Zie mijn andere reactie. Je staat zelf zo in het beklaagdenbankje.
Alleen politie en ME mogen geweld gebruiken (als er aanleiding toe is) maar doen dit dus imo te weinig en/of te soft
Moderator: Moderators
Zie mijn andere reactie. Je staat zelf zo in het beklaagdenbankje.
Als ze niet betalen worden ze opgesloten tot er betaald is, moet jij eens kijken hoe snel het geld er dan is.dikkemick schreef: ↑13 dec 2022 13:38Dat kan niet, want ze zijn sociaal economisch gediscrimineerd in dit land. En.....MZP had ze verbaal te negatief toegeschreeuwd dus die krijgt een boze claim aan zijn broek.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 dec 2022 12:46De schade betalen, lijkt me wel het minste in zo'n geval.
Bij mijn weten heeft noch België noch Nederland in Polen of Roemenië geprobeerd mensen te recruteren.gerard_m schreef: ↑13 dec 2022 13:36Net als Polen of Roemeniërs heeft ooit een groep Marokkanen besloten naar Nederland/ België te komen om hier te werken. In het verleden gold dat ook voor Portugezen of Spanjaarden. In Nederland ging het om 75.000 mensen, een betrekkelijk klein deel van de Marokkanen die hier nu wonen.
Een rare reactie van iemand die vraagt naar een mogelijk oorzaak voor het verschil in gedrag bij verschillende migrantengroepen.
Dan nemen ze Dhr. Roethof in de arm.....TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 dec 2022 13:46Als ze niet betalen worden ze opgesloten tot er betaald is, moet jij eens kijken hoe snel het geld er dan is.dikkemick schreef: ↑13 dec 2022 13:38Dat kan niet, want ze zijn sociaal economisch gediscrimineerd in dit land. En.....MZP had ze verbaal te negatief toegeschreeuwd dus die krijgt een boze claim aan zijn broek.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 dec 2022 12:46
De schade betalen, lijkt me wel het minste in zo'n geval.
Sorry, heb binnen dit topic zocht op *beklaagd* maar niets gevonden.
Ik ben het voor 150% met je eens! Jammer dat dat vanaf mij niet duidelijker overkwam!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 dec 2022 11:11Je maakt de fout je tot hun niveau te verlagen .lost and not found yet! schreef: ↑12 dec 2022 23:09Dus wat zou jouw oplossing zijn dan?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑12 dec 2022 09:26
Je maakt een fout die veel gemaakt wordt:
Het gaat er niet om wat zij doen maar wat wij doen.
Ps, aanvulling, wat hebben wij fout gedaan dan?
Wanneer men iets afkeurt betekent dat niet per definitie dat men iets beters op de plank heeft staan.
Je vraag die een verborgen afkeuring inhoudt is dus niet echt op zijn plaats.
Ik ben niet tegen streng straffen, misschien ben ik wel strenger dan jij en DikeMick samen.
Allereerst de schade die zou volledig door ze moeten worden vergoed en zolang er niet betaald worden ze vastgezet.
Dat kan dan wel eens aardig wat jaartjes worden.
Bij minderjarigheid moeten ook de ouders worden aangesproken, iets wat nu niet kan.
Ook het land uitzetten van mensen met een meervoudige nationaliteit moet standaard worden.
Het gaat in veel gevallen niet om opvoeding in islamitische landen, maar om de opvoeding en de ervaringen met leeftijdsgenoten in Nederland en België. In Marokko zal het verschil zelfs kleiner zijn dan in de meeste islamitische landen. Dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Idealiter zoudem we inderdaad alle negatieve (jeugd) situatie moeten aanpakken, Maar dat gaat ongetwijfeld niet lukken. Ik maak me sterk dat ze de auto (die op naam van mijn vrouw staat) die hier voor de deur (in Trang Thailand) staat niet in de fik zullen komen steken. Ook de auto van de meeste Nederlanders en Belgen (van welke afkomst dan ook) niet. Maar ongetwijfeld meer auto's dan wenselijk is (meer dan 0). Of dit door gescheide ouders komt, betwijfel ik.dikkemick schreef: ↑13 dec 2022 09:42 @Peter
In een utopische situatie heeft iedereen een uitstekende jeugd gehad. Maar helaas. Zo werkt t niet. Daar bovenop is opvoeding in andere (islamitische bv) landen anders dan hier. De man is er nog steeds HET HOOFD. DE man!!
En dat zou betekenen dat we alle negatieve (jeugd) situaties moeten gaan aanpakken.
Ouders mogen niet meer scheiden. Weet je nl hoeveel impact dit heeft op de kinderen. Die gaan later misschien vuurwerk naar ME gooien en jouw auto in de fik steken.
Dus: is dit de ideale aanpak? Kun je onvrede zo voorkomen?
Maar ook voor Spaanse en Italiaanse gastarbeiders, waar nooit enig probleem mee is, dat maakt jouw verklaring onwaarschijnlijk.axxyanus schreef: ↑13 dec 2022 14:00Bij mijn weten heeft noch België noch Nederland in Polen of Roemenië geprobeerd mensen te recruteren.gerard_m schreef: ↑13 dec 2022 13:36Net als Polen of Roemeniërs heeft ooit een groep Marokkanen besloten naar Nederland/ België te komen om hier te werken. In het verleden gold dat ook voor Portugezen of Spanjaarden. In Nederland ging het om 75.000 mensen, een betrekkelijk klein deel van de Marokkanen die hier nu wonen.
Er is wel degelijk een campagne geweest om Marokanen en Turken naar België te halen als gastarbeider.
Nee, niet als je jouw verklaring op geen enkele manier onderbouwd of zelfs maar aannemelijk maakt.Een rare reactie van iemand die vraagt naar een mogelijk oorzaak voor het verschil in gedrag bij verschillende migrantengroepen.
Je kan natuurlijk van oordeel zijn dat dat gastarbeidersschap geen verklaring bied, maar je afvragen wat het er toe doet, als het je als verklaring wordt aangeboden, nadat je om een verklaring vroeg, is raar.
Maar jij haalt hier steeds groepen aan die geen gastarbeiders zijn. Gastarbeiders waren groepen mensen die naar hier gelokt werden door campagnes van onze overheden.gerard_m schreef: ↑14 dec 2022 09:16Nee, niet als je jouw verklaring op geen enkele manier onderbouwd of zelfs maar aannemelijk maakt.axxyanus schreef: ↑13 dec 2022 14:00 Een rare reactie van iemand die vraagt naar een mogelijk oorzaak voor het verschil in gedrag bij verschillende migrantengroepen.
Je kan natuurlijk van oordeel zijn dat dat gastarbeidersschap geen verklaring bied, maar je afvragen wat het er toe doet, als het je als verklaring wordt aangeboden, nadat je om een verklaring vroeg, is raar.
Er zijn geen problemen met Spaanse of Italiaanse gastarbeiders.
Er zijn ook geen problemen met Poolse of Roemeense gastarbeiders, die geworven worden door een bloembollenteler of champignon kweker in plaats van de overheid.
En dan vind jij het raar dat ik vragen stel bij jouw verklaring dat de problemen toch met gastarbeid samenhangen?
Traangas en waterkanonnenMede daarom pleit woordvoerder Maarten Brink voor harder ingrijpen als het vanavond weer misgaat na de halve finale Marokko-Frankrijk. Met ‘alle beschikbare middelen’, vindt hij. Inclusief traangas en waterkanonnen. ,,We staan er als vakbond natuurlijk voor dat alles in goede vrede gaat. Maar als het ontwrichtend gaat werken, moet er harder kunnen worden ingegrepen.” Vooral als er gegooid wordt met zwaar vuurwerk, ‘explosieven’, zoals Brink het noemt. De enorme knallen kunnen ondanks goede oordoppen voor blijvende gehoorproblemen zorgen bij agenten.
Dat lijkt me niet zo juist.
OK, maar dan gaat het over welk etiket we juist op welke groep gaan plakken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑14 dec 2022 16:53Dat lijkt me niet zo juist.
Gastarbeiders zijn mensen uit een andere staat die hier komen werken en dat ook legaal mogen.
Daarnaast geeft 'gast' al aan dat het in principe tijdelijk is.
Hoe en waarom ze hier naar toe gekomen zijn doet eigenlijk niet zo ter zaken in deze.
PS.
Ook mensen die in een uitwisselingsprogramma zitten zijn dus eigenlijk gastarbeiders.
Ik stam uit die tijd.axxyanus schreef: ↑14 dec 2022 17:01OK, maar dan gaat het over welk etiket we juist op welke groep gaan plakken.
Wat Marokanen en Turken betreft, zijn er campanjes vanuit de Belgische overheid geweest om die mensen naar hier te lokken.
Wat Polen en Congolesen betreft, zijn er dergelijke campanjes niet geweest.
Of dat verschil op zich voldoende is als verklaring weet ik niet maar het lijkt me de moeite waard om eens nader te bekijken.