holog schreef: ↑09 mar 2023 19:40
En een laatste persoon waarmee ik zou willen trippen is dan toch ne psycholoog.
Ik hoef geen diploma van psycholoog of bewijs van sjamaan die uit blabla-die-of-die traditie komt. Ik kijk / voel de mens in en weet of het goed is of niet hem als trip-sitter in mijn buurt te hebben.
Als je dan toch reclame wilt maken voor psychedelica,
Euh, reclame maken voor psychedelica?
Ik maak helemaal geen reclame voor psychedelica. Ik heb een zeer nuchtere kijk op psychedelica en heb er drie jaar dagelijks onderzoek naar gedaan na er eerst holderdebolder ingestapt te zijn drie jaar geleden. That's it.
Het was en is een "spiritueel" avontuur van jewelste, waarbij psychiater Stan Grof, dewelke 32 jaar geleden al mijn inspirator was in verband met holotropisch ademwerk, weer opnieuw op mijn weg gekomen is.
zou ik me eerder afvragen in hoever creatief werk aangedreven wordt door psychedelica muziek, film , literatuur, kunst , wetenschappen ?
Dat vraag ik mij niet af. Ik beschouw psychedelica als een bron van heling.
Sowieso kunnen entheogen een rol spelen in onze creativiteit en de verruiming van ons inzicht in de geesteswetenschappen, alsook in de sociale en natuurwetenschappen.
Maar creatief ben ik al genoeg in mijn job in de event-business waar mijn rol dicht bij die van een sjamaan aanleunt.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!