Peter van Velzen schreef: ↑30 jun 2025 06:25Als een dergelijke aanslag een einde zou maken aan het beleid van biede boeven, lijkt jouw wens niet irrationeel.
Helaas gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren, en zouden Vance en Katz er gewoon mee doorgaan.
ChaimNImsky heeft dit bericht gemeld, maar het is niet verboden om het bij het verkeerde eind te hebben. Dus ik sluit die melding.
Peter van Velzen schreef: ↑30 jun 2025 15:17ChaimNimsky schreef: ↑30 jun 2025 13:21Werkelijk, Peter? Je noemt een aanslag op Trump en Netanyahu "jammer dat die waarschijnlijk niet zal gebeuren"? Dat is nogal wat -- zeker voor iemand die het uitschakelen van erkende terroristen door Israel telkens als "moord" bestempelt. En nog schrijnender: je zegt dit als moderator.Peter van Velzen schreef: ↑30 jun 2025 06:25Als een dergelijke aanslag een einde zou maken aan het beleid van biede boeven, lijkt jouw wens niet irrationeel.
Helaas gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren, en zouden Vance en Katz er gewoon mee doorgaan.
ChaimNImsky heeft dit bericht gemeld, maar het is niet verboden om het bij het verkeerde eind te hebben. Dus ik sluit die melding.Helaas gaat er waarschijnlijk geen eind komen aan het beleid van beiden.
Peter van Velzen
Je gaf aan niet te beseffen dat "succes gewenst" ook bedoeld kan zijn als verwijzing naar een zeer lage kans op succes. Met die context in gedachten lijkt het mij volstrekt onacceptabel om het openlijk uitspreken van steun aan politieke moord als moderator te gedogen en naast je neer te leggen.ChaimNimsky schreef: ↑30 jun 2025 15:34Dat is niet waar je op reageerde. De posting wenst letterlijk "succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu in de buurt willen komen om een aanslag te plegen" -- dat is een expliciete steunbetuiging aan politieke moord. In plaats van daar afstand van te nemen, sluit je de melding af met: "het is niet verboden om het bij het verkeerde eind te hebben". Dat is moreel falen -- zeker in de rol van moderator.Peter van Velzen schreef: ↑30 jun 2025 15:17ChaimNimsky schreef: ↑30 jun 2025 13:21 Werkelijk, Peter? Je noemt een aanslag op Trump en Netanyahu "jammer dat die waarschijnlijk niet zal gebeuren"? Dat is nogal wat -- zeker voor iemand die het uitschakelen van erkende terroristen door Israel telkens als "moord" bestempelt. En nog schrijnender: je zegt dit als moderator.Helaas gaat er waarschijnlijk geen eind komen aan het beleid van beiden.
Peter van Velzen
Als jij je steun mag betuigen aan moorden die daadwerkelijk zijn gepleegd, zie ik niet in waarom ik de opmerking van Dikkemick over een denkbeeldige moordaanslag ernstiger zou moeten veroordelen, dan door op te merken, dat zo'n moord waarschijnlijk geen einde zal maken aan het geweld. Overigens had ik nog niet beseft, dat "succes gewenst" ook bedoelt kan zijn om een zeer lage kans op succes aan te geven.
Als je door wil gaan met kritiek leveren op mijn moderatie, dien je dat in het feedback topic te doen.
Peter van Velzen.
Ten tweede is wat ik al dan niet verkeerd zou doen geen enkel excuus voor je eigen fouten.
En ten derde is er een fundamenteel verschil tussen geneutraliseerde daadwerkelijke terroristen die een gevaar vormden voor de nationale veiligheid, en het faciliteren van een platform waar politieke moord expliciet wordt toegejuicht. Als moderator is het expliciet afkeuren van uitspraken waar politieke moord wordt toegejuicht m.i. het minste dat gedaan kan worden.