mexicaanse griep

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: mexicaanse griep

Bericht door Cluny »

Raven schreef:natuurlijk mag dat , ik hou je niet tegen .. alleen tamiflu is een middel waar op den duur gegarandeerd resistentie tegen op zal treden, Vlier is een organisme en zal zich in de loop der tijd aanpassen en aangepast hebben aan omstandigheden ... wat denk je dat uiteindelijk betrouwbaarder is.

Ook planten hebben namelijk last van virussen ;)
Ja, de mexicaanse griep zal er flink in hakken.
In het vlierstruikenbestand van Nederland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Raven schreef:natuurlijk mag dat , ik hou je niet tegen .. alleen tamiflu is een middel waar op den duur gegarandeerd resistentie tegen op zal treden, Vlier is een organisme en zal zich in de loop der tijd aanpassen en aangepast hebben aan omstandigheden ... wat denk je dat uiteindelijk betrouwbaarder is.

Raven,

Wat suggereer je nú weer ??!
De vlier past zich aan op zo een manier dat mensen daar min of meer gelijkblijvend profijt van zouden hebben bij hun al dan niet besmettelijke kwalen ???

Je komt wel dicht bij een kruidenvrouw die zei dat je aan de planten in iemands tuin kon zien wat die onder de leden had.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Cluny schreef:

Krijgen die vlierstruiken dan ook griep?

Mensen, mocht je onverhoopts geveld worden. maak een lekkere groc van vlier met een dubbele scheut tequila en je gaat weer als een tierelier.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ali schreef:
Cluny schreef:

Krijgen die vlierstruiken dan ook griep?

Mensen, mocht je onverhoopts geveld worden. maak een lekkere groc van vlier met een dubbele scheut tequila en je gaat weer als een tierelier.
Iemand lult zomaar in de wilde weg.
En ik lul lekker mee.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

kan de rijvaardigheid beinvloeden

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Ik suggereer helemaal niks.. maar blijkbaar gelden de "regels van de wetenschap" ineens niet meer als blijkt dat anderen het bij het rechte eind hebben.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

We weten in ieder geval zeker Raven, dat jij de Mexicaanse griep niet zal krijgen. Want ten eerste heb je vast nog een voorraadje vlierdrank staan en als dat niet helpt kun je altijd nog terugvallen op je vermogen tot invloed uitoefenen middels heksenrituelen (oftewel hokus pokus).
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

doctorwho schreef:Dus ik moet tot volgend voorjaar wachten tot er weer vlierbloesem is ? Mag ik in die tussentijd ook een tamiflu'tje nemen?
Maar goed, dat jij boven de 19 jaar bent. :? :wink:

http://www.blikophetnieuws.nl/bericht/1 ... deren.html
Tamiflu veroorzaakt bijwerkingen bij kinderen
zaterdag 1 augustus 2009 10:32

Het lijkt erop dat Tamiflu door kinderen niet goed wordt verdragen. Meer dan de helft van de kinderen die Tamiflu nemen, het medicijn dat de Mexicaanse griep bevecht, kampt met misselijkheid en nachtmerries. Daarnaast blijkt uit Brits onderzoek dat het ook buikpijn, diarree en slaapproblemen kan veroorzaken.

Neveneffecten
Uit onderzoek bij 103 kinderen blijkt dat 53 procent van de kinderen na inname van Tamiflu met neveneffecten kampt. De meest voorkomende klachten zijn misselijkheid (29 procent), maagpijn of krampen (20 procent) en slaapproblemen (12 procent). Een andere studie bij middelbare schoolkinderen toonde aan dat 51 procent van de leerlingen zich ziek voelde (31 procent) door Tamiflu, last had van hoofdpijn (24 procent) en maagpijn (21 procent). Daarnaast wordt er momenteel onderzoek verricht naar het verband tussen Tamiflu en leverfalen.

Geen voorschrift
In Groot-Brittannië wordt dit medicijn massaal verspreidt, je hebt er zelfs geen doktersvoorschrift voor nodig. De resultaten van dit onderzoek stelt in vraag of patiënten met milde symptomen wel gebaat zijn bij het nemen van Tamiflu.

Gezondheidsexpert Liam Donaldson rechtvaardigt deze massale verspreiding door te zeggen dat de helft van degenen die stierven aan de ziekte in Engeland gezond waren en geen andere ernstige aandoeningen hadden.

Niet onschuldig
Momenteel kreeg een Britse veiligheidswaakhond al 150 meldingen binnen van negatieve reacties op Tamiflu, waaronder één onverklaarbaar overlijden. Bij 59 van de gevallen gaat het om slachtoffers jonger dan 14.

Japan adviseerde gisteren alle huisartsen om de medicatie niet aan jongeren tussen 10 en 19 jaar te geven omdat het neveneffecten als verwarring en nare dromen kan veroorzaken. Britse huisartsen krijgen ook steeds meer klachten over neveneffecten van Tamiflu. "Dit is niet het onschuldige medicijn dat de bevolking denkt dat het is", aldus een Britse dokter.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dat vlierbessenspul zal wel weinig kwaad kunnen, of het helpt weet ik niet, er zijn talloze plantaardige middeltjes waarvan in vitro is aangetoond dat het antiviraal werkt bij Siberische huismuizen maar dat zegt niet zo heel veel.
Het door moderator aangeraden advies, inclusief plaatje, van de gefortificeerde versie van vlierbessen, tevens gevaarlijke hard drug, kan ik mij helaas (weer) niet in vinden, maar ik weet dat de man het goed bedoelt.
Effectief zal het zeker zijn, helaas tijdelijk want het is nogal toxisch.
Daarom kom ik met een beter (heel verrassend om dit van mij te horen) advies:

MDMA, Ecstasy.

Daar zitten teveel voordelen aan om te noemen, dus ik het hou het bij een paar; het werkt heel snel, binnen een uur, het is goedkoper dan het door moderator aangeraden middel (het wordt namelijk niet vergoed door de verzekering), heeft minder bijwerkingen dan Tamiflu, u kunt het nuttige met het aangename verenigen en aangezien het een erg goed zelfinzicht oplevert komt u er ook nog psychisch gezonder uit.

Hoe het precies werkt is me niet bekend, maar het werkt soms erg goed, ik heb nooit een grieperig iemand in de RoXY gezien...
We hadden het daar vroeger wel eens over hoe dat nou kwam.
En waarom je niet doodziek was de dag erna.
En of het ook opging bij verkoudheid.
Dan kon je ook nog 2 pakjes wegpaffen. (dat deden sommige niet-rokers ook, niet specifiek bij griep en die werden daar niet misselijk van :? )
Koorts, veroorzaakt door MDMA, werd als mogelijkheid geopperd maar dat ging niet op voor soortgelijke middelen, integendeel.

Laat ik het net als moderator illustreren:

Afbeelding

Slechts een voorbeeld, dit lijken mij pillen voor fundichristenen, die zijn wat hoger gedoseerd dan de standaard, dat schijnt nodig te zijn ivm het bereiken van voldoende empathische vermogens.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Ai, ben ik nu alweer op het verkeerde forum aangelogd?

Ik ben van mening dat de mexicaanse griep nogal gehypt wordt. Er is ook niet echt een remmende factor, bijna alleen katalyserende:
- de media heeft nieuws
- de farmaceutische bedrijven hebben omzet
- de overheid heeft talloze redenen (van afleiding van belangrijkere zaken via controle van het volk tot aan leuk pandemisch proefballonnetje, al naar gelang van je geloof in complottheorieen)

Alleen de virologen (de mensen die er echt verstand van hebben zou je denken) die downplayen het, maar daar wordt over het algemeen maar slecht naar geluisterd. Niet sensationeel genoeg.

Blijkbaar hebben we sinds de 2000 bug, elk jaar een nieuwe hype nodig om de westerse mens tevreden te stellen.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Kitty schreef:We weten in ieder geval zeker Raven, dat jij de Mexicaanse griep niet zal krijgen. Want ten eerste heb je vast nog een voorraadje vlierdrank staan en als dat niet helpt kun je altijd nog terugvallen op je vermogen tot invloed uitoefenen middels heksenrituelen (oftewel hokus pokus).
Krijgen wel, maar ik kan dat inderdaad een halt toeroepen :)
Grappig dat je dat nu zegt want er waard hier (op mijn werk ) idd griep rond.
Of het de mexicaanse griep is weet ik overigens niet.

Maar voor mezelf lig ik inderdaad niet wakker van de mexicaanse griep nee, behalve dan dat het indirect voor problemen kan zorgen .. de economie is namelijk nog niet instaat om een flinke klap op te vangen als er heel veel mensen ziek worden.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Raven schreef: Maar voor mezelf lig ik inderdaad niet wakker van de mexicaanse griep nee, behalve dan dat het indirect voor problemen kan zorgen .. de economie is namelijk nog niet instaat om een flinke klap op te vangen als er heel veel mensen ziek worden.
Ach, we hebben elk jaar een griep epidemie en we hebben al vaker een recessie gehad. Volgens mij heeft die combinatie nooit eerder op macro economisch niveau voor problematische situaties gezorgd.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Deze dame is gevaarlijk bij het criminele af!
Laat ik het even uitleggen...nou ja ik, Thunderf00t...zie:

Bekijk dit om te weten waar het nu echt over gaat!

Klik op de bovenstaande link en negeer verder het gewauwel van deze vrouw.
  • Thunderf00t: "No one is immune for this virus....all people develop the virus..."

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Wahlers,

Wie spreek je nu precies toe denk je / hoop je ?
Het lijkt me zinvol voor een ieder.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

heeck schreef:Wahlers,

Wie spreek je nu precies toe denk je / hoop je ?
Het lijkt me zinvol voor een ieder.
Roeland
Ik reageer hierop.
Sommigen op dit forum nemen dat gewauwel van deze dame serieus. Sommige anderen zeggen hier letterlijk: "Ik persoonlijk denk dat het wel meevalt met die mexicaanse griep .. storm in een glas water".

De link die ik gaf in mijn voorgaande antwoord geeft goed aan wat er fout is met dit soort redenaties en argumenten. Dus nogmaals:

Bekijk dit om te weten waar het nu echt over gaat!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie