mijn adres behelst.

viewtopic.php?p=672434#p672434
mod. maria schreef: Dit bericht is gemeld als een ad hominem
Ik zie dat niet naar een medeforummer.

Onderstaande gemist wellicht?

viewtopic.php?p=672424#p672424
mus schreef: Ook dit bericht gemeld vanwege de ad hominem reaktie. Waarom ad hominem? Nu ik ben een Palestijn met de Nederlandse nationaliteit met een links politieke kleur en dus is bovenstaande bericht een persoonlijke belediging aan mijn adres. Ik kan er nog wel een paar aantonen maar ik zal het hier bij laten om de moderatie niet al te veel werk te bezorgen.
Met bovenstaande bericht wordt bedoeld:
lost and not found yet schreef: Wel grappig! Vier landen doen niet mee en Israël en alle andere landen wel! Zegt genoeg over het linkse deugdenken in Nederland en België! Alsof ze daar wat mee denken te bereiken! Hoe zet je jezelf te kakken? Dat lukt zoals gewoonlijk weer heel goed! Nederland, een land om trots op te zijn! Hahahaha……….
Of ga je hier mijn punt bewijzen, dat hulp van buitenaf niet te verwachten valt?

Ik wacht in spanning af.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mus schreef: 16 dec 2025 12:18 Je heb zojuist mijn punt bewezen. Je mag een ander niet aanspreken vanwege zijn gebrek aan argumenten waar het gaat om reden dat omroepen zich terug trekken uit een een festival dat genocide ondersteunt.
Dat mag wel degelijk, maar dat heb je niet gedaan!
Wat je gedaan hebt, is je een forumlid aangesproken op een wijze die totaal niet was gebaseerd op zijn bewering in het topic "songfestival 2025" Maar op zijn beweringen in een ander topic.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus valt wellicht deelnemers op zeer directe (so s persoonlijk opgevatte) wijze aan, waar anderen dat zeer geraffineerd doen.
"Ik ga dansen, feestvieren, de slingers ophangen en een wijntje pakken"
Puur enkel en alleen om te stangen. Om te vieren dat partij A de atoombom heeft, partij B slechts stenen, waarbij partij A, partij B volledig onderdrukt. Al JAREN!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 17 dec 2025 07:30 Mus valt wellicht deelnemers op zeer directe (so s persoonlijk opgevatte) wijze aan, waar anderen dat zeer geraffineerd doen.
Puur enkel en alleen om te stangen. Om te vieren dat partij A de atoombom heeft, partij B slechts stenen, waarbij partij A, partij B volledig onderdrukt. Al JAREN!
Daar ben ik het mee eens.
Het is zuiver pestende provocatie om de ander te sarren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 17 dec 2025 05:18
Mus schreef: 16 dec 2025 12:18 Je heb zojuist mijn punt bewezen. Je mag een ander niet aanspreken vanwege zijn gebrek aan argumenten waar het gaat om reden dat omroepen zich terug trekken uit een een festival dat genocide ondersteunt.
Dat mag wel degelijk, maar dat heb je niet gedaan!
Wat je gedaan hebt, is je een forumlid aangesproken op een wijze die totaal niet was gebaseerd op zijn bewering in het topic "songfestival 2025" Maar op zijn beweringen in een ander topic.
Wat je hier doet, Peter, is wat ik schrijf uit zijn verband trekken, en dat is niet zo mooi en dus ga ik hier laten zien waar het hele gebeuren begon en is.

viewtopic.php?p=671981#p671981
mus schreef:
ChaimNimsky schreef: ↑04 dec 2025 22:56 schreef: Ik schreef het al een paar maanden terug: Hopelijk zal Israel - net als tijdens het schaaktoernooi - ook gewoon mee mogen doen met het Eurovisie Songfestival en worden de boycotlanden daarmee gedwongen hun grote woorden waar te maken en zichzelf buitenspel te zetten. Wat zou dat heeeerlijk zijn 8*)
Dat laatste is maar hoe je het bekijk ChaimNimsky. Ik noem het boycotten van een festival dat terroristen een plaats bied een kwestie van beschaving. Ik ben trots op de AVROTROS dat ze voet bij stuk hebben gehouden, en weigeren mee te doen aan die waanzin of het uberhaubt uit te zenden. Ondertussen gun ik jouw je lol, terwijl de AVROTROS en hen die achter het besluit staan de eer aan zichzelf houden
Vervolgens:

viewtopic.php?p=672041#p672041
mus schreef:
ChaimNimsky schreef: ↑05 dec 2025 15:28 schreef: Maar dat maakt niet uit: het Eurovisie Songfestival viert een jubileum, Israel is er bij, terwijl die paar herriemakers Nederland, Spanje, Ierland en Slovenië zichzelf buitenspel hebben gezet een nu wel gedwongen zijn de daad bij het woord te voegen.
Je doet alsof het een moeite is voor deze landen.
Bestaat er in jouw hoofd überhaupt een mogelijkheid dat de organiserende omroepen zwaar morele en ethische bezwaren zouden kunnen hebben tegen de deelname waardoor het geen enkele moeite is voet bij stuk te houden?
Een vraag die nooit beantwoord is

En dan vervolgens nog een keer, ondanks het gegeven dat ik hem al eerder had aangesproken, en een vraag had gesteld die nooit beantwoord is wat tgt ook een anntwoord is.
mus schreef:
ChaimNimsky schreef: ↑16 dec 2025 02:48 schreef: Ze waren overtuigd dat Israel uitgesloten zou worden en nu sluiten ze zichzelf uit
Lekker blijven volharden idd. Er zou namelijk ergens, in de verste verte, eens iets van een soort van zelfreflectie kunnen ontstaan, maar wel heel erg ver ergens in de verste verte.

Er is objectief blijk van gegeven dat er een gebrek aan zelfreflectie is, zie voorgaande posten. Er is objectief laten zien dat woorden als ethiek en moraal niet aankomen dus waarschijnlijk vreemd zijn, zie voorgaande post.
En verder toon ik dat ik medelijden met iemand als hij heb en er een oprechte gevoel van diep mededogen bij me bestaat t.a.v. de groep waar hij toe behoort.
Vervolgens stel ik me kwetsbaar op en geef aan dat hun lijden inderdaad zoveel erger is dan het mijne en daarmee zeg ik impliciet dat de zionistische entiteit die genocide pleegt alle recht heeft te shinen op het songfestival want zij hebben met dat laatste nog iets met genocide, namelijk als slachtoffer en dat gaat boven alles. Met andere woorden: ik laat graag ruimte binnen het songfestival voor de allergrootste slachtoffers in het hele universum, applaus, de zionistische genocidale entiteit in Palestina.

Maar ja dat mag dus allemaal niet gezegd worden, want dat is te persoonlijk, te pijnlijk allemaal voor de aan schuld gebonden mensheid.

Met ander woorden, Peter, hier zijn zaken uit hun verband getrokken en op basis daarvan beoordeeld.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 17 dec 2025 07:30 Mus valt wellicht deelnemers op zeer directe (so s persoonlijk opgevatte) wijze aan, waar anderen dat zeer geraffineerd doen.
Wanneer er kwalijke zaken over Palestijnen worden gezegd valt men mij direct zeer persoonlijk aan en we weten allemaal dat die aanvallen hier nogal vrijelijk voorbij komen , het is niet voor niks dat ik het consequent over de zionistische terroristische entiteit e.d. heb bv.

En daarbij heb ik, behalve van Palestijnse afkomst te zijn, namelijk de Nederlandse nationaliteit, als dat ik, om voor iedereen duidelijke te verwachten redenen, politiek links georiënteerd ben omdat ik van Palestijnse afkomst ben en liever dood neer val dan rechts te stemmen waar ik volgens de partijen geen bestaansrecht heb.

Daarmee vind ik dat ik persoonlijk mag reageren op dit forum waar rasisme vrij baan heeft in het kader van de vrije meningsuiting.

Waarom vind ik dan dat ik dat mag? Aangezien het de persoon is die zich rastistisch uit, de persoon is die mij beledigd, danwel onder de gordel raakt. En nee, ik ga dat niet in een PB doen, dat heb ik al eens gedaan en dat is me bijzonder slecht bekomen, ik hou niet van de duisternis van de achterkamertjes waar men je ongezien kan bedreigen want dat heb ik op een gegeven moment weldegelijk zo ervaren. En zoals gezegd: valt er in mijn geval weinig te verwachten van het forumbeheer want ik ben gevoelig op punten die zij niet, zien, voelen en/of ervaren, wat ze overigens niet kwalijk te nemen is maar er wel voor zorgt dat mijn eerste gedachten niet is om bij hen aan kloppen aangezien dat een heleboel verspilde energie oplevert en daarbij heleboel frustratie, want dat is wat ik dan ervaar.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mus schreef: 17 dec 2025 11:11 Daarmee vind ik dat ik persoonlijk mag reageren op dit forum waar rasisme vrij baan heeft in het kader van de vrije meningsuiting.

Waarom vind ik dan dat ik dat mag? Aangezien het de persoon is die zich rastistisch uit, de persoon is die mij beledigd, danwel onder de gordel raakt. En nee, ik ga dat niet in een PB doen, dat heb ik al eens gedaan en dat is me bijzonder slecht bekomen, ik hou niet van de duisternis van de achterkamertjes waar men je ongezien kan bedreigen want dat heb ik op een gegeven moment wel. degelijk zo ervaren. En zoals gezegd: valt er in mijn geval weinig te verwachten van het forumbeheer want ik ben gevoelig op punten die zij niet, zien, voelen en/of ervaren, wat ze overigens niet kwalijk te nemen is maar er wel voor zorgt dat mijn eerste gedachten niet is om bij hen aan kloppen aangezien dat een heleboel verspilde energie oplevert en daarbij heleboel frustratie, want dat is wat ik dan ervaar.
Als je een bericht racistisch vind, moet je dat melden.
Als iemand op een persoonlijk bericht met een bedreiging reageert, stuur het bericht dan door naar een administrator (dat ben ik op dit moment)
Wat je niet moet doen is iemand’s gedrag in het ene topic bespreken in een ander topic.
Ik wens u alle goeds
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 17 dec 2025 13:03
Mus schreef: 17 dec 2025 11:11 Daarmee vind ik dat ik persoonlijk mag reageren op dit forum waar rasisme vrij baan heeft in het kader van de vrije meningsuiting.

Waarom vind ik dan dat ik dat mag? Aangezien het de persoon is die zich rastistisch uit, de persoon is die mij beledigd, danwel onder de gordel raakt. En nee, ik ga dat niet in een PB doen, dat heb ik al eens gedaan en dat is me bijzonder slecht bekomen, ik hou niet van de duisternis van de achterkamertjes waar men je ongezien kan bedreigen want dat heb ik op een gegeven moment wel. degelijk zo ervaren. En zoals gezegd: valt er in mijn geval weinig te verwachten van het forumbeheer want ik ben gevoelig op punten die zij niet, zien, voelen en/of ervaren, wat ze overigens niet kwalijk te nemen is maar er wel voor zorgt dat mijn eerste gedachten niet is om bij hen aan kloppen aangezien dat een heleboel verspilde energie oplevert en daarbij heleboel frustratie, want dat is wat ik dan ervaar.
Als je een bericht racistisch vind, moet je dat melden.
Als iemand op een persoonlijk bericht met een bedreiging reageert, stuur het bericht dan door naar een administrator (dat ben ik op dit moment)
Wat je niet moet doen is iemand’s gedrag in het ene topic bespreken in een ander topic.
Het kan mij niet schelen, ik sta volledig achter mezelf en verzoek mij per direct uit te schrijven van dit forum. Hartelijk dank
Plaats reactie