Over politieke framing gesproken.
Dat appelfflap Moderating in zijn algemeenheid straffeloos kan blijven bashen is één ding, kan zijn dat het Moderatingteam als team heeft besloten zulks bij uitzondering onder de Vrijheid van Meningsuiting te scharen, hoewel het juist dan vreemd is om dit voortdurend met rode lettertjes te blijven verbieden met de belofte dat volgende keer een waarschuwing volgt. 
Persoonlijk vind ik het echter zeer beveemdend en echt beschamend voor het hele Moderatingteam dat het appelflap door Moderating wordt toegestaan dat één lid van hun team voortdurend en telkens opnieuw al meer dan een jaar lang wordt aangevallen met argumenten die ik niet anders kan interpreteren dan als politieke framing. Ik ga er van uit dat we allemaal weten wat ik bedoel. 
Nu wordt echter de goede naam van PietV bezoedeld:
- zulks gaat echt te ver, dit moet stoppen!

Reeds vóór ik lid werd van Freethinkers had ik veel gelezen hier. Ik heb juist daardoor met name over het Israël/Palestina conflict veel geleerd. Polarisatie met betrekking tot dit onderwerp was er altijd al, maar wat appelfflap hier en nu flikt is echt buiten alle proportie!
PietV. is hier erelid, en terecht na alles wat ik hier van zijn hand gelezen heb. Ik heb daar heel veel van geleerd en ik zou iedereen, vóór EN tegenstanders van Israël, willen aanbevelen om zijn schrijfsels over het Israël/Palestine conflict te lezen. Ik durf te stellen dat PietV. op zijn zachtst gezegd bepaald geen voorstander was van Israël. Ik ben er dan ook van overtuigd dat als PietV hier nog mee zou schrijven, hij mij regelmatig vanuit zijn kennis met feiten en argumenten 
om de oren zou hebben gelagen. 
Wie PietV met terugwerkende kracht beschuldigt van het gebruiken 
van het woord Gazanen om de bevolking van Gaza te denegreren vanwege:
'politieke framing in een poging om de Gazanen hun rechten te ontzeggen'
is volgens mij totaal van het padje,
- ja, ook PietV gebruikte reeds in 2010 het woordje 
Gazanen om de bevolking van Gaza mee aan te duiden: 
PietV. schreef: ↑02 jun 2010 10:14
Men wil niet dat de impasse van een gijzeling van een compleet volk doorbroken wordt.  Stel dat de beelden van  het aanmeren van deze schepen door de hele wereld waren gegaan.  Tienduizenden 
Gazanen die de schepen verwelkomen.  Het zou een blamage beteken voor hun afgrendeling van dit gebied.  

Voor alle duidelijkheid ook appelflaps bijdrage die me triggerde:
appelfflap schreef: ↑13 apr 2025 09:49
door het over gazanen te hebben, ipv Palestijnen, koppel je dit volledig los vd palesitjnse zaak en is 7 oktober plots ene lokaal op zichzelf staande gebeurtenis
door hen gazanen te noemen, ipv palestijnen, ontken je hun geschiedenis en de verdrijving. De illusie dat ze altijd in gaza stad gewoond hebben
door hen gazanen te noemen ...
het is politieke framing en een poging om hen hun rechten te ontzeggen. hetzij geen gazanen, het zijn verdreven Palestijnen met een internationaal erkend recht op terugkeer

Mijn stijl van communiceren mag confronterend zijn, maar ik blijf wel eerlijk! Na alles wat ik van PietV's hand gelezen heb, ben ik overtuigd dat PietV zo mogelijk nog eerlijker was dan ik!
Mede daarom sluit ik als volgt af:
- Degene die hierna nog durft te beweren dat door het over Gazanen te hebben in plaats van  Palestijnen, men dit volledig loskoppelt van de Palestijnse zaak, vanwege politieke framing in een poging om de Gazanen hun rechten te ontzeggen zou wat mij betreft onmiddellijk een waarschuwing verdienen, alleen al omdat daarmee impliciet PietV's goede naam beklad wordt ...

Het liefst zou ik in rode lettertjes willen toevoegen:
- "Moderating team ga Moderaten vanuit een 'eenheid van beleid' houding en
steun mekaar door dik en dun, val elkaar niet af,
en nog belangrijker, houd julie ereleden daadwerkelijk in ere!" 
Dit lijkt mij geen feedback naar forumbeheer
Peter van Velzen

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.