Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 17 dec 2023 17:07
dikkemick schreef: 17 dec 2023 16:51 Het ene topic gaat naadloos over in het andere.
Sleutelwoord is Hamas.
Enige verschil is dat jij alles dat ook maar enigszins naar Palestijns riekt onder Hamas lijkt te scharen.
Of en waar Hamas toeslaat doet er helemaal niet toe. Het zijn wanhoopsdaden en niet slechts ingegeven door Islam.
En dat laatste wil jij maar niet begrijpen omdat dan Israël (jouw God) in het geding komt.
Maar geloof mij: Israël heeft dit aan zichzelf te wijten en het westen heeft de mogelijke Hamas aanslagen te danken aan Israël!
Israël heeft aan zichzelf te wijten dat Hamas terreuraanslagen in Europa voorbereid?
Het westen heeft de mogelijke Hamas aanslagen te danken aan Israël?
:roll:
Maar zodra Hamas [jouw God] in het geding komt als blijkt dat het wellicht toch geen verzetsbewegingkje is zoals jij blijft beweren maar zich blijkt te ontpoppen als een Internationale Jihaddistische terreurorganisatie, dan wordt jij emotioneel
omdat jij terreurdaden als wanhoopsdaden meent te moeten verdedigen?

OK, dank voor je poging tot verheldering ...
Wat blijf je toch een ongelooflijke ....... (vul zelf maar in!)..

Was jij het niet die beweerde dat Hamas een terroristische organisatie was die de hele wereld de islam wilde opleggen? En wat blijkt? Die lui hebben al vanaf 1980 geen aanslagen op andere bodem gepleegd dan in Israel/Gazastrook..

Dat houdt in dat het geen normale terreurbeweging is, maar een beweging die zich volkomen en alleen richt op Israel. Omdat Israel al jaren de bezettende macht is. De terreurstaat zoals Arabische landen en mensen geloven.
Dat ze nu wel aan middelen wilden komen om in Europa aanslagen te komen kan je ook zien in het feit dat ze nu verdreven worden uit de Gazastrook. En dus hier in Europa (joodse) bedrijven aan gaan vallen. Want vergis je niet, het zijn ook nu enkel de joden die aangevallen zouden worden. Geen Europeanen.

Tevens is het de vraag of HAMAS hier zelf iets van wist.
Maar dit heb ik al drie keer geschreven ongeveer, maar niemand van de israellovers die daarop reageert.
Je kan ook in de naam van een organisatie aanslagen plegen terwijl de organisatie zelf er niks van weet (zie wat er met IS gebeurde in het Westen).
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

dikkemick schreef: 17 dec 2023 15:14
In Nederland bevinden zich ook veel ontevreden mensen en
ik heb er geen begrip voor als die overgaan tot terreurdaden om hun zin te krijgen!
Nogmaals: ik heb geen begrip (in de zin van respect!) voor de aanslagen van Hamas. Ik begrijp echter het ontstaan vZn deze wanhoopsdaden.
En welke bevolkingsgroepen in Nederland worden stelselmatig onderdrukt en hun huis uitgejaagd (zoals dat daar WEL gebeurd)?

Wat een stupide vergelijkingen weer... Ik wil niet dat je mij (en anderen) steeds woorden in de mond legt. Heb begrip voor het rechts nationalistische dictatoriaal regime aldaar, maar laat mij erbuiten
Wanhoopsdaden? Ik kan me niet voorstellen dat de feestvierders op een dansfestival zoveel ellende geven, dat de enige uitweg is om vanuit het Hamas-bestuur "uit wanhoop" de dansende tieners neer te maaien in de stijl van Anders Breivik en/of ze te verkrachten en ontvoeren.

Ik begrijp nu weer waarom ik nooit meer op dit forum kwam. Wat een dom gelul.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Elberfeld schreef: 18 dec 2023 16:44 Wanhoopsdaden? Ik kan me niet voorstellen dat de feestvierders op een dansfestival zoveel ellende geven, dat de enige uitweg is om vanuit het Hamas-bestuur "uit wanhoop" de dansende tieners neer te maaien in de stijl van Anders Breivik en/of ze te verkrachten en ontvoeren.

Misschien (wat die laatste opmerking betreft) omdat je niet leest?
De feestvierders geven de ellende niet. Zij zijn slechts onderdeel van een dictatoriaal rechts regime dat alleen maar oog heeft voor het eigen (superieure) volk.
In Gaza leven Palestijnen gecontroleerd en min of meer bewaakt door Israël hutje mutje in armoede terwijl in de westelijke Jordaan oever continu geannexeerd wordt, als 2 km. verderop feest wordt gevierd.

Praat ik dan de acties (smerige wandaden) van Hamas goed?
NEEN.
Begrijp ik waarom er zoveel onvrede in Gaza en westbank is? JA! Legitimeert dit verkrachting en moordpartijen? NEEN!
IS HET VERKLAARBAAR DAT DIT GEBEURT? JA!

Kwestie van goed lezen en de situatie daar proberen te begrijpen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Elberfeld schreef: 18 dec 2023 16:44 Wanhoopsdaden? Ik kan me niet voorstellen dat de feestvierders op een dansfestival zoveel ellende geven, dat de enige uitweg is om vanuit het Hamas-bestuur "uit wanhoop" de dansende tieners neer te maaien in de stijl van Anders Breivik en/of ze te verkrachten en ontvoeren.

Als je het ook maar een beetje gevolgd hebt dan weet je dat die feestvierders niet eens op het lijstje van Hamas stonden. Maar wel de mensen die delen van hun land hadden ingenomen. En dat feestje werd gevierd, vijf kilometer van waar Gaza begint.

Plan van Hamas was om mensen te ontvoeren en te gijzelen. Om ze vervolgens vrij te laten tegenover de Palestijnen die ook gegijzeld werden/worden door Israel (door onze media steevast als gevangenen gemeld, want verschil moet er wezen. De onschuldige gijzelaars tegenover de gevangenen, die waarschijnlijk wel iets gedaan hebben)...
Maar niet enkel Hamas ontsnapte door het hek, ook andere groeperingen. Die hebben vele doden op hun naam staan. En vervolgens kwam de DFI en die schoten ook per ongeluk Israeliers dood, omdat ze meenden dat het ontsnappende Hamas terroristen waren.
Tevens is het zo dat de hoeveelheid doden voor een wanhoopsactie niet uitmaakt. Het gaat om de boodschap die men ermee af wilde geven EN dat hun zaak weer op de kaart stond. En dat is gelukt..

Als je elk tegengeluid dom gelul vind heb je op een forum inderdaad niet veel te zoeken. Maar het beste is om je in de hele zaak te verdiepen voordat je de ander van dom gelul beticht.
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 17:36

Misschien (wat die laatste opmerking betreft) omdat je niet leest?
De feestvierders geven de ellende niet. Zij zijn slechts onderdeel van een dictatoriaal rechts regime dat alleen maar oog heeft voor het eigen (superieure) volk.
In Gaza leven Palestijnen gecontroleerd en min of meer bewaakt door Israël hutje mutje in armoede terwijl in de westelijke Jordaan oever continu geannexeerd wordt, als 2 km. verderop feest wordt gevierd.

Praat ik dan de acties (smerige wandaden) van Hamas goed?
NEEN.
Begrijp ik waarom er zoveel onvrede in Gaza en westbank is? JA! Legitimeert dit verkrachting en moordpartijen? NEEN!
IS HET VERKLAARBAAR DAT DIT GEBEURT? JA!

Kwestie van goed lezen en de situatie daar proberen te begrijpen.
Dus je vindt het "verklaarbaar" dat de overheid in Gaza een Anders Breivik-achtige aanslag op onschuldige festivalgangers pleegt?

Op zich zou Hamas ook de armoede kunnen bestrijden met economische programma's, met behulp van expertise uit de moslim wereld, de VN, enzovoort. Maar in plaats daarvan gaat Hamas liever steeds oorlog voeren met Israël, door deze uit te dagen met steeds ergere terreuraanslagen.

Zoiets heet dus "verklaarbaar" op dit forum.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Elberfeld schreef: 18 dec 2023 17:52 Dus je vindt het "verklaarbaar" dat de overheid in Gaza een Anders Breivik-achtige aanslag op onschuldige festivalgangers pleegt?

Op zich zou Hamas ook de armoede kunnen bestrijden met economische programma's, met behulp van expertise uit de moslim wereld, de VN, enzovoort. Maar in plaats daarvan gaat Hamas liever steeds oorlog voeren met Israël, door deze uit te dagen met steeds ergere terreuraanslagen.

Alsjeblieft, ga je inlezen in de situatie :^o
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Berjan schreef: 18 dec 2023 17:39

Als je het ook maar een beetje gevolgd hebt dan weet je dat die feestvierders niet eens op het lijstje van Hamas stonden. Maar wel de mensen die delen van hun land hadden ingenomen. En dat feestje werd gevierd, vijf kilometer van waar Gaza begint.

Plan van Hamas was om mensen te ontvoeren en te gijzelen. Om ze vervolgens vrij te laten tegenover de Palestijnen die ook gegijzeld werden/worden door Israel (door onze media steevast als gevangenen gemeld, want verschil moet er wezen. De onschuldige gijzelaars tegenover de gevangenen, die waarschijnlijk wel iets gedaan hebben)...
Maar niet enkel Hamas ontsnapte door het hek, ook andere groeperingen. Die hebben vele doden op hun naam staan. En vervolgens kwam de DFI en die schoten ook per ongeluk Israeliers dood, omdat ze meenden dat het ontsnappende Hamas terroristen waren.
Tevens is het zo dat de hoeveelheid doden voor een wanhoopsactie niet uitmaakt. Het gaat om de boodschap die men ermee af wilde geven EN dat hun zaak weer op de kaart stond. En dat is gelukt..

Als je elk tegengeluid dom gelul vind heb je op een forum inderdaad niet veel te zoeken. Maar het beste is om je in de hele zaak te verdiepen voordat je de ander van dom gelul beticht.
Wat wil je nou zeggen? Dat Hamas toevallig langs het festival reed, en dat de geweren per ongeluk afgingen op dat festival? Dat ze alleen maar een paar kibboetsen wilden uitmoorden, dus dat we het Hamas moeilijk kwalijk kunnen nemen dat ze onderweg ook wat dansers hebben afgeknald?

Het goedpraten van geweld is dom gelul, van welke kant dat ook komt. Aangezien je zegt dat " de hoeveelheid doden voor een wanhoopsactie niet uitmaakt"," vindt je de moorddadige bombardementen van Israël op Gaza zeker ook mooi? Die geven immers ook een boodschap af, toch?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Elberfeld schreef: 18 dec 2023 18:03 Wat wil je nou zeggen? Dat Hamas toevallig langs het festival reed, en dat de geweren per ongeluk afgingen op dat festival? Dat ze alleen maar een paar kibboetsen wilden uitmoorden, dus dat we het Hamas moeilijk kwalijk kunnen nemen dat ze onderweg ook wat dansers hebben afgeknald?
Echt, als je je een beetje inleest in de hele situatie dan weet je dat ze er inderdaad per ongeluk op stuiten.

Die geweren gingen niet per ongeluk af. Dat is een domme karikatuur van wat de ander zegt. Als mensen inhoudelijk niks in te brengen hebben maken ze steevast een karikatuur van de ander.

Het goedpraten van geweld is dom gelul, van welke kant dat ook komt. Aangezien je zegt dat " de hoeveelheid doden voor een wanhoopsactie niet uitmaakt"," vindt je de moorddadige bombardementen van Israël op Gaza zeker ook mooi? Die geven immers ook een boodschap af, toch?
Israel heeft geen wanhoopsactie nodig. Zij zijn hierin de leidende en niet de lijdende partij. Al sinds de oprichting van de staat Israel zijn ze moedwillig bezig Palestijnen te verdrijven. Dit gebeurde al eerder dan de staat Israel, dit gebeurde al toen Engeland Palestina als een kolonie in handen kreeg.
Ik kan me voorstellen dat je dan een wanhoopsactie doet.

En als je je 1 voelt met de Palestijnen en je ziet hoe Europa (en het Westen in het algemeen) steevast de kant van Israel kiest dan kan je kiezen voor geweld.
Ik ben persoonlijk blij dat ik niet in die situatie zit of heb gezeten..

Palestina is nog steeds het armste deel van de wereld met weinig vooruitzicht op verbetering. Als je daar geboren word word je niet eens een dubbeltje, laat staan een kwartje.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe frequent is bovenstaande al uitgelegd? Waarom wil dit kwartje niet vallen? Omdat je onvoorwaardelijk blind achter dictatuur Israël staat?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 13:38 HierEnNu

Jij hebt werkelijk geen enkel flauw benul hoe t is om onder die omstandigheden (Gaza en westelijke Jordaan oever) te "leven".
Jawel hoor: Hamas onderdrukt en besteelt al jaren de Gazaanse bevolking, dat is zelfs bij jou bekend veronderstel ik. Ik begrijp ook niet waarom ondanks alles 50% van de Gazanen Hamas blijft steunen en mede daardoor een vreedzame coëxistentie met Israël vrijwel onmogelijk wordt. Als de Gazanen allang in opstand waren gekomen tegen Hamas, zoals ook de Israëliërs vóór 7 oktober in opstand kwamen tegen machtswellusteling Netanyahu,
dat had ik wel kunnen begrijpen.

Maar wat ik ook niet begrijp is hoe volgens jou die levensomstandigheden in Gaza en WestBank eventuele terreuraanslagen in het hart van Europa door een verzetsbeweging tegen Israël zouden kunnen goed praten, tenzij Hamas zich inmiddels daadwerkelijk ontpopt heeft tot de door mij veronderstelde Internationale Islamistische Jihaddistische terreurorganisatie.

Ik hoop oprecht dat ik het wat dat betreft geheel mis heb, want Europa heeft momenteel sowieso al meer problemen dan we aankunnen, dus als daar ook nog eens een Hamas[afsplitsing] bijkomt die op ISIS achtige wijze hier gaat huishouden,
dan raakt Europa nog meer gedestabiliseerd ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 dec 2023 19:52 [Bla...bla....
Hamas is een creatie van ISRAËL

https://historianet.nl/maatschappij/hoe ... s-ontstaan

Volgens Israëlische en Amerikaanse bronnen zag Israël Hamas als een middel om verdeeldheid te zaaien onder de Palestijnen.

Daarom kneep Israël in de jaren 1970 en 1980 een oogje dicht voor de islamistische krachten in Palestina en steunde deze soms zelfs.

‘Hamas is tot mijn grote spijt een creatie van Israël,’ vertelde Avner Cohen, een voormalige Israëlische functionaris die twee decennia in Gaza had gewerkt, in 2009 aan Wall Street Journal.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Berjan schreef: 18 dec 2023 17:39 Maar niet enkel Hamas ontsnapte door het hek, ook andere groeperingen. Die hebben vele doden op hun naam staan. En vervolgens kwam de DFI en die schoten ook per ongeluk Israeliers dood,
oneens
Wat hamas heeft gedaan, doden/ontvoeren van burgers, is, volgens de VN -regels, een oorlogsmisdaad.
Hamas is verantwoordelijk voor de doden in Israel, niemand anders

wie hamas gecreëerd heeft is volstrekt irrelevant
Israel is niet verantwoordelijke voor de dode Israëlische burgers op 7 oktober
Hamas is niet verantwoordelijk voor de bommen van Israel
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 18 dec 2023 17:57
Elberfeld schreef: 18 dec 2023 17:52 Dus je vindt het "verklaarbaar" dat de overheid in Gaza een Anders Breivik-achtige aanslag op onschuldige festivalgangers pleegt?

Alsjeblieft, ga je inlezen in de situatie :^o
Goh, ik moet toch ook eens wat reacties van jou op andermans schrijfsel gaan bekijken, want kennelijk scheld je uit gewoonte als iemand een mening verkondigt die jou niet aanstaat. Zou ik dan toch betrekkingswaan hebben? Ojeetje, en vandaaruit zou ik dan wellicht ook paranoïde kunnen ontwikkelen jegens de andere forummers en stekeliger reageren dan gewenst.
Ik dacht oprecht dat het door mij kwam dat je telkens zo scheldt ...
... wel fijn dat zulks nu is opgeklaard: dankjewel daarvoor!

Over inlezen in de situatie gesproken, hoe sta jij tegenover de [potentiële] burgeroorlog in Israël zelf, die Israël mogelijk dermate zou kunnen destabiliseren dat Israël éénvoudig implodeert met alle mogelijke gevolgen van dien?
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 18 dec 2023 20:08Hamas is niet verantwoordelijk voor de bommen van Israel
Het zal je vast verbazen, maar dat ben ik met jou eens! Wie verantwoordelijk is voor de Collateral Damage zijn we het niet eens, maar ik vind ook dat Israël in principe 100% verantwoordelijk is voor iedere kogel die de IDF afschiet en voor iedere bom die op Gaza geworpen wordt. Tevens vind ik dat Israël na de oorlog de vreedzame Gazanen die in coexistentie met Israël willen leven royaal tegemoet moet komen voor de geleden Collateral Damage en ook diep in de buidel moet tasten om de wederopbouw in Gaza te financieren.
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 19:56
HierEnNu schreef: 18 dec 2023 19:52 [Bla...bla....
[-X
Ik schreef niet "Bla...bla...." hoor! Maar goed, kennelijk is dat wat je eruit begreep?

dikkemick schreef:Hamas is een creatie van ISRAËL
Oud nieuws, maar hoezo maakt zulks eventuele terreuraanslagen in het hart van Europa door een zogenaamde verzetsbeweging tegen Israël begrijpelijk, tenzij Hamas zich inmiddels daadwerkelijk ontpopt heeft tot de door mij veronderstelde Internationale Islamistische Jihaddistische terreurorganisatie. Ik begrijp inmiddels dat jij Israël overal de schuld van in de schoenen wil schuiven, maar je denkt toch niet dat Israël als een soort false flag operatie de Europese inlichtingendiensten op het spoor van die terroristen heeft gezet?
Goh, dat klinkt nog geloofwaardig ook, ik ga toch ff speuren!
.
.
Gesloten