Goed idee.
Ik deed het deze keer nog is voor de snellezers die niet op links klikken.
Moderator: Moderators
Goed idee.
Zo is de definitie nu eenmaal.Leon schreef: ↑13 nov 2024 16:46Wanneer dringt het door dat atheist in deze betekenis nietszeggend is, de baby is een heleboel niet, niet gelovig, geen postzegelverzamelaar. De gewone betekenis van atheist, iemand die het geloof afwijst in God of goden, dat heeft de baby niet. En jullie blijven maar herhalen dat atheist alleen ongelovig is, maar volgens mij is het een politieke positie, ook die heeft de baby niet. Het is onzin of nietzeggend, andere opties zijn er niet.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 14:39Nog steeds probeer je te ontkennen dat iets niet aanwezig kan zijn.
Je probeert het niet geloven in kabouters gelijk te stellen met er wel in geloven.
Maar deze twee stellingnamen zijn beslist niet gelijkwaardig.
Iemand die nog nooit van kabouters heeft gehoord geloofd er natuurlijk niet in.
Volgens jou is dat niet waar.
Nogmaals er is geen Uitgeloten Derde.
Ik zal er niet op klikken en vind het ook niet correct.bonifacius schreef: ↑13 nov 2024 16:48Goed idee.
Vraag dan dit ook maar is aan ChatGTP: "Onbevlekte Ontvangenis van Maria en Onbevlekte Geboorte van Jezus in de cursus in wonderen."Yours schreef: ↑13 nov 2024 14:57 Inderdaad gaat het over de symboliek.
ChatGTP ontrafelt op uitstekende wijze al de sprookjes die de RKK heeft opgetuigd aangaande ‘de onbevlekte ontvangenis van Maria’ en de ‘maagdelijke’ of ‘onbevlekte’ geboorte van Jezus die verwekt zou zijn door de Heilige Geest in plaats van op de natuurlijke manier.![]()
je hebt het verkeerd begrepen, ik maak er van iemand die geloof in Goden afwijst (om politieke redenen). Afwijzen doen baby’s niet.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 17:00Zo is de definitie nu eenmaal.Leon schreef: ↑13 nov 2024 16:46Wanneer dringt het door dat atheist in deze betekenis nietszeggend is, de baby is een heleboel niet, niet gelovig, geen postzegelverzamelaar. De gewone betekenis van atheist, iemand die het geloof afwijst in God of goden, dat heeft de baby niet. En jullie blijven maar herhalen dat atheist alleen ongelovig is, maar volgens mij is het een politieke positie, ook die heeft de baby niet. Het is onzin of nietzeggend, andere opties zijn er niet.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 14:39
Nog steeds probeer je te ontkennen dat iets niet aanwezig kan zijn.
Je probeert het niet geloven in kabouters gelijk te stellen met er wel in geloven.
Een Atheïst een wezen dat niet in een God geloofd.
Jij wilt er iets anders van maken:
Een wezen dat geloofd dat er geen god is.
Om zo het atheïsme tot een geloofsvorm te bombarderen.
ChatGTP kan bepaalde kennis en/of inzichten geven, die vervolgens met het brein verwerkt worden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 17:04Ik zal er niet op klikken en vind het ook niet correct.bonifacius schreef: ↑13 nov 2024 16:48Goed idee.
In feite moeten we dan nog steeds de discussie voeren met een computerprogramma.
Er verandert dan alleen dat je die ellenlange teksten niet meer rechtstreeks plaatst.
Het is gewoon via de achterdeur op de zelfde voet doorgaan.
Ik heb je best begrepen.Leon schreef: ↑13 nov 2024 17:13
je hebt het verkeerd begrepen, ik maak er van iemand die geloof in Goden afwijst (om politieke redenen). Afwijzen doen baby’s niet.
Actief atheisme dus, dat doen baby’s niet en al bedoel je passief atheisme, dan kun je niet iedereen die passief is ook passief atheist noemen, attribuutfout.
Het bewustzijn van pasgeborenen is nog vrij van complexe concepten als aanbidding, goden, of dualiteit. Het idee dat dit bewustzijn aanvankelijk puur en niet-duaal is, en dat onderscheid en betekenis pas later worden ontwikkeld door sociale en culturele invloeden, komt overeen met inzichten uit mystieke tradities en ontwikkelingspsychologie.axxyanus schreef: ↑13 nov 2024 15:17 Er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een keuze. Een heleboel zaken van wat wij niet doen, is niet het gevolg van een keuze om dat niet te doen. Als er geen sprake is van een keuze, moet er dus ook geen sprake zijn van een aanname.
Pasgeborenen maken geen keuze om niets te aanbidden. De oorzaak waarom ze niets aanbidden is omdat het idee om iets te aanbidden niet eens bij hen opkomt.
Daar is alles mis mee.Yours schreef: ↑13 nov 2024 17:29ChatGTP kan bepaalde kennis en/of inzichten geven, die vervolgens met het brein verwerkt worden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 17:04Ik zal er niet op klikken en vind het ook niet correct.bonifacius schreef: ↑13 nov 2024 16:48
Goed idee.
In feite moeten we dan nog steeds de discussie voeren met een computerprogramma.
Er verandert dan alleen dat je die ellenlange teksten niet meer rechtstreeks plaatst.
Op het bericht dat eventueel geschreven wordt, kun jij dan weer met je brein antwoorden. Daar is niets mis mee.
Je blijft bij je overtuiging!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 17:36 @Leon:...
Je maakt van Atheïsme een keus wat het niet is.
Men is zo geboren en men blijft zoals geboren.
Ok, respect voor jouw aanname, voor jouw geloof, dan.bonifacius schreef: ↑15 apr 2023 19:34 Goed nieuws!
Zie...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑15 apr 2023 19:25 Iedereen wordt geboren als Atheïst, dat is de Default.
Nee dat is een wetenschappelijk feit.bonifacius schreef: ↑13 nov 2024 17:45Je blijft bij je overtuiging!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 17:36 @Leon:...
Je maakt van Atheïsme een keus wat het niet is.
Men is zo geboren en men blijft zoals geboren.
Ok, respect voor jouw aanname, voor jouw geloof, dan.bonifacius schreef: ↑15 apr 2023 19:34 Goed nieuws!
Zie...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑15 apr 2023 19:25 Iedereen wordt geboren als Atheïst, dat is de Default.![]()
Het negeren van o.a. ChatGPT is je kop in het zand steken voor nieuwe ontwikkelingen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 17:41Daar is alles mis mee.Yours schreef: ↑13 nov 2024 17:29ChatGTP kan bepaalde kennis en/of inzichten geven, die vervolgens met het brein verwerkt worden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 17:04
Ik zal er niet op klikken en vind het ook niet correct.
Op het bericht dat eventueel geschreven wordt, kun jij dan weer met je brein antwoorden. Daar is niets mis mee.
Dit is een forum waar mensen van vlees en bloed met elkaar in discussie gaan (althans horen te gaan).
Daar past geen opgevoede rekenmachine bij.
Inzicht geeft het ook niet, want je kunt de teksten door de manier van vragen stellen naar wens verkrijgen.
Dus veel meer dan een tekst generator is het niet.
Dus babies aanbidden niet. Net zoals babies niet rekenen, babies geen sport beoefenen, babies niet lezen enz.bonifacius schreef: ↑13 nov 2024 17:40Het bewustzijn van pasgeborenen is nog vrij van complexe concepten als aanbidding, goden, of dualiteit. Het idee dat dit bewustzijn aanvankelijk puur en niet-duaal is, en dat onderscheid en betekenis pas later worden ontwikkeld door sociale en culturele invloeden, komt overeen met inzichten uit mystieke tradities en ontwikkelingspsychologie.axxyanus schreef: ↑13 nov 2024 15:17 Er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een keuze. Een heleboel zaken van wat wij niet doen, is niet het gevolg van een keuze om dat niet te doen. Als er geen sprake is van een keuze, moet er dus ook geen sprake zijn van een aanname.
Pasgeborenen maken geen keuze om niets te aanbidden. De oorzaak waarom ze niets aanbidden is omdat het idee om iets te aanbidden niet eens bij hen opkomt.
Wat is daar het probleem mee?Leon schreef: ↑13 nov 2024 16:46Wanneer dringt het door dat atheist in deze betekenis nietszeggend is, de baby is een heleboel niet, niet gelovig, geen postzegelverzamelaar.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 nov 2024 14:39Nog steeds probeer je te ontkennen dat iets niet aanwezig kan zijn.
Neen, dat is de gewone betekenis niet. Dat is de betekenis die gelovigen proberen op te dringen. Een atheïst hoeft het geloof niet af te wijzen, hij hoeft het gewoon niet te hebben.
Het is enkel een politieke positie in een theocratische context. Als je door je ongeloof dreigt op de brandstapel terecht te komen, dat is dat ongeloof inderdaad plots een politieke positie. Maar op die manier kan alles natuurlijk een politieke positie worden. Dat maakt het atheïsme op zich nog geen politike positie.
Lijkt me omgekeerd.